xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Overførelsesassistent - tid, går i stå.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


455

18
08. maj 2019 @ 09:29
Seniormedlem

iMac 2007 24" OS 10.11 -> iMac 2011 27" OS 10.12, Ethernetkabel. iMac 2011 27" er blevet geninstaleret med OS 10.12 og ellers "tom", klar til ny bruger.

Starter overførelsesassistenten på begge og starter overførelsen. Oplysning om resterende tid og overførelseshastighed svinger meget, men det er jeg vant til fra mange tidligere anvendelser af overførelsesassistenten (uden problemer). Efter et par timer går overførelsen i stå (blå bjælke knap 1/2 markering) og der står ca. 2 timer tilbage og hastighed ca. 23 MB/sec. Sådan ser det stadig ud efter en nat. Har nu prøvet 2 gange men samme resultat. Jeg får ingen fejlmeldinger eller anden indikation på fejl. Kan I hjælpe?.

  10
0
  680

2268

156
08. maj 2019 @ 10:14
ASCII jonglør

Well, nu er det ikke for at være corny, men se venligst 2. indlæg i denne tråd.

Så du var advaret   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

455

18
08. maj 2019 @ 10:20
Seniormedlem

Så kort er min hukommelse ikke, og det var jo kun et gammelt program der gav problemer, alt andet var OK - og det har det også været alle tidligere gange jeg har brugt overførelsesassistenten.


2709

341
PallMei (Skribent)
08. maj 2019 @ 11:29
Bit kongen

Hvis du har et kabel til at få det til at virke, har du måske bedre held ved at sætte den gamle maskine i Target Disk Mode (så opføre den sig om en ekstern harddisk).

https://support.apple.com/da-dk/HT201462



455

18
08. maj 2019 @ 13:10
Seniormedlem

Det prøvede jeg allerførst, men der kom brugeren ikke med (eller også har jeg gjort noget forkert). Jeg prøver igen.


2709

341
PallMei (Skribent)
08. maj 2019 @ 15:11
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Det prøvede jeg allerførst, men der kom brugeren ikke med (eller også har jeg gjort noget forkert). Jeg prøver igen.

Så skal du nok tjekke om filevault er slået fra. Idag kryptere det hele disken, men i begyndelsen var det vist kun bruger Bibliotek.


455

18
08. maj 2019 @ 21:40
Seniormedlem

Så lykkedes det med start som extern HD - men en lille ting. iMacen en den med en 250GB SSD + en 1TB almindelig HD. På den almindelige er der to mapper blot med arkiver og de er nu blevet med "indkørsel forbudt" altså udenfor brugers rettigheder. Der er kun een bruger der også er admin. Hvorfor nu det, og hvordan gør jeg arkiverne tilgængelige (under info er der læse+skrive OK for system og admin).


2709

341
PallMei (Skribent)
08. maj 2019 @ 22:10
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Så lykkedes det med start som extern HD - men en lille ting. iMacen en den med en 250GB SSD + en 1TB almindelig HD. På den almindelige er der to mapper blot med arkiver og de er nu blevet med "indkørsel forbudt" altså udenfor brugers rettigheder. Der er kun een bruger der også er admin. Hvorfor nu det, og hvordan gør jeg arkiverne tilgængelige (under info er der læse+skrive OK for system og admin).

Kan du ikke tilføje adgang for din egen bruger, hvis du låser hængelåsen i nederste højre hjørne op først?


455

18
08. maj 2019 @ 22:25
Seniormedlem

Nej "Handlingen kan ikke gennemføres fejlkode 8076"


2709

341
PallMei (Skribent)
08. maj 2019 @ 22:45
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Nej "Handlingen kan ikke gennemføres fejlkode 8076"

Ok, den er der flere hits på:

https://www.google.com/search?newwindow=1&ei=oT7TXN73MomXsAf6qYLQCQ&q=macos+error+8076&oq=macos+error+8076 

Gisten er at køre en førstehjælp i diskværktøj for at rette op på det.


455

18
08. maj 2019 @ 23:08
Seniormedlem

Uden art køre diskværktøj - nu kunne jeg pludselig tilføje og nu er mapperne åbne (jeg må have gjort et og andet forkert før, men pyt nu virker det). Tak for indspark og hjælp.