xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Kun mig, der IKKE er imponeret over Apple TV4?
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


881

6
21. april 2019 @ 15:44
Veteran

Hej,

Er det kun mig der oplever dette? 

Jeg har netop købt et ATV4 som fryser når man vil se YouSee hvis man sidder og kigger og skifter mellem kanaler i TV Guide. Nogle gange se jeg en kanal men hører lyd fra den og den foregående jeg lige har set. Nogle gange kommer der kun “sne” på skærmen. Det er virkelig noget skod. 

Det er som om det bare ikke kan håndtere alt for meget “zappen” rundt i TV Guide.

Problemet kan kun løses ved en genstart. 

Generelt synes jeg fjernbetjeningen er noget skod. Ofrer hopper den 2-4 ikoner hen hvor man ønskede den kun hopper til den nærmeste.

Den er nulstillet (igen igen) og opdateret samtidig osv.

Synes den gamle ATV3 + en enhed virkede mere stabilt. 

  14
4
  1432

2709

341
PallMei (Skribent)
21. april 2019 @ 16:02
Bit kongen

Retfærdigvis bære yousee app'en en stor del af skylden. Men den har været meget værre.

Er enig i at fjernbetjeningen er en katastrofe i ergonomi og funktion.


3580

34
21. april 2019 @ 16:29
Virtual Machine

YouSee appen er knap så god fordi den tit logger mig ud, eller vælger en anden stream end den jeg selv valgte.

Amazon Prime er udfordrende at bruge, fordi dens menusystem er så laggy og langsom. 

DR's egen app er heller ikke så god. Dens tekstbaseret søgesystem er blevet meget ringe efter sidste opdatering. 

Youtube app'en har også sine perioder, hvor teksten til de videoer man browser igennem, ikke flytter sig, så den nye tekst ligger oven i den gamle. Det bevirker at man ikke kan læse teksten til videoerne.

Jeg går ud fra, at de udviklere ikke rigtig er interesseret i at lave et ordentligt UI. Apples egen og Netflix UI fungerer perfekt. Så det kan lade sig gøre at lave noget ordentligt software. Hvis man tænker på hvilken CPU der ligger i den, burde den nok kunne trække et simpelt billedbaseret menusystem. Den skal jo ikke arbejde på noget komplex som Photoshop eller CAD. Den skal bare afspille film. Og det kan den også fint. Det bare udviklerne som ikke magter at lave deres software ordentligt.

Siri fjernbetjeningen er rigtig dårlig lavet rent ergonomisk. Men den er hammer flot at se på. Den bruger Bluetooth hvilket bevirker at den lagger rigtig tit, fordi den vælger at køre på samme kanal som andre BT henheder i nærheden. Det hjælper at slukke for BT på sin iPhone eller iPad. Det er i hvertfald en ommer. Så jeg glæder mig til at se nxt gen Siri remote.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

881

6
21. april 2019 @ 17:42
Veteran

Nå, så er det ikke bare mig! 

Sikke noget skod. Utroligt at de kan finde på at lave sådan en gang l......

Jeg skal bruge det i sommerhuset og kun til YouSee og lidt Netflix. Det er lige før jeg bruger den gamle løsning igen med vore iPhones eller iPad’s med YouSee appen på.


1275

36
21. april 2019 @ 18:42
Stormogul

Jeg orker slet ikke fjernbetjeningen og bruger i stedet min iPhone til at styre ATV4.... meget bedre 😊

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

8586

198
21. april 2019 @ 19:26
Poseidon

Apple TV 4 har været et af de bedste køb vi har foretaget os de sidste par år. Den er stabil, hurtig, og leverer lige det produkt vi ønskede. Og den er yderst kærestevenlig. Men vi streamer så heller ikke Yousee.. 

Personligt synes jeg ikke fjernbetjeningen er dårlig, eller ergonomisk uholdbar, men jeg synes den cirkulære udlægning af knapperne på den foregående betjening var pænere.


204

1
21. april 2019 @ 19:32
Juniormedlem
David Munch skrev:

Apple TV 4 har været et af de bedste køb vi har foretaget os de sidste par år. Den er stabil, hurtig, og leverer lige det produkt vi ønskede. Og den er yderst kærestevenlig. Men vi streamer så heller ikke Yousee.. 

Personligt synes jeg ikke fjernbetjeningen er dårlig, eller ergonomisk uholdbar, men jeg synes den cirkulære udlægning af knapperne på den foregående betjening var pænere.

Også her, selv Yousee køre stabilt...


1905

185
PowerPalle (Administrator)
21. april 2019 @ 20:12
Stormogul
Jeg har 2 tidligere AppleTV modellermog bytter dem gerne til en AppleTV version 4. kom glad...
Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

147

1
22. april 2019 @ 10:31
Novice

Det må være et problem med app'en. Jeg synes generelt at ATV4 kører vanvittig godt. Hamrende stabilt og uden lag. 

Fjernbetjeningen synes jeg tværtimod fungerer supergodt. Den er vildt simpelt bygget op - mine børn har kunnet bruge den som 3-årige. Mht at den kan skippe flere ikoner end man ønsker - måske man kan indstille hvor sensitiv touch-pad'en skal være? Ellers kan man bare tap'e på den side af touch-pad'en som man ønsker at bevæge sig på skærmen. Så rykker den kun ét ikon ad gangen (det samme gælder alle retninger). 

