xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Internetdeling fra iPhone
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


256

0
19. marts 2019 @ 19:34
Juniormedlem

Hvordan kan det være, at det virker som vinden blæser?

Den ene dag kan jeg bruge det fuldstændig uden problemer og den næste kan jeg på ingen måde få lov til at bruge det, uanset om jeg genstarter både telefon og computer???

Jeg ændrer intet fra gang til gang, men det er som en lottokupon, om det nu virker den ene eller anden gang...

  5
1
  1885

1129

129
19. marts 2019 @ 19:50
Stormogul

hos mig virker det hver gang jeg skal bruge det. jeg bruger det dog hver dag. men mere et par gange om året. men de gange har jeg ikke oplevet problemer.

ved ikke om det kan være din udbyder der slå det fra? bluetooth forbindelsen mellem de to enheder er ok?


256

0
19. marts 2019 @ 20:07
Juniormedlem
Nihad skrev:

hos mig virker det hver gang jeg skal bruge det. jeg bruger det dog hver dag. men mere et par gange om året. men de gange har jeg ikke oplevet problemer.

ved ikke om det kan være din udbyder der slå det fra? bluetooth forbindelsen mellem de to enheder er ok?

Jeg bruger det lige netop nu og forbindelsen er i orden hver gang.
Men det kan da være min udbyder har noget med det at gøre, det skal jeg da have tjekket. Bare underligt når det alligevel virker ind imellem.... 


4593

394
19. marts 2019 @ 20:43
FPU

Nu skriver du jo ikke, hvordan du bruger Internetdeling, Men jeg går ud fra, at du bruger din iPhone som modem til en Mac (eller PC), og her er der tre forskellige scenarier:

1. Kablet internet, hvor iPhone er tilsluttet Mac'en direkte med et USB-kabel og telefonen konfigeret derefter.

2. BlueTooth. Trådløst, men kort rækkevidde og sikkert andet indbygget bøvl.

3. Via WiFi.

Nu skriver du heller ikke, hvilken iPhone der er tale om, og hvilken version IOS, den kører (og heller ikke nogen tilsvarende info om Mac'en), men der er en lidt sjov bug i ihvert fald IOS 10, som kan drille, når man bruger WiFi:

Af en eller anden grund SKAL vinduet "Internetdeling" på iPhone være i front for at opnå forbindelse til f.eks. en Mac. Det nytter ikke noget at slå Internetdeling til og så sætte iPhone på låseskærm eller f.eks. åbne en anden app eller gå til hjemmeskærmen, før der er opnået forbindelse; så sker der bare ikke noget.

Den ideelle måde at gøre det på er:

1. Smid Mac'en (eller PC'en) på vågeblus. WiFi skal selvfølgelig være slået til.

2. Gå til Internetdeling på din iPhone og slå Internetdeling til. Hvis den allerede er slået til, så slå den fra og til igen.

3. Mens Internetdeling ligger forest, og mens skærmen stadigvæk er aktiv (stadigvæk lyser), så væk din Mac fra vågeblus. Hvis din Mac tidligere har været forbundet med din iPhone via WiFi, burde den kunne huske netværket og adganskoden, ellers skal du lige vælge din iPhone's netværk på din Mac og skrive adgangskoden (som kan ses på iPhone's Internetdeling). Nu burde der så komme en blå bjælke øverst på iPhone's skærm, som viser, at der er forbindelse til din Mac, og på din Mac burde WiFI-symbolet i menu-linien (halvbuerne) være sort (ikke greyed-out), hver gang du bruger denne fremgansmåde.

Når der først er opnået forbindelse, kan du bruge iPhone som du lyster; den mister ikke forbindelsen til din Mac, for det er kun mens der oprettes forbindelse, at Internetdeling skal ligge forest og skærmen være aktiv.

Hvis du stadigvæk får bøvl, så prøv at nulstille Netværksindstillinger (Generelt -> Nulstil -> Nulstil Netværksindstillinger), lad iPhone genstarte (kræver koden til SIM-kortet) og sluk derefter telefonen og start den igen (genstart ved nulstilling er en "pseudo-genstart"). Derefter skal du gendøbe din iPhone. Det sker i Generelt -> Om -> Navn.

Giver det mening?

Held og lykke og feedback.



