xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Mere stabil Imac 2009
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


259

2
01. juni 2019 @ 14:22
Juniormedlem

Har en iMac anno 2009 og Ved godt man kan booste sin gamle imac med en SSD, men kan man give den ny liv ved at nedgradere den til den OS den var født med ?

Bruger den kun til net surf, spotify, mail.... og opbevaring af billeder.

iMac 20 2,66 GHz Intel Core 2 Duo 8 GB 1067 MHz DDR3
  2
0
  365

1493

39
01. juni 2019 @ 14:33
Stormogul

husk på at alt er blevet mere krævende de sidste 10 år - så selvom du nedgradere så vil det måske give et lille boost, men fakta er at programmer og hjemmesider er blevet tungere, så det bedtse du kan gøre i min optik, det er det du er inde på selv.. en SSD, nu ved jeg ikke hvor meget ram du har i, men det kan også hjælpe lidt. Desuden syntes jeg du bør køre det nyeste MAC OS den kan trække, jeg tror på både forbedringer og hastighedsoptimeringer, samt mere sikkerhed, i forhold til det OS din imac blev leveret med.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

4593

394
01. juni 2019 @ 15:32
FPU

Der er næppe nogen tvivl om, at det oprindelige OS nok er hurtigere at afvikle, end det nyeste OS, som den kan trække.

Du skal dog tænke på, at du nok vil blive begrænset, hvad adgang til nettet angår, hvis du nedgraderer.

Jeg kører stadigvæk SnowLeo (fra 2010), og selvom jeg stadig kan de fleste ting online, er det med det yderste af neglene ved at cykle mellem forskellige browsere, og med visse afsavn visse steder, hvor ingen af mine browsere fungerer. I de tilfælde har jeg indtil videre så blot undværet og overlevet. Men før eller siden, kommer selv jeg til at opgradere.

Jeg var udsat for inkompatibilitet så sent som i aftes, hvor jeg ville registrere mig på en discord-server (noget YouTube-noget). Hverken Safari eller Opera ville loade siden, og Firefox fik siden til at crashe. iCab virkede heller ikke.

Efter at have brugt det meste af dagen på at stable adskillige tons tømmer, gad jeg på det tidspunkt simpelt hen ikke at boote op fra en ekstern med et nyere system og så tage den derfra.

Du vil stadig stå dig bedst med en SSD og et nyere system, med mindre du SKAL kunne køre gammel software og/eller hardware, som kun kan sammen med dit oprindelige system, f.eks. stadig kunne åbne ClarisWorks dokumenter eller benytte AppleTalk til specifikt perifert udstyr.