xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Automatisering (HomeKit)
macnyt  /  forum  /  emne
Smart lås
Kategori: Automatisering (HomeKit)


48

0
20. maj 2019 @ 10:52
Let øvet

Hej,


Jeg er personligt meget tiltrukket af idéen - specielt hvis det fungerer med Homekit! Men jeg synes desværre også, at når jeg læser diverse erfaringer rundt om på nettet, bliver låsene skudt ned :-(
Jeg har haft både Friday og Danalock V3 i kikkerten.


Hvad erfaringer har I med smart låse? Og hvilken lås har I evt. investeret i og hvorfor? :-)

  3
2
  1024

186

13
20. maj 2019 @ 11:31
Novice
plasse skrev:

Hej,


Jeg er personligt meget tiltrukket af idéen - specielt hvis det fungerer med Homekit! Men jeg synes desværre også, at når jeg læser diverse erfaringer rundt om på nettet, bliver låsene skudt ned :-(
Jeg har haft både Friday og Danalock V3 i kikkerten.


Hvad erfaringer har I med smart låse? Og hvilken lås har I evt. investeret i og hvorfor? :-)

Det eneste jeg kunne finde på at mont en SmartLås på, er mit hønsehus... Kunne aldrig findde på at opsætte en lås til mit hus der kan åbnes via inet - det er ikke ALT IoT der er smart, man skal også huske at bruge sund fornuft. Den her er meget sjov https://www.secureworldexpo.com/industry-news/iot-devices-hacked-example


186

13
20. maj 2019 @ 11:47
Novice

Nu du selv nævner DanLock, https://www.engadget.com/2016/08/10/researcher-finds-huge-security-flaws-in-bluetooth-locks/ Godt nok ældre dato men bemærk.

He also found that the Danalock Doorlock had a hard-coded password and that the Mesh Motion Bitlock Padlock could be impersonated (known as device spoofing) with a Raspberry Pi that would trick the device's cloud server to send out a password.

This is all extremely troubling when you realize that these pieces of technology are all that stand between a burglar and the inside of your house. With a long-range antenna, some of these locks could be opened from half a mile away



1663

45
20. maj 2019 @ 16:17
Stormogul

Jeg har haft August og Danalock’s homekit udgave og det fungere udemærket, bortset fra at ved danalock der stod den 99% af tiden som låser op når man ikke var hjemme, skal siges at den ik låste døren op, stod bare som om i hjem app’en. Det kunne godt give lidt uvished om ens hjem er låst op eller låst. Danalocks egen app virkede ikke med homekit låsen. Så har solgt min danalock igen. Vil ik leve med at tænke på om døren er låst eller ik, når der står låser op i hjem app’en. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.