xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple Watch og aktivitetscirklerne
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)


1103

6
17. april 2019 @ 19:27
Stormogul

Hej. 

Jeg har for en lille uge siden købt et Apple Watch 4.
Jeg undrer mig lid over hvordan de forskellige aktivitetscirkler udfyldes i app'en Aktivitet.

I dag har jeg feks. udfyldt den grønne motionscirkel to gange, dyrket motion i 57 ud af de 30 minutter som er sat som mål.
Alligevel har den røde cirkel der går på kJ kun snurret en halv omgang rundt. De 38 minutters motion var på en crosstrainer. Her forbrændte jeg 932 kJ. Forleden kørte jeg også på en crosstrailer i 38 minutter og med en gennemsnitspuls på stort set det samme som idag. Den dag forbrændte jeg 2012 kJ.
Altså en forskel i forbrænding på over det dobbelte for den samme aktivitet med samme intensitet.
Det giver da ikke ret meget mening.

Eller hvad?

  9
0
  1684

3580

34
17. april 2019 @ 21:38
Virtual Machine

Den kan kan ikke måle din aktivitet hvis du laver alle øvelserne på samme sted fordi den bruger GPS. Så der skal man koble sit Apple Watch eller iPhone op til sit motionsaggregat så den få den præcise værdi. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2696

335
PallMei (Skribent)
17. april 2019 @ 21:52
Bit kongen
MacWin skrev:

Hej. 

Jeg har for en lille uge siden købt et Apple Watch 4.
Jeg undrer mig lid over hvordan de forskellige aktivitetscirkler udfyldes i app'en Aktivitet.

Det ved kun Apple præcist. Hvis du laver en træning, så måles pulsen. Ellers er det primært ud fra bevægelse. 

I dag har jeg feks. udfyldt den grønne motionscirkel to gange, dyrket motion i 57 ud af de 30 minutter som er sat som mål.
Alligevel har den røde cirkel der går på kJ kun snurret en halv omgang rundt.

Hvor mange gange den røde snurre rundt, afhænger af hvilket bevægelse mål du har angivet.

 De 38 minutters motion var på en crosstrainer. Her forbrændte jeg 932 kJ. Forleden kørte jeg også på en crosstrailer i 38 minutter og med en gennemsnitspuls på stort set det samme som idag. Den dag forbrændte jeg 2012 kJ.
Altså en forskel i forbrænding på over det dobbelte for den samme aktivitet med samme intensitet.
Det giver da ikke ret meget mening.

Eller hvad?

Er det samme app du benyttede og samme træningstype? Har du ændret din vægt i mellemtiden?

"Anden" træningstypen i Apple's trænings app er meget gavmild med kalorier. Det lader til at de tildeles proportionelt med forbrugt tid, uden hensyntagen til puls eller andet.


1103

6
21. april 2019 @ 10:43
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Den kan kan ikke måle din aktivitet hvis du laver alle øvelserne på samme sted fordi den bruger GPS. Så der skal man koble sit Apple Watch eller iPhone op til sit motionsaggregat så den få den præcise værdi. 

Altså en af de træningsøvelser man kan vælge i uret er "Elliptisk træner", så det burde det jo kunne finde ud af.



PallMei skrev:
MacWin skrev:

Hej. 

Jeg har for en lille uge siden købt et Apple Watch 4.
Jeg undrer mig lid over hvordan de forskellige aktivitetscirkler udfyldes i app'en Aktivitet.

Det ved kun Apple præcist. Hvis du laver en træning, så måles pulsen. Ellers er det primært ud fra bevægelse. 


I dag har jeg feks. udfyldt den grønne motionscirkel to gange, dyrket motion i 57 ud af de 30 minutter som er sat som mål.
Alligevel har den røde cirkel der går på kJ kun snurret en halv omgang rundt.

Hvor mange gange den røde snurre rundt, afhænger af hvilket bevægelse mål du har angivet.

Mener du ikke at det bliver målt ud fra mængden/intensiteten af ens bevægelser?
Målet følger jo det samlede mål for alle tre ringe.


 De 38 minutters motion var på en crosstrainer. Her forbrændte jeg 932 kJ. Forleden kørte jeg også på en crosstrailer i 38 minutter og med en gennemsnitspuls på stort set det samme som idag. Den dag forbrændte jeg 2012 kJ.
Altså en forskel i forbrænding på over det dobbelte for den samme aktivitet med samme intensitet.
Det giver da ikke ret meget mening.

Eller hvad?


Er det samme app du benyttede og samme træningstype? Har du ændret din vægt i mellemtiden?

"Anden" træningstypen i Apple's trænings app er meget gavmild med kalorier. Det lader til at de tildeles proportionelt med forbrugt tid, uden hensyntagen til puls eller andet.


Ja, det er samme app - Apple Watch's egen træningsapp. Nej, jeg har ikke ændret vægt.

Det undrer virkelig hvad der kan få den røde til at bevæge sig.
Jeg har dage hvor den grønne motionscirkel er kørt 2 1/2 gang rundt, mens den røde der handler om forbrugte kJoule ikke engang er halvvejs i mål.

Meget underligt.



176

0
21. april 2019 @ 17:36
Novice

Den røde bevægelses cirkel måler kalorier og du indstiller det antal kalorier du vil have som daglige mål i aktivitets appen på uret. 

iPhone 13 Pro Max 256gb, 2stk Apple TV 4K 32gb, MacBook Air M1, 8gb DDR4, 256gb SSD, Apple Watch Series 4 Cellular.

