xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
340
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Køb af MacBook -- hvor?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


136

2
17. marts 2019 @ 19:34
Novice
[post_text]
  12
0
  582

2268

156
17. marts 2019 @ 21:42
ASCII jonglør

Check fx disse fire websider, så er du godt informeret:

16-Inch MacBook Pro With All-New Design Expected in 2019, 13-Inch Model May Gain 32GB RAM

What's Next for the MacBook Pro

MacBook buying guide 2019

MacRumors Buyer's Guide

Personligt ville jeg stadig vælge at købe direkte fra Apple, absolut da. Og hvis der virkelig kommer en 16" MBP er den købt før Tim Cook kan nå at sige Siri?

God jagt!   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

227

5
17. marts 2019 @ 22:26
Juniormedlem

Er der nogen speciel grund til du ikke vil handle hos fx Elgiganten?

Når jeg tjekker prisen på en MacBook Pro 15" (den "mindste"), står den til kr. 18.099,-. Det er da alligevel kr. 3.400 at spare i forhold til Apples listepris på kr. 21.499,-.


2268

156
18. marts 2019 @ 01:23
ASCII jonglør

To whom it may concern:

Jeg er ligeglad med prisen. Jeg vil have den gode service. Færdig.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

129
18. marts 2019 @ 05:14
Stormogul
zemo1 skrev:

Er der nogen speciel grund til du ikke vil handle hos fx Elgiganten?

Når jeg tjekker prisen på en MacBook Pro 15" (den "mindste"), står den til kr. 18.099,-. Det er da alligevel kr. 3.400 at spare i forhold til Apples listepris på kr. 21.499,-.

man skal huske og tjekke model betegnelse på prisskiltet.

det er nemlig ikke altid at en "macbook pro 20XX" er samme model hos den ene og den anden forhandler. Der kan være flere år til forskel. typisk når ting er på tilbyd så er det en ældre model der sælges ud.

hos apple, er det altid den nyeste du køber.

om dette så vægtes må være individuelt. men mente blot for at gøre opmærksom på det, så folk kan se hvorfor der er forskel i pris på øjensynlig samme produkt.


136

2
18. marts 2019 @ 09:13
Novice

Elgiganten leverede verdens dårligste service, da min kones MacBook Pro gik i sort. Personerne i service-indleveringen havde absolut ingen viden om Mac, 3 gange på værksted (2 uger pr. gang) uden at være OK. De mente, vi var idioter.  Kun den lokale Komputerhjælp i Køge fiksede skaderne. Så derfor aldrig, aldrig Elgiganten.


1129

129
18. marts 2019 @ 09:45
Stormogul

har intet med elgiganten at gøre, og jeg vil nok heller ikke nominere dem for bedste service i verden", men når det så er sagt, så er ikke alt elgigantens skyld.

hvis du tager til Humac i provinsen, så vil du heller ikke kunne få meget hjælp. de vil i meget få tilfælde kunne gøre noget for en on-the-spot.

hvis de skønner der er tale om soft/hardware fejl, så sendes den ind til værkstedet, der betyder København for hele Sjælland. der er vel et par stykker i resten af landet, og det er så det.

Så du kommer ind med en defekt mac, de skriver lille beskrivelse der skal følge din mac til værkstedet, og så skal du ellers vente. 2-3-4-5 uger... og svar er typisk, der skal udskiftes for 10.000kr eller fejler intet, og så er der jo den mulighed hvis du er under garanti at de fikser det, ved at udskifte delen med samme version som den defekte. 

så spørgsmålet er... hvad kunne gøres anderledes? at apple har apple genius i hvert butik der sælger apple produkter? tror du vil gøre noget ved prisen, der allerede er høj?


1263

36
18. marts 2019 @ 12:25
Stormogul

Jeg har købt min MBP Touchbar (1. udgave 2016, købt 2017) hos Power og er ovenud tilfreds med deres service: Den jeg fik med hjem havde defekt batteri, de byttede den lige over uden snik snak. Derudover har jeg andre gode oplevelser med deres kundeservice (handler i butikken i Nyk. F, som er nærmest mig) og kan anbefale dem. Priserne er lavere end i Apple Store, hvor jeg ellers normalt handler - og det med pris kombineret med god kundeservice tiltaler pensionisten 😊

Og nej, jeg har ingen tilknytning til Power - kun som kunde

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

227

5
18. marts 2019 @ 17:53
Juniormedlem
Nihad skrev:
zemo1 skrev:

Er der nogen speciel grund til du ikke vil handle hos fx Elgiganten?

