xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
iPhone 7 genstarter hele tiden
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


881

6
06. marts 2019 @ 08:46
Veteran

Hejsa,

Har Googlet det her og synes ikke lige jeg kan finde anden løsning, end en total nulstilling af iPhone'en og det orker jeg simpelthen bare ikke, hvis nogen kender problemet og en løsning uden at skulle til at geninstallere alt manuelt. 

Når jeg ikke anvender den (den ligger tændt på bordet) så genstarter den konstant med jævne mellemrum. Nogle gange med 1 minuts interval nogle gange med lidt mere eller lidt mindre.

Når jeg anvender den til ligegyldig hvad (tale, regnemaskine etc.) så genstarter den ikke. Men lidt efter jeg er stoppet med fysisk at anvende den, begynder den så at genstarte. 

Batteri-helbred = 91%

iOS = 12.1.4

Nogen god ideer.

  8
0
  1705

1425

21
06. marts 2019 @ 09:28
Stormogul
Dirla skrev:

Hejsa,

Har Googlet det her og synes ikke lige jeg kan finde anden løsning, end en total nulstilling af iPhone'en og det orker jeg simpelthen bare ikke, hvis nogen kender problemet og en løsning uden at skulle til at geninstallere alt manuelt. 

Når jeg ikke anvender den (den ligger tændt på bordet) så genstarter den konstant med jævne mellemrum. Nogle gange med 1 minuts interval nogle gange med lidt mere eller lidt mindre.

Når jeg anvender den til ligegyldig hvad (tale, regnemaskine etc.) så genstarter den ikke. Men lidt efter jeg er stoppet med fysisk at anvende den, begynder den så at genstarte. 

Batteri-helbred = 91%

iOS = 12.1.4

Nogen god ideer.

Jeg vil mene det er software relateret, og derfor anbefale en nulstilling. Jeg kan ikke se hvad der ellers skulle være af muligheder, desværre. 


881

6
06. marts 2019 @ 19:04
Veteran
angelodk skrev:
Dirla skrev:

Hejsa,

Har Googlet det her og synes ikke lige jeg kan finde anden løsning, end en total nulstilling af iPhone'en og det orker jeg simpelthen bare ikke, hvis nogen kender problemet og en løsning uden at skulle til at geninstallere alt manuelt. 

Når jeg ikke anvender den (den ligger tændt på bordet) så genstarter den konstant med jævne mellemrum. Nogle gange med 1 minuts interval nogle gange med lidt mere eller lidt mindre.

Når jeg anvender den til ligegyldig hvad (tale, regnemaskine etc.) så genstarter den ikke. Men lidt efter jeg er stoppet med fysisk at anvende den, begynder den så at genstarte. 

Batteri-helbred = 91%

iOS = 12.1.4

Nogen god ideer.

Jeg vil mene det er software relateret, og derfor anbefale en nulstilling. Jeg kan ikke se hvad der ellers skulle være af muligheder, desværre. 

Det er nok det jeg skal ...


881

6
08. marts 2019 @ 07:34
Veteran

Så har jeg nulstillet fra iCloud osv. men har præcis samme fejl som begynder igen efter et døgn.

Hva' gør man så?


740

38
08. marts 2019 @ 08:06
Dirla skrev:

Så har jeg nulstillet fra iCloud osv. men har præcis samme fejl som begynder igen efter et døgn.

Hva' gør man så?

Så prøver du at gendanne din iPhone 7 UDEN at indlæse iCloud eller anden backup. Du vælger bare sæt op som ny iPhone.

Så tester du denne clean install i et par døgn for at eliminere, at fejlen ligger i den gamle backup.

Hvis fejlen fortsætter, så er du næsten 100 pct. sikker, at fejlen ligger i hardwaren.

PS. Prøv lige at teste med et andet simkort helst fra en anden indbyder end din egen i din iPhone 7 og om muligt at teste dit eget simkort i en anden iPhone 7.


740

38
08. marts 2019 @ 09:16

Se venligst bort fra det mht. iCloud, hvis du allerede har sat din iPhone 7 op som ny UDEN at indlæse en backup og stadig oplever samme fejl.

Så er der vel kun to muligheder for fejl: I hardwaren eller i simkortet.


881

6
08. marts 2019 @ 09:31
Veteran
iPhoneX skrev:

Se venligst bort fra det mht. iCloud, hvis du allerede har sat din iPhone 7 op som ny UDEN at indlæse en backup og stadig oplever samme fejl.

Så er der vel kun to muligheder for fejl: I hardwaren eller i simkortet.

Har prøvet med et andet simkort.

Jeg forstår nok ikke helt en iCloud backup så. For det jeg restorer er vel bare data og ikke programsoftware? For jeg tænker en app eller sådan noget laver ged i det, men det kan en vel ikke.

Hvis det ender med at jeg skal lave en helt ren installation uden brug af iCloud, hvordan får jeg så kun lige mine SMS'er ført over.

Jeg har fundet ud af, at når jeg lader genstarter den aldrig og når den kører uden opladning hvor den genstarer så bliver batteriet ekstrem varmt og tappes for strøm i løbet at et par timer.

Nå, men jeg må nok desværre prøve en ren gendannelse uden brug af iCloud.


740

38
08. marts 2019 @ 09:49

iCloud backup indeholder alt indhold, dvs. alle apps, data og indhold.

Ved at sætte op som helt ny iPhone, så er din iPhone kun med iOS og Apples medfølgendes apps fra fabrikken af så at sige. Dermed får du en ren telefon uden den fejl, der muligvis ligger iblandt apps, data og indhold i din iCloud (eller anden) backup.


4586

389
08. marts 2019 @ 11:34
FPU

Dirla, prøv lige at nulstille netværksindstillinger; det er jeg af og til nødt til at gøre, når min telefon lige pludselig begynder at æde strøm, og efter sådan en nulstilling plejer batteriet at opføre sig pænt igen.

Hvis ikke indstillingen er blevet flyttet siden IOS 10, finder du den her:

Indstillinger -> Generelt -> Nulstil -> Nulstil Netværksindstillinger.

Vær opmærksom på, at telefonen genstarter, så du skal have PIN-koden til SIM-kortet ved hånden (og naturligvis låsekoden til din skærm, hvis du ikke bruger fingeraftrykslæseren).

Efter nulstillingen hedder din iPhone nu blot "iPhone". Hvis du tidligere har haft givet den et andet navn, skal den "gen-døbes" her:

Indstillinger -> Generelt -> Om

Hvis det ikke hjælper, er det muligvis dit batteri, som er ved at stå af; det passer meget godt med, at det opfører sig normalt med laderen sat til og flipper ud, når det er på egen hånd.

Det KAN dog være, at det drejer sig om en korrupt batteri-indstilling (software), og så er du lidt på den, for i så fald er den indstilling læst med ind i backup'en og vil blive ført tilbage efter en total nulstilling af telefonen; det er en af de største svagheder ved Apple's valg af backupmetode via iTunes; det er alt eller intet. Det eneste, som kan backup'es separat er Kamerarulle (via ImageCapture), resten ligger som krypterede enkeltfiler i din Mac's system-mappe, bortset fra apps, som ligger i Musik -> iTunes -> iTunes Media -> Mobilapplikationer.

Apple BURDE lave en separat funktion til nulstilling af batteriet, men indtil da er man nødt til at lave hyppige backups og så ellers krydse fingre for, at batteriet arter sig.