xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Nok den mest logiske fejlmeldning fra macOS nogen sinde :o)
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


3580

34
19. maj 2019 @ 21:40
Virtual Machine

Jeg skriver denne post med et glimt i øjet. Det er ikke for at brokke mig.

Men programmøren der har lavet denne dialogboks var vist i hoplahumør den dag   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  13
2
  826

1493

39
19. maj 2019 @ 21:43
Stormogul

hvad skulle der ellers stå?

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

4593

394
19. maj 2019 @ 22:54
FPU

Fed sang. Absolut ingen grund til at slette den. Fy! :0)


3580

34
19. maj 2019 @ 22:59
Virtual Machine

Tak   

Jeg er ved at skifte mine MP3’er ud med FLAC->ALAC. Og så kan jeg åbenbart ikke slette denne ene fil. Jeg laver ellers ikke noget med den. Og jeg aner ikke hvordan jeg slipper af med den 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

4593

394
19. maj 2019 @ 23:17
FPU

Hvad siger den i Vis Info? Er der eventuelt en låst hængelås på den?

En anden mulighed er, at den er i brug af et eller andet program, som skal lukkes, før du kan slette filen.

Ellers skal du prøve at boote fra et andet system (eller en anden bruger på samme system) og så slette den derfra, eventuelt efter at du først har flyttet den over i Shared mappen (hvis du må), så alle har adgang til den.

Og så et lille edit: 3 a.m. ER et fedt nummer, men Last Train to Transcentral ER federe, måske det bedste nummer, KLF har lavet. "All aboard, all aboard, Wo-ho, Huu-huu!" Jeg har dog ikke hørt alle deres numre, så det ku' jo være, at du ku' belære mig.


186

13
20. maj 2019 @ 02:06
Novice
Lars Sejerup skrev:

Jeg skriver denne post med et glimt i øjet. Det er ikke for at brokke mig.

Men programmøren der har lavet denne dialogboks var vist i hoplahumør den dag   


Prøv at åbne Terminal og skriv flg " sudo lsof | grep <træk din fil over i terminalen> " og tryk på enter, indtast dit kodeord og du skulle gerne se hvilken service der benytter filen... Det er self uden de 2 " "

Dur det ikke så hent flg program. http://www.hamsoftengineering.com/products/wkm/wkm.html install og sæt checkmærke i den lille boks nede til venstre , træk så din fil over i programmet og tryk på search.. så kan du kill den service der... 



1708

43
20. maj 2019 @ 05:39
Stormogul

Her er også en.  

Fra ældre dage.



3580

34
20. maj 2019 @ 08:23
Virtual Machine

Hverken Terminal eller WhoKilledMe virkede.


Først lukkede jeg alle apps i "Force Quit..." for lige at få ren røv at trutte i.

Så begynder opdagelsesrejsen...

Når jeg åbnede Terminal skrev "sudo lsof" og flyttede filen over i den, viste den ingen filnavn. Der var helt tomt. Da jeg så alligevel bad den mom at udføre opgaven uden filnavnet, gik der nok 30 sekunder og der kom liste frem der var sindsyg stor, som omhandlede de andre brugere som også havde konto på denne computer. Det tænker jeg ikke var et rigtigt resultat.

WhoKilledMe kunne de første 2 gange godt både se og søge på filen, men den fandt bare aldrig nogen facit efter godt 30 sekunders knokleri. Den skrev at den ikke kunne finde et resultat eller noget i den stil. 3. gang opfattede den slet ikke at jeg skubbede filen derover i. Heller ikke 4. eller 5. gang. Det var som om at WhoKilledMe havde en max grænse på 2 søgninger, og så skulle man betale for softwaren, hvis man vil bruge den yderligere. Det var nok ikke det der var tilfældet. Men i kender den type trialware.

Så prøvede jeg at logge ud, og ind igen. Det at den loggede ud tog lide længere tid en den plejede. Måske 30 sekunder. Da jeg loggede ind igen, var filen sørme væk af sig selv. Så den har nok ikke været der i lang tid, selvom ikonen blev af en årsag hængene. Sjovt nok   

Det pirre min nysgerrighed at den laver den slags finurligheder. Nu kan jeg gå og spekulere over hvorfor det kan ske. Det er en del af min nysgerrig natur. Jeg syntes at det er interessant, fordi så lærer jeg lidt hvordan systemet fungerer på et lidt mere teknisk niveau.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1129

129
20. maj 2019 @ 08:51
Stormogul

der går sgu ikke en uge uden at din maskine har lavet noget mystisk ... men jeg tænker det må være noget med Finder at gøre. om det er rettigheder problem eller noget andet. måske en udvidelse der gør det skal jeg ikke kunne sige.

hvis det sker næste gang... så skal du i terminalen navigere til den mappe filen ligger i ... og køre 

ls -lah

 blot for at se om filen vises der.

der ser ud som om du ikke er den eneste... men ingen svar...

https://discussions.apple.com/thread/2450824

PS: og... jeg har vel ikke været mere end 10 år gammel da jeg hørte nummeret for første gang... :D fedt nummer... høre stadig KLF af og til for at minde mig om de gamle dage...


