xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et sted i sønderjylland (Foulum Apple Datacenter)
macnyt  /  forum  /  emne
Vindmøller og sol skal forsyne Apple's datacentre med strøm
Kategori: Et sted i sønderjylland (Foulum Apple Datacenter)


291

45
19. april 2019 @ 10:48
Juniormedlem

"En vindmøllepark og et 42 megawatt stort solcelleanlæg skal forsyne Apple's kommende datacentre i Viborg og Aabenraa med grøn strøm."

Apple vil være selvforsynende med vedvarende energi til it-gigantens datacentre i Viborg og Aabenraa

Skal være klar til at levere energi allerede næste år, hvor datacentret i Foulum ved Viborg forventes at være klar til at blive taget i brug.

Det bliver rigtig spændende at bruge Apple's tjenester, når data kommer fra Foulum  

  7
0
  913

1129

127
19. april 2019 @ 10:59
Stormogul
Jeg må have forvekslet det med noget helt andet. Men jeg troede at denne datacenter var skrottet og ville blive bygget i et andet EU land... Måske var det Microsoft eller Amazon der har skrottet planer om et dansk datacenter?




955

9
19. april 2019 @ 11:23
Veteran

Yep, det var et andet datacenter.

Men....hvor skal vindmøllerne stå ? Hvem vil have dem ?

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

2696

335
PallMei (Skribent)
19. april 2019 @ 11:24
Bit kongen
Nihad skrev:Jeg må have forvekslet det med noget helt andet. Men jeg troede at denne datacenter var skrottet og ville blive bygget i et andet EU land... Måske var det Microsoft eller Amazon der har skrottet planer om et dansk datacenter?

Facebook har skrottet planer om datacenter i Esbjerg. Da jeg personligt nære stor antiparti mod Facebook, er det ikke noget jeg begræder.


1129

127
19. april 2019 @ 11:31
Stormogul

Det skal nok passe at det var Facebook der var tale om. Uanset om man kan lide Facebook eller ej, så kunne det åbne for nye job muligheder for hundredvis/tusindvis af mennesker. 

Og da det nok ikke er noget man investere i, for at skrotte få år senere, så var det nok noget der ville garantere jobs i mange årtier frem.

Men Apple har stadig planer om det, så det er positivt.

Det med vindmøller... jeg kan simpelthen ikke se noget galt med dem, hvis de ligger til havs. Heller ikke så meget hvis det var til lands. Der er vel store områder som ikke er beboet, hvor man kan placere dem og samtidig få lidt luft i dem... 

De kan males i nogle grå farver, der matcher 90% af dansk atmosfære farve på årlig basis, så blænder de i baggrund.



955

9
19. april 2019 @ 14:32
Veteran

Tjae, man kan så forstå at du er byboer og ikke driver sejlsport :-))

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

2696

335
PallMei (Skribent)
19. april 2019 @ 14:50
Bit kongen
Nihad skrev:

Det skal nok passe at det var Facebook der var tale om. Uanset om man kan lide Facebook eller ej, så kunne det åbne for nye job muligheder for hundredvis/tusindvis af mennesker. 

Antallet af arbejdspladser er nok rimelig begrænset, når først et datacenter er oppe og køre. Derefter er det kun hardware driftsfolk. 

Og da det nok ikke er noget man investere i, for at skrotte få år senere, så var det nok noget der ville garantere jobs i mange årtier frem.

Nu har de så valgt ikke at investere. Men igen, jeg er ikke så optimistisk på antallet af ansatte.

Men har hørt rygter om et Norsk firma vil lave et datacenter i Esbjerg og da det kommende Havfrue kabel fra USA vil gå i land i Esbjerg, vil der være gode internet forhold for datacentre.


3580

34
19. april 2019 @ 17:30
Virtual Machine
PallMei skrev:
Nihad skrev:

Det skal nok passe at det var Facebook der var tale om. Uanset om man kan lide Facebook eller ej, så kunne det åbne for nye job muligheder for hundredvis/tusindvis af mennesker. 

Antallet af arbejdspladser er nok rimelig begrænset, når først et datacenter er oppe og køre. Derefter er det kun hardware driftsfolk. 

Og da det nok ikke er noget man investere i, for at skrotte få år senere, så var det nok noget der ville garantere jobs i mange årtier frem.

Nu har de så valgt ikke at investere. Men igen, jeg er ikke så optimistisk på antallet af ansatte.

Men har hørt rygter om et Norsk firma vil lave et datacenter i Esbjerg og da det kommende Havfrue kabel fra USA vil gå i land i Esbjerg, vil der være gode internet forhold for datacentre.

Ja. Du har ret. Facebooks datacenter blev ikke til noget ved Esbjerg. Det er ellers synd når nu der er investeret massivt i en kæmpe transformerstation i Endrup næsten lige ved siden af. Men om ikke andet har vi da en fandens masse strøm, og to hyper moderne lyslederkabler fra USA her i Esbjerg. Hurra da da!   

Det Norsk ejede datacenter, Bulk Infrastructure AS, vil slå sine digitale rødder på en langt mindre grund her i Esbjerg. 



Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future