xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple svigter kunderne ved ikke at træffe valg?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


708

3
02. april 2019 @ 18:06
Suspenderet

Lige et link til en hjemmeside som har fokus på Apple. Kommentaren er ikke min, men jeg følger godt at der er lige lovligt mange iPads til salg; skribenten tæller 68 forskellige modeller af iPads.

Link til artikel: Apple svigter kunderne ved ikke at træffe valg

Min kommentar; Jeg så gerne at Apple skar ned på ambitionerne om at blive en producent af elektrisk biler når det som nyligt kom frem at Apple nedlagde deres AirPower idé. Jeg tænker, at det er utroligt at man stopper noget som essentielt er noget stationært og som ingen bevægelige dele har? Og så fortsætter arbejdet på noget bil halløjsa som per definition bevæger sig noget mere end en oplader gør. At AirPower ikke kunne udvikle noget som lever op til deres standard kan jeg forstå. Det er dog utroligt at tænke på at Apple så også har lavet computer mus som er et helvede at arbejde med? Jeg mener, med at skære ned... at det reelt ikke er op til mig - jeg har bare oplevelsen af at Apple har gang i for meget diverse. Og det kan godt være at jeg har hoppet på bølgen med at 68 iPad modeller er i overkanten - og derfor har påtaget mig en andens persons holdninger.. det sker jo nogle gange. Det er ikke umuligt - ej heller farligt når det er småtterier.

This is all.

Hvad er jeres kommentarer om skribentens kommentar på det delte link og måske også min egen? Helt hen i vejret?


  3
1
  593

1891

183
PowerPalle (Administrator)
02. april 2019 @ 18:54
Stormogul

Jeg betaler ikke Apple for at træffe et valg.

Jeg foretrækker at foretage mine egne valg, og har det godt med et bredt udbud.

Jeg vælger eksempelvis at handle i Bauhaus byggemarked da har mange variationer i en produktkategori i forhold til Silvan som oftes kun har et dikteret produkt i en kategori.

Artiklen virker på mig som noget der minder om agurketid for påståede journalister og måske enda et emne fordi der ikke er evner til at finde på Noget bedre at skrive om.

Det er så et eksempel på mine individuelle valg og holdninger.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1139

12
02. april 2019 @ 20:08
Stormogul

Er ikke enig i artiklen. Der tælles jo også farvevalg med. Uden det ser det jo noget anderledes ud. Bare tænk på hvis du skal købe en bil. Samme model findes  jo i langt over 50 forskellige valg. Farve, med eller uden automat gear, elruder eller ej, stor eller lille radio osv. Ja jeg tror du kan få samme bil i over 100 udgaver. Og det klarer folk da uden problemer.  Så om valget skal være en mini eller Pro med sim eller uden tror jeg ikke er det store problem for folk.  


80

0
04. april 2019 @ 18:55
Novice

Helt enig er jeg ikke, men der er absolut tendenser til, at Apple gerne vil fremstå med mange valgmuligheder.

Et komisk eksempel opdagede jeg for nylig, da jeg (kort inden de nyeste modeller blev præsenteret) ville tjekke specs og priser på hhv. MacMini og iMac. Hos begge skulle man som udgangspunkt vælge mellem to eller tre modeller, som man så kunne bygge videre på.

Reelt var der færre modeller. F.eks kunne man tage den mindste model og forbedre den med større processor (eller harddisk, eller hvad det nu var). Derved blev den identisk med næstmindste model, også prismæssigt. Apple Store præsenterede simpelthen modelrækken, som om den bestod af flere grundmodeller, end den gjorde.

Hvorfor? Jeg ved det ikke. Men jeg kan ikke finde nogen god grund, set fra købers synspunkt. Tværtimod bliver det hele unødigt forvirret.

I en lang periode havde Apple en ret fast politik. Når en model blev opgraderet, udgik den tidligere model, og den nye blev solgt til samme pris som (eller lavere end) den tidligere. I dag overlever de tidligere modeller. Samtidig prissættes de nye modeller højere. Og så vidt jeg kan se, understøttes modellerne ikke længere, end de gjorde før. Derved kommer Apple selv til at sælge modeller med en kort understøttet levetid. Det overlod de før til Elgiganten og lignende butikker, som solgte de udgåede modeller.