3580

34
20. maj 2019 @ 09:29
Virtual Machine
Nihad skrev:

der går sgu ikke en uge uden at din maskine har lavet noget mystisk ...

Arh. Det er vist et syndrom fra din side der kaldes for selektiv hukommelse.    

Men, jo, jeg er lidt mere spørgende end andre fordi jeg foretrækker fora og jeg kan godt lide at fejlfinde. Den kombi gør at jeg lander mere her og andre steder end på Google. Jeg foretrækker at indsamle viden via samtaler frem for instruktionsbøger, hvis man kan sige det så firkantet. 

Jeg har jo også haft flere forskellige maskiner i den tid du og jeg har været her på MacNyt. Så det kan sagtens være at jeg har siddet ved en anden maskine sidst du hjalp mig. Jeg skal nok have haft 10 macs i den tid jeg har været på MacNyt.

4 stk iMac (alle brugte maskiner som jeg smed en SSD i, på nær lige en kastreret model fra mid 2015)

2 stk MBA (en brugt og en ny, men for svage for os)

3 stk MBP (alle brugte og budgetmodeller)

1 stk rMB (ny til konen. hun ville bare ikke have den. så den blev solgt)

Nu sidder jeg så ved en brugt MBA som egentlig er min kones. Hun vil heller ikke have den her. Hun vil hellere have en MBP med TouchBar. Jeg vil også gerne give hende en. Men jeg syntes vi skal vente lidt fordi mange YouTubers siger at tastaturet og T2 chippen nogle gange er noget bras. Og der kommer nok en ny model inden jul alligevel.


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

186

13
20. maj 2019 @ 11:25
Novice
Lars Sejerup skrev:

Hverken Terminal eller WhoKilledMe virkede.


Først lukkede jeg alle apps i "Force Quit..." for lige at få ren røv at trutte i.

Så begynder opdagelsesrejsen...

Når jeg åbnede Terminal skrev "sudo lsof" og flyttede filen over i den, viste den ingen filnavn. Der var helt tomt. Da jeg så alligevel bad den mom at udføre opgaven uden filnavnet, gik der nok 30 sekunder og der kom liste frem der var sindsyg stor, som omhandlede de andre brugere som også havde konto på denne computer. Det tænker jeg ikke var et rigtigt resultat.

WhoKilledMe kunne de første 2 gange godt både se og søge på filen, men den fandt bare aldrig nogen facit efter godt 30 sekunders knokleri. Den skrev at den ikke kunne finde et resultat eller noget i den stil. 3. gang opfattede den slet ikke at jeg skubbede filen derover i. Heller ikke 4. eller 5. gang. Det var som om at WhoKilledMe havde en max grænse på 2 søgninger, og så skulle man betale for softwaren, hvis man vil bruge den yderligere. Det var nok ikke det der var tilfældet. Men i kender den type trialware.

Det pirre min nysgerrighed at den laver den slags finurligheder. Nu kan jeg gå og spekulere over hvorfor det kan ske. Det er en del af min nysgerrig natur. Jeg syntes at det er interessant, fordi så lærer jeg lidt hvordan systemet fungerer på et lidt mere teknisk niveau.

Nu var der vel mellemrum imellem " sudo lsof | grep <fil> "og så dit filnavn ik :) Du skal lige huske at lsof laver en liste over ALLE ÅBNE filer på din mac, dvs alt der er i brug af fx Safari.. Så har du gang i mange programmer tager det sin tid..

WhoKilledMe kender jeg ikke lige. Men det er mig og ham der har hamsoft der har bygget What's Keeping Me (Og ScriptLight for den sags skyld også) Og er faktisk lsof bare med grafisk brugerflade... og jo den er ganske gratis og virker fint uden at betale, du har lavet en fejl :)

Du kan stort set ALT på din mac via Terminal, men den er ikke bygget til Hr. & Fru. Danmark, derfor har man lavet programmer med knapper hvorpå der er skrevet " Tryk her så virker det " - og ønsker du bedere teknisk indblik i din maskine så ER Terminalen et godt sted at få det, men brug den med forsigtighed, især når du benytter commands som kræver "sudo" <- superuser do... Man kan nemt ende med at stå i Narnia uden bukser og en kold kop te i hånden.

Anyway, det tyder på en Finder glitch/bug - næste gang det sker så åben Terminal og skriv "killall Finder" det burde løse det.


3580

34
20. maj 2019 @ 15:44
Virtual Machine

Takker. Modtaget :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

174

15
21. maj 2019 @ 09:25
Suspenderet

ups! fejlindtastning😳


174

15
21. maj 2019 @ 09:31
Suspenderet
Gorm Jørgensen skrev:

Her er også en.  

Fra ældre dage.


Hvordan kan jeg få dette layout på High Sierra?.

VH