xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
iMac HELT død.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


451

18
14. maj 2019 @ 09:02
Seniormedlem

Startede opdatering af den nye OS 10.14.5 (fra 10.14.4) på min helt nye iMac 2019 27". Gik til sort skærm og så HELT død. Æble+R starter ikke, mus, tastatur - klik klik absolut ingen kontakt.

Hvordan får jeg startet igen?.

  10
0
  795

285

6
14. maj 2019 @ 09:23
Juniormedlem

Jeg har også en 2019 iMac. Opdateringen to lang tid og der var flere reboot.


451

18
14. maj 2019 @ 09:32
Seniormedlem

Ja det tog tid, og nu kører den - men meget mærkeligt alligevel. Jeg blev lidt febrilsk. Som sagt prøvede jeg recoverstart dog uden mulighed for dette. Jeg kunne hører at maskinen kørte men det lød ikke som om SSDen lavede noget. Så tænkte jeg extern startdisk. Jeg havde nogle stykker med gl. OSer og satte dem i. Æble+c for at få mulighederne. Maskinen startede med det fine hvide æble og speedometeret begyndte at køre . ...ca. 44 min. tilbage, så 9 min og så startede maskinen perfekt med OS 10.14.5. Har ladet den genstarte for kontrol. Jo jo, fin start. Der er tilsyneladende kørt "i baggrunden" hele tiden, og de (dumme) forsøg jeg i mellemtiden har prøvet har ikke påvirket opdateringen. Alt OK nu.

Opdateringen har så i alt taget ca. 2 1/2 time, og det er som sådan ikke unormalt, men jeg har ikke tidligere opdaget at den undervejs var så "død". Det ville være godt, hvis Apple kunne indbygge et ur eller lignende der kunne ses under opdateringen, således at man var orienteret om at det kørte. 


1641

24
14. maj 2019 @ 09:47
Stormogul

Du kan ikke høre en SSD arbejde, og du må aldrig gå i panik når du opdaterer... Den skal nok selv give besked, og det kan sommetider tage lang tid, af forskellige årsager...


Once you go Mac - You'll never go back..!

2268

156
14. maj 2019 @ 09:52
ASCII jonglør
MichaelCorfitsen skrev:

Opdateringen har så i alt taget ca. 2 1/2 time, og det er som sådan ikke unormalt...

Så lang tid for en update lyder da lidt usædvanligt. Her i huset tager det ca. 20-30 min. via WiFi og en 10MB forbindelse over et gammelt telefonkabel af kobber. Derefter starter maskinen igen umiddelbart, Viola - også ved denne sidste opdatering. Måske du skulle kigge lidt på din netforbindelses-hastighed?

Eller er det blot genstart efter download, der tager lang tid?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

451

18
14. maj 2019 @ 10:03
Seniormedlem

Jeg har 300/50 og downloadtiden er ikke lang, det var under genstarten at tiden gik. De forsøg jeg foretog kan måske have forsinket processen (tænd/sluk etc).


451

18
14. maj 2019 @ 10:11
Seniormedlem
Giffi skrev:

Du kan ikke høre en SSD arbejde, og du må aldrig gå i panik når du opdaterer... Den skal nok selv give besked, og det kan sommetider tage lang tid, af forskellige årsager...

Jeg synes at være fortalt, at SSDen kunne give svage "knitrelyde" - men det passe så ikke. Jeg var ikke i panik, blot lidt godt nervøs og utålmodig  (hvad jeg jo ikke burde være), men den meget lange tid med sort skærm har jeg aldrig oplevet før.

Jeg skal nok være mere rolig næste gang, men som jeg skriver, en indikator af at alt køre ville være betryggende.


2709

339
PallMei (Skribent)
14. maj 2019 @ 11:45
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:
Giffi skrev:

..

Jeg synes at være fortalt, at SSDen kunne give svage "knitrelyde"

Måske lidt elektrostatisk støj, men næppe noget du vil kunne høre over blæser. Men måske du ikke har ren ssd. Så du kan høre den mekaniske harddisk. Så giver den lange opdateringstid også bedre mening.


451

18
14. maj 2019 @ 12:25
Seniormedlem

Maskinen er købt med Apple-installeret 1TB SSD - "APPLE SSD SM1024L" så den skulle da meget gerne være helt "ren", og jeg mente bare at have hørt at sådan en bandit kunne sige lidt, men lytter jeg efter nu synes den ikke at give noget af sig jeg kan høre - heller ikke min SSD i min MBP.

Jeg så efterfølgende, at min TM arbejde med 6,5GB, så opdateringen har da haft lidt at tykke på.

Jeg har også en iMac 21,5" 2015 og den er ikke opdateret endnu. Når jeg gør det vil jeg holde fingrene helt væk og registrere hvor lang tid opdateringen vare.


8581

198
14. maj 2019 @ 13:04
Poseidon

En SSD kan godt give en tydelig hylelyd, men som der også nævnes ovenfor, så vil blæseren oftest være langt højere.


451

18
16. maj 2019 @ 22:12
Seniormedlem

En tilbagemelding.

iMac 21,5" 2015 - fuld opdatering og genstart 20 min. Det er noget i kontrast til det jeg oplevede med min 27" 2019 (som i øvrigt kører perfekt). Jeg må se hvad der sker ved den næste opdatering.