256

0
19. marts 2019 @ 20:51
Juniormedlem
Tonny Freimanis skrev:

Nu skriver du jo ikke, hvordan du bruger Internetdeling, Men jeg går ud fra, at du bruger din iPhone som modem til en Mac (eller PC), og her er der tre forskellige scenarier:

1. Kablet internet, hvor iPhone er tilsluttet Mac'en direkte med et USB-kabel og telefonen konfigeret derefter.

2. BlueTooth. Trådløst, men kort rækkevidde og sikkert andet indbygget bøvl.

3. Via WiFi.

Nu skriver du heller ikke, hvilken iPhone der er tale om, og hvilken version IOS, den kører (og heller ikke nogen tilsvarende info om Mac'en), men der er en lidt sjov bug i ihvert fald IOS 10, som kan drille, når man bruger WiFi:

Af en eller anden grund SKAL vinduet "Internetdeling" på iPhone være i front for at opnå forbindelse til f.eks. en Mac. Det nytter ikke noget at slå Internetdeling til og så sætte iPhone på låseskærm eller f.eks. åbne en anden app eller gå til hjemmeskærmen, før der er opnået forbindelse; så sker der bare ikke noget.

Den ideelle måde at gøre det på er:

1. Smid Mac'en (eller PC'en) på vågeblus. WiFi skal selvfølgelig være slået til.

2. Gå til Internetdeling på din iPhone og slå Internetdeling til. Hvis den allerede er slået til, så slå den fra og til igen.

3. Mens Internetdeling ligger forest, og mens skærmen stadigvæk er aktiv (stadigvæk lyser), så væk din Mac fra vågeblus. Hvis din Mac tidligere har været forbundet med din iPhone via WiFi, burde den kunne huske netværket og adganskoden, ellers skal du lige vælge din iPhone's netværk på din Mac og skrive adgangskoden (som kan ses på iPhone's Internetdeling). Nu burde der så komme en blå bjælke øverst på iPhone's skærm, som viser, at der er forbindelse til din Mac, og på din Mac burde WiFI-symbolet i menu-linien (halvbuerne) være sort (ikke greyed-out), hver gang du bruger denne fremgansmåde.

Når der først er opnået forbindelse, kan du bruge iPhone som du lyster; den mister ikke forbindelsen til din Mac, for det er kun mens der oprettes forbindelse, at Internetdeling skal ligge forest og skærmen være aktiv.

Hvis du stadigvæk får bøvl, så prøv at nulstille Netværksindstillinger (Generelt -> Nulstil -> Nulstil Netværksindstillinger), lad iPhone genstarte (kræver koden til SIM-kortet) og sluk derefter telefonen og start den igen (genstart ved nulstilling er en "pseudo-genstart"). Derefter skal du gendøbe din iPhone. Det sker i Generelt -> Om -> Navn

Det giver super meget mening.

Jeg bruger en iPhone X med iOS 12.1.4, som "router" for min Macbook med Mojave på wifi
Vil afprøve prøve dine forslag.
Tusind tak.


2268

156
20. marts 2019 @ 09:01
ASCII jonglør

Der er muligvis et ekstra twist på problemerne med at få en ordentlig WiFi-forbindelse mellem iPhones og Macs - og den twist involverer DSB. 

Da de nye IC4-tog blev introduceret (well...), blev det i pressen oplyst, at den belægning man havde valgt til at tone ruderne i toget med, desværre også havde en grad af blokering på mobilsignalet. Det betød (igen iflg. pressen), at man ville få svært ved at bruge sin mobil under rejse med disse nye geniale tog. 

Nu ved jeg ikke, om historien faktisk er sand, eller om trådstarters problem opstår under rejser med tog specielt - men nogle gange ligger problemet med svigtende forbindelse ikke i ens Mac eller iPhone, men udelukkende i omgivelserne. 

Et eksempel: nu rejser jeg en del med DSB på tværs af landet og kender således WiFi-situation i togene ganske godt. Den er ret ringe pga. mange udfald, men DSB siger jo selv, at de er ved opgradere WiFi-udstyret i togene, nu må vi jo se. 

Ihvertfald er det sådan, at når et tog kører ind på Slagelse station, så svigter togets WiFi-signal altid totalt, og det gør mobilsignalet også. Der er simpelthen et område, hvor mobilsignalet af en eller anden grund er borte. Sidder man og ser tv over nettet, så er det ret irriterende. 

Et sted som Slagelse station er således et godt eksempel på, at omgivelserne kan give en den frustrerende oplevelse, at det er ens eget gear, som ikke virker. Og Slagelse station er ganske sikkert ikke det eneste sted med en situation, der fejlagtigt kan få en til at tro, at ens eget gode gear er i udu. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”