xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Program til podcasts
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


955

9
11. marts 2019 @ 12:06
Veteran

I gode gamle dage havde Garageband nogle udmærkede podcast-funktioner, mens nyere Garageband har fået frataget disse funktioner, æv igen Apple...!

Hvad bruger i stedet for til podcasts ?

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside
  5
0
  468

2709

339
PallMei (Skribent)
11. marts 2019 @ 12:54
Bit kongen

Min veninde bruger Audacity. Da hun skulle finde noget software kiggede vi også på hindenburg (https://hindenburg.com/ ). Jeg undersøgte også garageband, men det virkede ikke gearet til podcast (det var sikkert fjernet allerede dengang).  Men hun endte altså på Audacity pga. økonomien og efter anbefaling af de lyd fagfolk der hjælper hende. Det er uden tvivl et kapabel stykke software, men lækkert interface har det ikke..


1129

129
11. marts 2019 @ 17:19
Stormogul

nu er det vel snart 15 år siden jeg sidst lavede en podcast, men er det ikke blot tale om at optage lyd, evt. redigere lidt i noget audio software. og så uploade på en platform online, så er det en "podcast"...

eller hvad menes der med "program til podcast"? 

hvis der menes software til lyd behandling, så er der en hav af dem til mac. mange gratis.

men hvis der menes noget mere podcast specifik, burde det uddybes. 


dette ser ud til at være en ok program, https://www.nch.com.au/wavepad/ har ikke selv brugt det.


955

9
12. marts 2019 @ 16:05
Veteran

Garageband havde fx. funktioner med automatisk justering af lydniveau for intros, jingles og lignende. Hver gang man talte blev musik og ligneden automatisk dæmpet så stemmen stor klart. Samtidig var der forbedringstools for stemme.

Det er det jeg savner, ellers kan Garageband jo også redigere lyd.

(Når jeg forsøger at åbne ældre lydfiler i nuværende garageband, siger programmet at podcastfunkionerne ikke understøttet længere )

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

126

0
12. marts 2019 @ 21:19
Novice
Nihad skrev:

nu er det vel snart 15 år siden jeg sidst lavede en podcast, men er det ikke blot tale om at optage lyd, evt. redigere lidt i noget audio software. og så uploade på en platform online, så er det en "podcast"...

eller hvad menes der med "program til podcast"? 

En af de fuktioner det gamle Garageband også havde, var at man kunne dele sin podcast op i "kapitler", så man kan springe over et "kapitel" i podcasten hvis det var uinteressant, eller gå tilbage til starten af det "kapitel" hvis man ville høre det igen.

En funktion jeg bruger meget ved lytning til podcast. Desværre er der ikke ret mange podcast der har den funktion i dag, netop fordi Garageband har fjernet funktionen.

A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her

955

9
13. marts 2019 @ 08:44
Veteran

yep, exactly

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside