xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)
macnyt  /  forum  /  emne
Arbejdernes Landsbank har fået Apple Pay
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)


3580

34
02. april 2019 @ 16:11
Virtual Machine

Det kom en besked til mig i morges fra bankens egen app. Og så tog det lige 5 min splejse tilføje to kort til to telefoner og to ure. Peace of cake. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  32
6
  1571

507

9
02. april 2019 @ 17:03
Kaptajn

Ja, det er bare så simpelt at finde ud af. Og meget nemt at bruge i butikkerne.


221

5
02. april 2019 @ 17:17
Juniormedlem

Peace of cake? Piece of cake!

Trist at jeg har Coop Bank. Her sker der vist ikke noget. Skal man skifte bank eller vente på Apple Card?


2185

44
02. april 2019 @ 17:20
ASCII jonglør
kjeld the mac mate skrev:

Peace of cake? Piece of cake!

Trist at jeg har Coop Bank. Her sker der vist ikke noget. Skal man skifte bank eller vente på Apple Card?

Apple Card kommer nok ikke til DK foreløbigt


4593

394
02. april 2019 @ 17:32
FPU

Hopla. Det er jo min bank, så jeg vil da lige spørge om ApplePay kræver et AppleWatch, eller om man kan bruge ApplePay direkte fra sin iPhone?

Og hvordan ser det ud med minimumskrav til telefon og IOS?

(Jeg har ikke rigtig fulgt med om ApplePay og AppleWatch, dels fordi det har fungeret fint med mit kontaktløse Dankort, dels fordi jeg ikke har været specielt interesseret i AppleWatch, fordi jeg er ret glad for mit Seamaster).


362

18
02. april 2019 @ 17:34
Lærling
Tonny Freimanis skrev:

Hopla. Det er jo min bank, så jeg vil da lige spørge om ApplePay kræver et AppleWatch, eller om man kan bruge ApplePay direkte fra sin iPhone?

Og hvordan ser det ud med minimumskrav til telefon og IOS?

(Jeg har ikke rigtig fulgt med om ApplePay og AppleWatch, dels fordi det har fungeret fint med mit kontaktløse Dankort, dels fordi jeg ikke har været specielt interesseret i AppleWatch, fordi jeg er ret glad for mit Seamaster).

Det kræver ikke Apple Watch, blot iPhone 5s og opefter


708

3
02. april 2019 @ 17:53
Suspenderet

Spar Nord Bank er også med på vognen. Vupti - så blev mit kort også lagt til Wallet. Fik en besked tidligere på dagen da jeg tjekkede netbanken. 😀


Edit.. så ikke at der allerede var noget trådværk om Spar Nord og ApplePay til trods for at det står klart og tydeligt på forumlisten. 🥺


740

38
02. april 2019 @ 19:59

I følge Apples egen side er der kun tre danske pengeinstitutter med Pay  men den er senest opdateret den 27. marts 2019 og i mellemtiden er både Arbejdernes Landsbank samt  Spar Nord kommet til.


8581

198
02. april 2019 @ 20:43
Poseidon

Tak for tippet Lars.


4593

394
02. april 2019 @ 20:55
FPU
Samson skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Hopla. Det er jo min bank, så jeg vil da lige spørge om ApplePay kræver et AppleWatch, eller om man kan bruge ApplePay direkte fra sin iPhone?

Og hvordan ser det ud med minimumskrav til telefon og IOS?

(Jeg har ikke rigtig fulgt med om ApplePay og AppleWatch, dels fordi det har fungeret fint med mit kontaktløse Dankort, dels fordi jeg ikke har været specielt interesseret i AppleWatch, fordi jeg er ret glad for mit Seamaster).

Det kræver ikke Apple Watch, blot iPhone 5s og opefter

Good news! Takker for info.


227

5
02. april 2019 @ 21:50
Juniormedlem
Tonny Freimanis skrev:

Hopla. Det er jo min bank, så jeg vil da lige spørge om ApplePay kræver et AppleWatch, eller om man kan bruge ApplePay direkte fra sin iPhone?

Og hvordan ser det ud med minimumskrav til telefon og IOS?

(Jeg har ikke rigtig fulgt med om ApplePay og AppleWatch, dels fordi det har fungeret fint med mit kontaktløse Dankort, dels fordi jeg ikke har været specielt interesseret i AppleWatch, fordi jeg er ret glad for mit Seamaster).

Hej

Mine erfaringer med ApplePay:

Apple Watch: giver helt klart den bedste oplevelse; du har det jo altid "ved hånden". Dobbeltklik på sideknappen, og hold uret tæt på terminalen, bip, og der betalt.

iPhone (med Touch-ID): giver den næstbedste oplevelse; læg fingeren på Touch-ID (skærmen skal ikke tændes) og hold iPhone tæt på terminalen, og der er betalt.

iPhone (med Face-ID): giver en, synes jeg, lidt mere "bøvlet" oplevelse; dobbeltklik på sideknap, lad Face-ID aflæse ansigt, afvent godkendelse (bevares, det går hurtigt), og hold iPhone tæt på terminalen.

God fornøjelse


4593

394
03. april 2019 @ 09:37
FPU

@zemo1:

Det lyder jo let, især AppleWatch-metoden.

Hvis jeg kommer så langt, at jeg skal til at bruge ApplePay, vil jeg dog have betænkeligheder ved at bruge både Touch-ID og Face-ID til noget som helst, efter at poliet herhjemme pr. efterbevilling fik Højesterets godkendelse til at åbne en anholdt persons iPhone ved at tvinge vedkommendes finger ned på fingertryksaflæseren. Det er der i øvrigt el lille tråd om herinde.

Derfor kører jeg kun med PIN-kode uanset telefon-model, og så kan politiet ellers få fingeren lige så meget, som de har lyst til, hvis det skulle komme så vidt. :0)


291

45
03. april 2019 @ 10:09
Juniormedlem
kjeld the mac mate skrev:

Trist at jeg har Coop Bank. Her sker der vist ikke noget. Skal man skifte bank eller vente på Apple Card?

Skriv til dem og efterspørg Apple Pay. Det vil nok ikke hjælpe, men lad dem da vide at du savner det. Jo flere der gør det, des bedre er chancerne — selvom de har deres egen betalingsapp.

Jeg skrev selv til dem, da de første banker åbnede for det i Danmark. Jeg fik et dumt standardsvar retur om at "Apple Pay virker meget få steder i Danmark", hvilket også dengang var direkte vrøvl. Det virker så at sige overalt i Danmark.

Det mest irriterende er, at Coop Bank bruger nøjagtig samme netbank/mobilbank som mange af de andre banker, der nu har fået Apple Pay, så det er et spørgsmål om vilje og ikke teknik. De skal simpelthen bare trykke på knappen :-)


8581

198
03. april 2019 @ 13:21
Poseidon
Samson skrev:

Det kræver ikke Apple Watch, blot iPhone 5s og opefter

iPhone 6 i følge ALs egne sider, og jeg kan heller ikke få det til at fungere på en 5S?


740

38
03. april 2019 @ 13:26
David Munch skrev:
Samson skrev:

Det kræver ikke Apple Watch, blot iPhone 5s og opefter

iPhone 6 i følge ALs egne sider, og jeg kan heller ikke få det til at fungere på en 5S?

Hej David,

Her er et link til kompatible enheder.

Apple Pay kan bruges på følgende enheder:

iPhone XR

iPhone XS

iPhone XS Max

iPhone X

iPhone 8

iPhone 8 Plus

iPhone 7

iPhone 7 Plus

iPhone 6s

iPhone 6s Plus

iPhone 6

iPhone 6 Plus

iPhone SE


362

18
03. april 2019 @ 15:39
Lærling
David Munch skrev:
Samson skrev:

Det kræver ikke Apple Watch, blot iPhone 5s og opefter

iPhone 6 i følge ALs egne sider, og jeg kan heller ikke få det til at fungere på en 5S?

Beklager, jeg fik mixet Apple Watch kompatibiliteten sammen med Apple Pay. 

Det forklarer hvorfor det heller ikke vil virke på min knægts 5s. 


291

45
03. april 2019 @ 16:34
Juniormedlem

iPhone 5S har slet ikke NFC-chip, den kom først med iPhone 6 og første Apple Watch.

Hvis man har en iPhone 5S, kan man dog fint tilslutte et kompatibelt Apple Watch og betale med Apple Pay via det.


221

5
03. april 2019 @ 16:45
Juniormedlem

Skriver fluks til Coop Bank.


221

5
03. april 2019 @ 16:46
Juniormedlem

Skriver fluks til Coop Bank.


221

5
03. april 2019 @ 16:47
Juniormedlem

Beklager dobbelt post. Skulle lige kontrolleres i toget. Havde gyldig rejsehjemmel.