Min største irritation er når der skal skrives tekst - det tager en krig (hvis man ikke lige orker at bruge ATV-app'en på telefonen :D. 


2709

341
PallMei (Skribent)
22. april 2019 @ 11:44
Bit kongen

Fjernbetjening er elendig, fordi knapper er dårligt udlagt. Men kan ikke umiddelbart mærke om man har den vendt på hovedet. Touchpad har ikke repeat og det er træls at tappe igennem en længere række. Ligeledes risikere man glide ved tryk. Der er en søgetast midt i det hele og trykker man fejlagtig på den ryger man ud af hvad man er i gang med og især med Yousee app'en har der været risiko at den ikke har villet genoptage, så man skulle slå den ihjel og navigere hele vejen tilbage. Ligeledes har jeg mere end en gang ramt home-knappen, når jeg ville skrue op, hvilket medføre de samme gener. Ryger den ned i sofaen risikere man også at aktivere alle mulige ting, når man flytter sig eller vil fiske den op igen, fordi den har klikfølsom touchpad, strittende knapper og BT.

Generelt bruger jeg aldrig søge knappen og ville ønske den kunne deaktiveres. Overvejer fysisk modificering for undgå/deaktivere søgeknappen og hurtigt registrere hvilken retningen fjernbetjening har.

Den gamle fjernbetjening var mere ergonomisk udlagt og jeg bruger den stadig. Desværre mangler den volumen kontrol og aktivering af taskswitcher. Hvis taskswitcher var muligt, skiftede jeg helt tilbage den, for volumen har jeg mulighed for at regulere på anden vis.

Har også tidligere været godt tilfreds med hastigheden på min ATV4 og ikke så grund til en ATV4K, men syntes på det seneste at apps i stigende omfang reloader (underligt med kun 2 apps aktive, for bruger primært kun yousee og youtube) og er sløve til at starte.


881

6
09. juni 2019 @ 12:47
Veteran
Martin Ammentorp skrev:

Jeg orker slet ikke fjernbetjeningen og bruger i stedet min iPhone til at styre ATV4.... meget bedre 😊

Hvor regulerer man lyden på sin iPhone? 



2185

44
09. juni 2019 @ 14:55
ASCII jonglør
Dirla skrev:
Martin Ammentorp skrev:

Jeg orker slet ikke fjernbetjeningen og bruger i stedet min iPhone til at styre ATV4.... meget bedre 😊

Hvor regulerer man lyden på sin iPhone? 


Sådan bruges appen Apple TV Remote

Kan du ikke finde tastaturet på skærmen eller lydstyrkejusteringen i appen?

  • Vil du ændre lydstyrken ved hjælp af din iOS-enhed? Hvis du bruger en modtager, som understøtter HDMI-CEC-lydstyrke, kan du justere lydstyrken med knapperne på siden af din iOS-enhed. Du skal sætte stikket fra dit Apple TV direkte i modtageren og ikke i fjernsynet. Få hjælp til HDMI-CEC. 

881

6
09. juni 2019 @ 19:17
Veteran
Rene Larsen skrev:
Dirla skrev:
Martin Ammentorp skrev:

Jeg orker slet ikke fjernbetjeningen og bruger i stedet min iPhone til at styre ATV4.... meget bedre 😊

Hvor regulerer man lyden på sin iPhone? 


Sådan bruges appen Apple TV Remote

Kan du ikke finde tastaturet på skærmen eller lydstyrkejusteringen i appen?

  • Vil du ændre lydstyrken ved hjælp af din iOS-enhed? Hvis du bruger en modtager, som understøtter HDMI-CEC-lydstyrke, kan du justere lydstyrken med knapperne på siden af din iOS-enhed. Du skal sætte stikket fra dit Apple TV direkte i modtageren og ikke i fjernsynet. Få hjælp til HDMI-CEC. 

Ja, så langt er jeg også kommet, men jeg kan altså ikke regulere ATV4 via knapperne på siden af min iPhone. Mener iøvrigt ikke at jeg har downloaded appen. Den lå på telefonen ...



3580

34
09. juni 2019 @ 19:46
Virtual Machine

Jeg erfarer at det er langt fra alle tv producenter der overholder HDMI-CEC standarden. Så det kan lige så godt være at du skal opdatere firmware i dit tv som at give Apple TV 4 skylden. 

Jeg har tre Apple TV 4/4K sat til tre tv (sjovt nok) og der er ingen at mine tv der reagere ens mht HDMI-CEC og Apple TV 4/4K. 


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

881

6
10. juni 2019 @ 11:34
Veteran
Lars Sejerup skrev:

Jeg erfarer at det er langt fra alle tv producenter der overholder HDMI-CEC standarden. Så det kan lige så godt være at du skal opdatere firmware i dit tv som at give Apple TV 4 skylden. 

Jeg har tre Apple TV 4/4K sat til tre tv (sjovt nok) og der er ingen at mine tv der reagere ens mht HDMI-CEC og Apple TV 4/4K. 


Enig. Tænker også det må være TV'et.