xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
MacBook Pro 2017 tastatur driller + lukker ned med fejl.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


40

1
16. marts 2019 @ 15:20
Let øvet

Hej jeg har en MacBook Pro 15" 2017 m. Touchbar, der driller lidt. Jeg har haft den fra ny, købt i apple store.

For det meste står den på en stand hævet over bordet og tilsluttet min Belkin Thunderbolt 3 Express Dock HD med ekstern Phillips 20" 4K skærm (macbook åben så 2 skærme), originalt trådløst apple tastatur og mus.

Fejl 1: MacBook'ens tastatur driller/fejler ved tryk på nogle af bogstaverne, især "B". Nogen gange registrere den ikke trykket, og andre gang skriver den bogstavet 2-3 gange ved et tryk. Det eksterne trådløse tastatur virker perfekt!

Fejl 2: MacBook'en har igennem længere tid, ofte lukket ned med fejl. Det er som regel efter den ikke bliver "brugt" og står tændt og så går i dvale. Når jeg starter den op igen, så tænder den op og viser at der har været en fejl, og systemet har lukket ned.

Håber i kan hjælpe.

MacBook Pro 15" 2017, 3.1GHz i7, 16GB ram, Radeon Pro 560 4GB, 1TB SSD, Belkin Dock, Philips 40" 4K.
  9
0
  329

2709

339
PallMei (Skribent)
16. marts 2019 @ 15:38
Bit kongen

Fejl 1, Der er et serviceprogram for tastatur:

https://www.apple.com/dk/support/keyboard-service-program-for-macbook-and-macbook-pro/

Fejl 2, kræver noget seriøs fejlsøgning og afkodning af crash-log for at afklare årsagen til. Det er svært at gøre herfra og kan ofte tage længere tid end at sætte maskinen op på ny.


40

1
16. marts 2019 @ 16:25
Let øvet

Tak for dit svar. Har godt læst lidt om at der var et service program for tastaturet, må en tur til aut. Apple partner.

Ang. fejl 2 så mener du det ville være nok med at formatere den og installere OS igen?

MacBook Pro 15" 2017, 3.1GHz i7, 16GB ram, Radeon Pro 560 4GB, 1TB SSD, Belkin Dock, Philips 40" 4K.

2709

339
PallMei (Skribent)
16. marts 2019 @ 16:51
Bit kongen
Martin Benne skrev:

Ang. fejl 2 så mener du det ville være nok med at formatere den og installere OS igen?

Ja, hvis det er en software fejl. Men hvis fejlen stadig ikke forsvinder, så tyder det på et hardware problem.

Men du kan starte med en reset af smc og se om det kan gøre det.

https://support.apple.com/da-dk/HT201295 

Evt også nvram for en sikkerhedsskyld

 https://support.apple.com/da-dk/HT204063



1129

128
16. marts 2019 @ 19:57
Stormogul

jeg vil prøve først at frakoble thunderbolt docken i et par dage og se om fejl 2 forsvinder.



2709

339
PallMei (Skribent)
17. marts 2019 @ 11:58
Bit kongen
Nihad skrev:

jeg vil prøve først at frakoble thunderbolt docken i et par dage og se om fejl 2 forsvinder.


Ja, jeg havde ikke fanget at opkoblingen sker gennem en thunderbolt dock. Jeg ville også prøve først at koble direkte til computeren for at begrænse antallet af variable.


3580

34
17. marts 2019 @ 12:22
Virtual Machine

Det er en kendt fejl

https://youtu.be/4QDsqWkUvXQ

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

40

1
17. marts 2019 @ 15:06
Let øvet

jeg vil prøve først at frakoble thunderbolt docken i et par dage og se om fejl 2 forsvinder.


Har haft den frakoblet i 9 uger hvor jeg var på skole, og der kom fejlene også.

MacBook Pro 15" 2017, 3.1GHz i7, 16GB ram, Radeon Pro 560 4GB, 1TB SSD, Belkin Dock, Philips 40" 4K.

40

1
17. marts 2019 @ 15:07
Let øvet

Martin Benne skrev:

Ang. fejl 2 så mener du det ville være nok med at formatere den og installere OS igen?

Ja, hvis det er en software fejl. Men hvis fejlen stadig ikke forsvinder, så tyder det på et hardware problem.

Men du kan starte med en reset af smc og se om det kan gøre det.

https://support.apple.com/da-dk/HT201295 

Evt også nvram for en sikkerhedsskyld

 https://support.apple.com/da-dk/HT204063


Jeg vil prøve din råd om det hjælper inden formatering

MacBook Pro 15" 2017, 3.1GHz i7, 16GB ram, Radeon Pro 560 4GB, 1TB SSD, Belkin Dock, Philips 40" 4K.

3580

34
18. marts 2019 @ 06:42
Virtual Machine

Kan det være dette problem?

https://youtu.be/4KuVvb9DTaU

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future