291

45
03. april 2019 @ 17:00
Juniormedlem
kjeld the mac mate skrev:

Skriver fluks til Coop Bank.

Fortæl endelig om svaret, det kan jo være at de er blevet klogere derinde :-) Jeg krydser fingre…


221

5
03. april 2019 @ 17:05
Juniormedlem

Fik dette svar:

Vi tilbyder i øjeblikket ikke Apple Pay, men jeg vil gå videre med forslaget, da vi altid prøver at forbedre vores produkter.


291

45
03. april 2019 @ 17:12
Juniormedlem

Dejligt, det er langt mere positivt end det svar jeg fik fra Coop Bank i slutningen af 2017.


90

0
03. april 2019 @ 19:25
Novice

Hej med jer

Mit virker hos Spar Nord - nemt, enkelt..

Men jeg brugte det i Netto i Nordhavnen - den skrev så Letz Sushi i Nordhavn som betalingssted. Andre oplevet lignende?


8581

198
03. april 2019 @ 19:29
Poseidon
Michael Rasmussen skrev:

iPhone 5S har slet ikke NFC-chip, den kom først med iPhone 6 og første Apple Watch.

Hvis man har en iPhone 5S, kan man dog fint tilslutte et kompatibelt Apple Watch og betale med Apple Pay via det.

Tak for tippet. Jeg regner med at få købe et Apple Watch 4 omkring Black Friday i år, så det lyder godt!


291

45
03. april 2019 @ 19:51
Juniormedlem
David Munch skrev:

Jeg regner med at få købe et Apple Watch 4 omkring Black Friday i år, så det lyder godt!

Det vil du ikke fortryde, jeg er rigtig glad for mit Apple Watch 4. Vær dog opmærksom på at GPS + Cellular (det med SIM-kort) kræver iPhone 6, mens GPS-udgaven af uret stadig virker med iPhone 5S. Det gælder for både Serie 3 og 4. 

Jeg har selv "kun" GPS-udgaven og savner ikke mobildata. Apple Pay virker offline, så du kan stadig betale uden telefonen i nærheden.


1708

43
03. april 2019 @ 22:00
Stormogul

Her er en liste over de banker som tilbyder Apple Pay.....


Læs ...



221

5
03. april 2019 @ 22:21
Juniormedlem


221

5
03. april 2019 @ 22:23
Juniormedlem

Coop Banks beskedfunktion.


292

2
03. april 2019 @ 22:24
Juniormedlem

Jeg er uenig...

AppleWatch metoden kræver to hænder...iphone kun en...


touchid var bedre end faceid...


8581

198
04. april 2019 @ 07:56
Poseidon
Michael Rasmussen skrev:
David Munch skrev:

Jeg regner med at få købe et Apple Watch 4 omkring Black Friday i år, så det lyder godt!

Det vil du ikke fortryde, jeg er rigtig glad for mit Apple Watch 4. Vær dog opmærksom på at GPS + Cellular (det med SIM-kort) kræver iPhone 6, mens GPS-udgaven af uret stadig virker med iPhone 5S. Det gælder for både Serie 3 og 4. 

Jeg har selv "kun" GPS-udgaven og savner ikke mobildata. Apple Pay virker offline, så du kan stadig betale uden telefonen i nærheden.

Tak for informationen! Jeg regnede heller ikke med at købe en 4G model, da jeg har Wifi stort set alle steder, men lige betaling i butikken havde jeg ikke overvejet, så det er godt at få konfirmation på det! :)


176

0
04. april 2019 @ 16:14
Novice

https://www.recordere.dk/2019/04/apple-pay-flere-danske-banker-melder-sig-klar/ Alle disse banker har nu Apple pay eller får det snart.

iPhone 13 Pro Max 256gb, 2stk Apple TV 4K 32gb, MacBook Air M1, 8gb DDR4, 256gb SSD, Apple Watch Series 4 Cellular.

740

38
04. april 2019 @ 16:23
Jimmi Jappe skrev:

https://www.recordere.dk/2019/04/apple-pay-flere-danske-banker-melder-sig-klar/ Alle disse banker har nu Apple pay eller får det snart.

WOW!!!! Fedt nok. Fra tre danske pengeinstitutter til 25 på en uge. Og 40 andre på vej.

Apple har stadig kun de tre første på sin officielle liste fra 27. marts 2019.