Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe



HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
5
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
66
65
57
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Du skal have en profil på macnyt for, at deltage aktivt.
Det er gratis og du kan gøre det her.
Du er ikke logget ind på macnyt. Har du ikke en profil på macnyt så opret en her
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
hjælp til opsætning af mails
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

1

2
06. maj 2019 @ 22:09
Nyt medlem

jeg sidder med en imac med Mojave, og er ved at sætte mailprogrammet op til yousee mail.

men lige meget hvad jeg gør vil den ikke godkende mine instillinger, den skriver den ikke kan bekræfte.

jeg ved koden er rigtig, da jeg sidder med webmail ved siden af.

er der nogen der har en god idé, jeg har fulgt guiden inde på yousee.dk, men intet virker

  9
8
  509

846

65
07. maj 2019 @ 01:25
Veteran

har ikke selv fulgt det. og bruger heller ikke yousee som udbyder af mail. 

men der nævnes at man skal oprette en kode til ens mail program. måske er det du mangler?

https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/mailklient



1

2
07. maj 2019 @ 12:45
Nyt medlem

Tak Nihad


Du er en helt, det var lige det der skulle til :-)


125

2
23. maj 2019 @ 14:11
Novice

Hej Alle sammen,

Jeg har en iPhone 4S.

Har før kunne bruge den 'Mail' app som er på telefonen.

Men efter jeg har haft mit sim-kort ude af telefonen (pga. at jeg har været udenlands)

- så virker det ikke længere.

Er der nogen der ved hvorfor jeg kun kan komme på min e-mail hvis jeg er på WiFi.
(kan kun se min mail når jeg er et sted hvor der er WiFi)

- Hvis jeg ikke er på WiFi, men bare bruger data via mit tlf. abonnement så virker det altså ikke.

Der står følgende når jeg åbner Mail appen:

Kan ikke hente post. Postserveren "imap.gmail.com" svarer ikke. Kontroller, at du har skrevet de rigtige kontooplysninger i E-mailindstillingerne.

Jeg har været inde i indstillingerne "E-mail, kontakter, kalender" for at se, men ved ikke om det er der inde at der skal ændres på noget, og hvad det er der skal ændres?.

Nogen der kan hjælpe mig med det?.

På forhånd tak.


846

65
23. maj 2019 @ 14:25
Veteran

har du data slået til? virker internet ellers når du er på mobilnet?

prøv og læs her hvis du skal tjekke indstillinger...

https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=da

det er trin 2 du skal læse fra... 

dine indstillinger skal matche dem der er på den linkede side...


125

2
23. maj 2019 @ 16:48
Novice

Hej Nihad,

Tak for dit svar.

Ja, Mobildata er slået til.

Internet safari virker fint på min iPhone via mobilnet.

Det er kun Mail app'en som ikke virker via mobilnet (altså uden forbindelse til WiFi).

Jeg prøver at se på det link du linker til nu, og så vender jeg tilbage.

Tak for hjælpen ind til videre, den er værdsat.


338

1
23. maj 2019 @ 18:00
Lærling

Prøv at slette mail appen, og hent den igen. 


125

2
27. maj 2019 @ 14:18
Novice

Der står desværre stadig følgende når jeg åbner Mail appen:

Kan ikke hente post. Postserveren "imap.gmail.com" svarer ikke. Kontroller, at du har skrevet de rigtige kontooplysninger i E-mailindstillingerne.

Mobildata er som sagt slået til, og internet safari virker fint på min iPhone via mobilnet.

Det er kun Mail app'en som ikke virker via mobilnet (altså uden forbindelse til WiFi)

Jeg har prøvet at se på det link du linker til, for at sammenligne, men det virker desværre stadig ikke.

Har fulgt fra trin 2 i linket.

Server til udgående post står på serverport: 465

Erik:

Tak for dit forslag. Jeg kan ikke slette mail appen, på min iPhone. 

(det er ikke Gmail appen jeg bruger, for min telefon kan ikke downloade Gmail appen, da det kræver en nyere software. (jeg har en iPhone 4S, model A1387)

- Det er Mail appen på min telefon, som jeg har problemer med

Forstår bare ikke hvad det kan være. Prøver lige at kigge på det en gang til og så vender jeg tilbage for at fortælle om jeg kan løse problemet selv. Tusind tak for hjælpen ind til videre.


1565

13
27. maj 2019 @ 14:22
Stormogul

Prøv at slette din mail-konto inde under "Adgangskoder & Konti", for derefter at oprette den igen...

Once you go Mac - You'll never go back..!

654

57
PallMei (Skribent)
27. maj 2019 @ 14:32
Veteran

Hvis du sletter kontoen og opretter den igen. Så skal du hvis du har 2-faktor godkendelse på din google konto (anbefales) nok generere et app speficik password:

https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=da