xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny Imac VS Gammel Imac
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


204

1
29. marts 2019 @ 11:24
Juniormedlem

Hej

Jeg har en Imac 2011 27" model (den der ikke kan opgraderes til Mojave)

Den har tjent sin værnepligt, skal lige sige at den ikke fejler noget som helst, måske lidt langsom. sikkert ikke noget en SSD disk ikke kunne klare, men nu skal den udskiftes, trænger til noget nyt blod.

Men mit spørgsmål er ang Grafikkort:

Hvad svare de gamle 580 kort til kontra de nye grafikkort ?

Skal man købe den gamle model og spare en masse penge, skal lige sige at jeg ikke lave noget noget grafisk eller krævende på den.

  8
3
  383

740

38
29. marts 2019 @ 11:37

ALLERVIGTIGST: ALTID ren SSD i din nye iMac; det skal nu selv tilvælge, når/hvis du køber på https://www.apple.com/dk/imac/ da ren SSD IKKE er medtaget i standard konfiguration.


204

1
29. marts 2019 @ 11:54
Juniormedlem
iPhoneX skrev:

ALLERVIGTIGST: ALTID ren SSD i din nye iMac; det skal nu selv tilvælge, når/hvis du køber på https://www.apple.com/dk/imac/ da ren SSD IKKE er medtaget i standard konfiguration.

Kan sagtens følge dig, MEN de skal jo have en formue for dem   


8586

198
29. marts 2019 @ 12:02
Poseidon
bongo skrev:

Den har tjent sin værnepligt, skal lige sige at den ikke fejler noget som helst, måske lidt langsom. sikkert ikke noget en SSD disk ikke kunne klare, men nu skal den udskiftes, trænger til noget nyt blod.

En SSD vil gøre en MARKANT forskel. Jeg har samme model, med SSD, og jeg har ingen planer om at opgradere så længe min GPU den kan holde standen (Det er lige blevet bagt for anden gang på 2 år). Den er markant hurtigere end min '16 Macbook, markant hurtigere end min 2013 iMac på arbejdet (Som ikke har SSD), og klarer praktisk talt alt jeg smider efter den.

Hvad svare de gamle 580 kort til kontra de nye grafikkort ?

Hvilket et har du nu? Det er markant forskel på de grafikkort som kom i 2011 modellen.


Skal man købe den gamle model og spare en masse penge, skal lige sige at jeg ikke lave noget noget grafisk eller krævende på den.

Uanset hvad så kan jeg kun repetere det Vassing skrev - Hvis du ikke har tænkt dig at opgradere til en SSD når du køber en ny maskine, så lad være med at opgradere. Det er simpelthen ikke det værd, for din harddisk vil stadig være den helt store flaskehals, så din nye maskine vil ofte ikke føles meget hurtigere end den gamle.


740

38
29. marts 2019 @ 13:16
bongo skrev:
iPhoneX skrev:

ALLERVIGTIGST: ALTID ren SSD i din nye iMac; det skal nu selv tilvælge, når/hvis du køber på https://www.apple.com/dk/imac/ da ren SSD IKKE er medtaget i standard konfiguration.

Kan sagtens følge dig, MEN de skal jo have en formue for dem   

Det koster 1720,00 kroner at vælge ren SSD 256GB på den nye iMac og 1315,00 kroner at få 8TB (8000GB!) tilkoblet din iMac som ekstern harddisk.

Det ville være de bedste 3035,00 kroner, du nogensinde har brugt på en opgradering.


1129

129
29. marts 2019 @ 18:05
Stormogul

er der nogen der har overvejet en ekstern disk med SSD i, og bruge den som system disk? :)

med thunderbolt burde man næsten ikke kunne se forskel tænker jeg...


2709

341
PallMei (Skribent)
29. marts 2019 @ 19:42
Bit kongen
Nihad skrev:

er der nogen der har overvejet en ekstern disk med SSD i, og bruge den som system disk? :)

med thunderbolt burde man næsten ikke kunne se forskel tænker jeg...

Hvad jeg kunne se. Så koster det kun 860kr ekstra at skifte til 512GB. En af de store fordele ved ssd udover ydelsen er at de fuldstændig stille. Det var en kæmpe lettelse at slippe for en roterende harddisk i ørehøjde. 


204

1
29. marts 2019 @ 20:05
Juniormedlem
PallMei skrev:
Nihad skrev:

er der nogen der har overvejet en ekstern disk med SSD i, og bruge den som system disk? :)

med thunderbolt burde man næsten ikke kunne se forskel tænker jeg...

Hvad jeg kunne se. Så koster det kun 860kr ekstra at skifte til 512GB. En af de store fordele ved ssd udover ydelsen er at de fuldstændig stille. Det var en kæmpe lettelse at slippe for en roterende harddisk i ørehøjde. 

Det koster 2580 kr med en 512 GB SSD disk fra Apple 


2709

341
PallMei (Skribent)
29. marts 2019 @ 20:23
Bit kongen
bongo skrev:
PallMei skrev:
Nihad skrev:

er der nogen der har overvejet en ekstern disk med SSD i, og bruge den som system disk? :)

med thunderbolt burde man næsten ikke kunne se forskel tænker jeg...

Hvad jeg kunne se. Så koster det kun 860kr ekstra at skifte til 512GB. En af de store fordele ved ssd udover ydelsen er at de fuldstændig stille. Det var en kæmpe lettelse at slippe for en roterende harddisk i ørehøjde. 

Det koster 2580 kr med en 512 GB SSD disk fra Apple 

hmmm, Han nævnte 580 og 27". Når jeg klikker ind på den, så er mere prisen 860,-kr for 512GB ssd lager.

Ikke at jeg personligt ville gå efter den model. Den mindste med ssd er kraftig nok til mig. Der får man så kun 256GB for 860,-kr. Det er også fint til system-disk og så kan man supplere yderlig med ekstern ssd/harddisk. Det er rigtigt at til den model koster 512GB 2580,-kr ekstra og det syntes jeg er lige giftig nok. Så vil jeg virkelig prøve at analysere hvad ekstra værdi jeg får ved at gå efter den store model.