xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Tastatur 2017 model
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


445

0
23. februar 2019 @ 06:43
Seniormedlem

Hvis man har en 2017 model af MBP og somme tider har lidt knas med tastaturet, bliver det så bedre af at få det udskiftet?

Nogen der ved om det er en revideret udgave der bliver sat på, eller er det bare det samme?

Oplever ind i mellem at taster sætter sig fast eller føles anderledes at klikke på. normalt afhjælper jeg det ved at "slå" lidt hårdt på tasterne så de løsner sig igen, men det er jo nok ikke en holdbar løsning.

  12
0
  571

1263

36
23. februar 2019 @ 07:34
Stormogul

Tjah - min fra late 2016 er på vej hjem efter for anden gang at have fået skiftet tastatur. Jeg er ikke særlig optimistisk, men håber da at min MBP til knap 20.000,- kan holde et stykke tid 😠

Din maskine er vist også dækket - men kan ikke svare om det vil virke, eller hvad de sætter i.....

Se her

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

8581

198
23. februar 2019 @ 11:53
Poseidon
ManU_4ever skrev:

Hvis man har en 2017 model af MBP og somme tider har lidt knas med tastaturet, bliver det så bedre af at få det udskiftet?

Ja det gør det, de tjekker nemlig efter de har fikset det. Men det betyder ikke du ikke kan få et nyt problem på sigt.


Nogen der ved om det er en revideret udgave der bliver sat på, eller er det bare det samme?

Det er præcist samme model.


Oplever ind i mellem at taster sætter sig fast eller føles anderledes at klikke på. normalt afhjælper jeg det ved at "slå" lidt hårdt på tasterne så de løsner sig igen, men det er jo nok ikke en holdbar løsning.
Massere tasterne hårdt et par sekunder plejer at virke i de fleste tilfælde for mig, og evt. bruge en støvsuger med et lille børstehoved monteret kan også hjælpe.

Men når det så er sagt, så havde min W-tast problemer da jeg fik min '16 Macbook, hvilket jeg fik fikset. Derefter fik jeg trackpad problemer, samt problemer med godt og vel 25% af mine taster og fik skiftet top-casen. Nu har jeg 'kun' problemer med min tabulator-tast, men den skal også fikses. Min lokale reparatør sagde at ved én tast ordner de bare den, og ved flere, så skifter de det hele.


445

0
24. februar 2019 @ 20:50
Seniormedlem

Jeg er bare træt af at de sætter sig fast på skift.

Men har svært ved at undvære min maskine, da den bruges dagligt på arbejde.

Desuden har jeg haft en del grafikproblemer, men det er blevet bedre med de seneste opdateringer.


1638

45
24. februar 2019 @ 21:25
Stormogul
ManU_4ever skrev:

Jeg er bare træt af at de sætter sig fast på skift.

Men har svært ved at undvære min maskine, da den bruges dagligt på arbejde.

Desuden har jeg haft en del grafikproblemer, men det er blevet bedre med de seneste opdateringer.

Altså jeg afleverede min ved Humac i Kolding og havde den igen efter 48 timer. Så må du afspadser de 2 dage fra jobbet. 😋😋

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

1263

36
24. februar 2019 @ 22:42
Stormogul

Kender det! Er ellers tilfreds med Care1, men de har desværre fucket op i afslutningen af min sag. Den skulle sendes, men står stadig til at skulle hentes på trods af adskillige henvendelser. Jeg har måttet ty til en 2010 MBP og en ældre iPad for at klare forberedelsen til undervisning på Professionshøjskole. Skidt, da jeg har masser af materiale, der er besværligt at tilgå uden min egen mac. Og tænk, at en computer i den prisklasse ikke holder! Selv min SE’er fra 1989 virker stadigt.

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1263

36
25. februar 2019 @ 11:33
Stormogul

Rettelse: Det var Postnord, der havde fucket op: Min mac kom skam lørdag, men posten havde ikke fået den. scannet, så jeg fik ikke besked, og selvfølgelig kunne personalet i postbutikken ikke finde den, når jeg ikke havde nummeret.

Bonus: topcase skiftet - både batteri og tastatur 😊

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1263

36
26. februar 2019 @ 22:32
Stormogul

-- og efter lidt brug, kan jeg konstatere, at tastaturet føles langt bedre end før, så jeg tvivler på det er samme model, der er sat i. Snarere en opgradering

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

445

0
28. februar 2019 @ 21:21
Seniormedlem

Måske jeg skulle tage springet og få den indleveret.


93

4
02. marts 2019 @ 10:24
Novice

Som du skriver det, så vil jeg mene at en gang hovedrengøring ville hjælpe.

Jeg ville starte med et børstehoved på støvsugeren, derefter et pust fra en luftslange, og til sidst et pust på hver tast med noget kontaktspray.

Held og lykke med det


33

0
02. marts 2019 @ 16:05
Let øvet
Martin Ammentorp skrev:

-- og efter lidt brug, kan jeg konstatere, at tastaturet føles langt bedre end før, så jeg tvivler på det er samme model, der er sat i. Snarere en opgradering

Jeg fik mit skiftet for 2 mdr. siden, og der sagde teknikeren at det var præcis samme tastatur, der blev sat i - så vi ses sandsynligvis til et nyt skiftet inden for et år sagde han... vildt at Apple ikke opgradere!


1263

36
02. marts 2019 @ 22:53
Stormogul
Torleif skrev:
Martin Ammentorp skrev:

-- og efter lidt brug, kan jeg konstatere, at tastaturet føles langt bedre end før, så jeg tvivler på det er samme model, der er sat i. Snarere en opgradering

Jeg fik mit skiftet for 2 mdr. siden, og der sagde teknikeren at det var præcis samme tastatur, der blev sat i - så vi ses sandsynligvis til et nyt skiftet inden for et år sagde han... vildt at Apple ikke opgradere!

Hmm - mit er nr to - fik det skiftet for godt et år siden. Lidt for spændende udsigt 🙄. Men synes som sagt, det virker anderledes - mere lyd, anderledes følelse når man taster.... spurgte dog ikke teknikeren om det (Care1)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

445

0
03. marts 2019 @ 08:01
Seniormedlem

Tror sgu desværre ikke det er det.

Det var faktisk galt allerede fra første uge, men har levet med det. Måske udøvet lidt for meget vold når de satte sig fast, men fordi jeg vidste der var ekstra garanti på det.