Når jeg tjekker prisen på en MacBook Pro 15" (den "mindste"), står den til kr. 18.099,-. Det er da alligevel kr. 3.400 at spare i forhold til Apples listepris på kr. 21.499,-.

man skal huske og tjekke model betegnelse på prisskiltet.

det er nemlig ikke altid at en "macbook pro 20XX" er samme model hos den ene og den anden forhandler. Der kan være flere år til forskel. typisk når ting er på tilbyd så er det en ældre model der sælges ud.

hos apple, er det altid den nyeste du køber.

om dette så vægtes må være individuelt. men mente blot for at gøre opmærksom på det, så folk kan se hvorfor der er forskel i pris på øjensynlig samme produkt.

Dette er jeg fuldstændig klar over. Derfor tjekkede jeg også at det var den sidste nye, inden jeg postede. Så medmindre jeg har overset noget, synes jeg da stadig det er et pænt beløb at spare.

"Den gode service"? Vi snakker vel stadig kun om reklamationsperioden på to år? Efter det er Apple vel ligeglade med dit køb, og de ekstra spenderede kroner er spildt? Nu forudsætter jeg selvfølgelig at produktet ikke fejler de første to år, og måske jeg bare har været heldig med mine - igennem alle årene - Appleprodukter.

Og i tilfælde af at man får brug for service med et produkt købt på apple.com, hvad gør man egentlig så? Skal det sendes til Apple, eller skal man bare aflevere til fx Humac?


4593

394
18. marts 2019 @ 18:18
FPU

Bortset fra, at man skal holde skarpt øje med, hvilket model-nummer (årgang), de forskellige forretninger sælger i forhold til Apple selv, skal man også lige holde øje med med konfigurationen af MBP'erne, for den tid hvor man kunne sætte mere RAM i, er for længst forbi (RAM'en er loddet direkte på bundkortet), og hvis man finder ud af, at man har købt en MBP med for lille SSD, kan den ganske vist skiftes, men det er MEGET dyrt.

Jeg ved godt, at Apple tager sig rigtigt godt betalt for mere RAM og en stor SSD, men jeg vil på ingen måde anbefale en bærbar med f.eks. kun 8GB RAM eller alt under 500 GB SSD. Man kan ALDRIG få for meget plads på sin Mac!

I tidernes morgen (2010) købte jeg min MBP direkte fra Apple. Jeg har ganske vist ikke haft brug for at indlevere den til Apple selv, selvom den har været repareret et par gange, men det var LÆNGE efter garantien udløb.

Den fik mere RAM i 2012 og skiftet harddisken ud med en SSD i 2013. De ting klarede jeg selv. I 2018 fik den så nye højtalere og nyt opstisk drev, fordi højtalerne begyndte at forvrænge, og fordi DVD-spindelen fulgte med ud sammen med en DVD-film. De to reparationer overlod jeg til fagfolk.

Når jeg før eller siden skal købe ny bærbar Mac, bliver det sandsynligvis attet direkte fra Apple, med mindre jeg finder et rigtigt godt tilbud med nok RAM og SSD i en forretning, men så skal besparelsen altså også være stor.


2268

156
18. marts 2019 @ 21:14
ASCII jonglør
zemo1 skrev:
"Den gode service"?

Ja. den gode service. Ved køb i Apple Store får manleveret æbledyret ved døren af GLS el. lign. Hvis der er noget i vejen ringes til Apple, man får et reparationsnummer og æbledyret afhentes ved døren igen - og leveres igen ved døren, enten ombyttet eller repareret. Har jeg prøvet et par gange.

Den Gode Service. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

227

5
18. marts 2019 @ 21:29
Juniormedlem
Factory skrev:
zemo1 skrev:
"Den gode service"?

Ja. den gode service. Ved køb i Apple Store får manleveret æbledyret ved døren af GLS el. lign. Hvis der er noget i vejen ringes til Apple, man får et reparationsnummer og æbledyret afhentes ved døren igen - og leveres igen ved døren, enten ombyttet eller repareret. Har jeg prøvet et par gange.

Den Gode Service. 

Ok, det anede jeg ikke. Jeg troede at man hang på Humac. Jeg har åbenbart været heldig ...


2268

156
18. marts 2019 @ 22:12
ASCII jonglør

Ahh, okay    Jamen, så kan jeg klart anbefale at handle på www.apple.com/dk. Har købt alle mine MacBooks, iMac og diverse tilbehør der. Du finder bare det, du vil have derinde, trykker på den lille blå knap KØB oppe i højre hjørne, konfigurerer efter dine digitale behov, kører hele lortet ned i indkøbskurven og betaler med kreditkortet - og vupti, så stiger Apples aktier igen, alt imens du eller jeg er adskillige tusinde kroner fattigere og et lækkert Apple-produkt rigere. Leveres som tidligere nævnt kvit og frit ved døren - hvis du er hjemme...


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”