xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Ændre "Vedr." til "Re" i Mail
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


12

0
26. maj 2019 @ 12:25
Nyt medlem

Hej

Når jeg besvarer en mail, skriver Mail automatisk "Vedr.:" i starten af emnefeltet. Jeg kunne godt tænke mig, at der i stedet stod "Re:". Er det muligt at ændre dette uden at skulle ændre selve sproget på Mac'en?

På forhånd tak.

Mvh Mikkel

  4
1
  577

4593

394
26. maj 2019 @ 18:53
FPU

Hej Mikkel.

Lidt baggrund:

Jeg kører et engelsksproget system, men med dansk tastaturlayout og dansk formattering af f.eks. tekst og datoer.

Når jeg svarer på en mail, bruger Mail "Re:", hvilket passer meget godt med, at jeg bruger et engelsk system.

Nu har jeg prøvet at dimse lidt med at skifte foretrukkent sprog til dansk, afslutte Mail og starte den op igen. Den fortsatte dog med Re:

Måske skal man genstarte (selvom Systemindstilliger siger, at det er nok at lukke og genåbne et program) for at det har en effekt, men efter at have gennemrodet Mail's indstillinger og ikke fundet noget om foranstillet tekst ved besavrelse af mails, tror jeg, at du har ret i din antagelse om, at man SKAL køre et engelsksproget system for at få Mail til at bruge Re: i stedet for Vedr:

Prøv lige selv at vælge engelsk som foretrukkent sprog, genstarte din Mac og så prøve at besvare en tilfældig mail. Hvis der nu står Re:, har du fået bekræftet din mistanke. Hvis der stadig står Vedr:, MÅ indstillingen befinde sig et andet sted.

Bare for at du ikke skal lede forgæves efter det. Du indstiller sproget her:

Systemindstillinger -> Sprog og tekst -> Fanebladet Sprog -> Træk "Engelsk" op øverst i menuen ude til venstre. Træk "Dansk" op som øverste sprog og genstart din Mac, når du vil tilbage til danske menuer og mappenavne.

Held og lykke og feed-back.


2709

339
PallMei (Skribent)
26. maj 2019 @ 23:50
Bit kongen

Jeg har Re: ved svar selv om jeg køre med dansk brugerflade. Jeg har en fornemmelse, at det nok noget jeg har ændret engang, men kan ikke huske det 🤔. Ved godt det ikke hjælper dig, ud over, at det er muligt at køre dansk sprog og bruge re:


291

45
27. maj 2019 @ 08:52
Juniormedlem

Hos mig bruger Mail også "Re:" med dansk sprog, men den viser "Vedr.:" overalt i brugerfladen. Man kan se "Re:" ved at åbne en afsendt besked (som er et svar) fra postkassen Sendt og vælge menuen Oversigt → Besked → Uformateret kildetekst (Alt+Cmd+U). Kig efter "Subject: …" linjen.

Jeg mindes at Microsoft Outlook (måske Outlook Express?) på et tidspunkt indsatte "Vedr.:" direkte i emnet og man derfor kunne ende op med "Re: Vedr.:" ved gentagne svar, men Mail gør det rigtige ved at bruge "Re:" bag facaden.


12

0
27. maj 2019 @ 11:32
Nyt medlem

Hej Michael

Tak for hjælpen - det viser sig, at det er det samme her hos mig. Ikke særligt åbenlyst som bruger, men nu fik jeg da konstateret det.

Mvh Mikkel