1103

6
22. april 2019 @ 20:24
Stormogul

Jep. 

Så langt er jeg med.   :-)


2696

335
PallMei (Skribent)
23. april 2019 @ 09:08
Bit kongen
MacWin skrev:

I dag har jeg feks. udfyldt den grønne motionscirkel to gange, dyrket motion i 57 ud af de 30 minutter som er sat som mål.
Alligevel har den røde cirkel der går på kJ kun snurret en halv omgang rundt.

Hvor mange gange den røde snurre rundt, afhænger af hvilket bevægelse mål du har angivet.

Mener du ikke at det bliver målt ud fra mængden/intensiteten af ens bevægelser?
Målet følger jo det samlede mål for alle tre ringe.

Jo i Kalorier i dit tilfælde KJ. Men en cirkel er en visualisering af det mål du har sat. På uret kan du force-press i aktivitets app'en og ændre hvor meget en fuld cirkel repræsentere i kalorier og er dit mål. Så at fortælle, at den kun har snurret en halv omgang siger ikke noget. Det kan være du har indstillet dit mål alt for højt.

Det undrer virkelig hvad der kan få den røde til at bevæge sig.
Jeg har dage hvor den grønne motionscirkel er kørt 2 1/2 gang rundt, mens den røde der handler om forbrugte kJoule ikke engang er halvvejs i mål.

Meget underligt.


Igen uden at vide hvilket mål du har indstillet den røde cirkel til at være, så er det umuligt at vurdere. Det lyder som om den er sat meget meget højt.


1103

6
23. april 2019 @ 20:58
Stormogul


PallMei skrev:
MacWin skrev:

I dag har jeg feks. udfyldt den grønne motionscirkel to gange, dyrket motion i 57 ud af de 30 minutter som er sat som mål.
Alligevel har den røde cirkel der går på kJ kun snurret en halv omgang rundt.

Hvor mange gange den røde snurre rundt, afhænger af hvilket bevægelse mål du har angivet.

Mener du ikke at det bliver målt ud fra mængden/intensiteten af ens bevægelser?
Målet følger jo det samlede mål for alle tre ringe.

Jo i Kalorier i dit tilfælde KJ. Men en cirkel er en visualisering af det mål du har sat. På uret kan du force-press i aktivitets app'en og ændre hvor meget en fuld cirkel repræsentere i kalorier og er dit mål. Så at fortælle, at den kun har snurret en halv omgang siger ikke noget. Det kan være du har indstillet dit mål alt for højt.

Det undrer virkelig hvad der kan få den røde til at bevæge sig.
Jeg har dage hvor den grønne motionscirkel er kørt 2 1/2 gang rundt, mens den røde der handler om forbrugte kJoule ikke engang er halvvejs i mål.

Meget underligt.


Igen uden at vide hvilket mål du har indstillet den røde cirkel til at være, så er det umuligt at vurdere. Det lyder som om den er sat meget meget højt.


Tak for din forklaring. Jeg forstår det bedre nu. 

Da jeg satte uret op lige efter åbning, blev jeg spurgt om jeg ville sætte et lavt, mellem eller højt mål.
Jeg valgte et højt mål og troede derfor også at den grønne motionscirkel og den blå stå-cirkel forandrede sig proportionalt med det mål man nu valgte. Altså at man også skulle dyrke motion i længere tid hvis man valgte et højt mål og skulle op at stå nogle flere gange i løbet af dag.
Det forstår jeg nu ikke er tilfældet.
Målet går åbenbart udelukkende på hvor mange KJoule man forbrænder.

Så er der kun tilbage at forstå hvordan uret kan måle vidt forskelligt på to ens træninger, men det må jo så enten være en fejl eller også er måling af kJoule forbrug på en crosstrainer forbundet med virkelig stor unøjagtighed.



227

5
29. april 2019 @ 20:03
Juniormedlem

Hej

Jeg har brugt Apple Watch siden 2015, med forskellige remme. Jeg har fundet ud af at uret skal sidde rimelig stramt, for at måle (nogenlunde) præcist. Jeg havde et generation 0 (det første), som nu er gået i arv til min kæreste. Hun bruger en rem som er lidt til den løse side, og hun oplever tit at målingerne er som vinden blæser. De første tre år hvor jeg brugte det, var der ingen problemer med målinger, men jeg har også uret rimelig stramt. Og så fandt jeg ud af at jævnlig rengøring hjælper meget.


1103

6
30. april 2019 @ 14:35
Stormogul

Tak for dit input også. Det må vi lige være opmærksomme på.

Det virker egentlig som om at antallet af minutter man dyrker motion bliver målt rigtigt.
Der hvor det bliver mystisk er når ens motion omregnes til forbrugte kJ.
Min kone og jeg sammenligner ofte vores målinger med hinanden.
I går dyrkede hun motion i 32 minutter. Jeg i 52 minutter.
Hun gik 5,51 Km. Jeg gik 6,61 Km.

Hendes forbrugte kJ da dagen var omme var 1832 kJ og mine 1403 kJ.
Altså på trods af at jeg bevægede mig i 20 minutter mere end end hende, var mine forbrugte kalorier færre.
Det giver da ikke rigtig mening.
Langt det meste af begge vores aktiviteter var moderat træning - altså alm. gang og cykling.
Altså stort set ingenting med høj intensitet og høj puls.