xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)
macnyt  /  forum  /  emne
Gracenore - forskellige registreringer
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)


471

7
12. juni 2019 @ 18:48
Seniormedlem

Jeg oplever ofte at når jeg sætter en CD i drevet med henblik på ripning, så kommer der to eller flere forslag fra databasen. Nogle på kinesisk, javel, men hvis der er et par stykker på engelsk/internationalt, må jeg jo satse, da der ikke er mulighed for preview.

Hvis det viser sig at være det forkerte valg, hvordan nulstiller jeg så? H vis jeg ejecter skiven og prøver igen, husker den mit forrige valg og det det gør den faktisk også selv om jeg genstarter maskinen.

Hvordan jeg kan jeg fortryde mit valg?

  10
0
  1376

708

3
13. juni 2019 @ 08:44
Suspenderet

Måske er det i iTunes indstillingerne at du skal finde de 3 knapper på Avanceret fanen - du kan blandt andet nulstille iTunes cache og nulstille alle dialog advarsler. Måske kan disse knapper gøre noget ved problemet?

Advarsler kan forhåbentlig også inkludere disse CD-ripping dialogvinduer fra Gracenote.


8581

198
13. juni 2019 @ 08:59
Poseidon

Du kan vælge 'Hent info' eller noget i den dur, oppe i højre hjørne.


471

7
13. juni 2019 @ 12:53
Seniormedlem

Desværre, Allan. Det ændrer ikke noget :-(


471

7
13. juni 2019 @ 18:02
Seniormedlem

David, vil du ikke lige forklare lidt nærmere hvad "oppe i højre hjørne" betyder, evt. poste et skærmbillede. Jeg har klikket og klikket, men har ikke fundet noger der ligner "Hent info".


471

7
14. juni 2019 @ 07:29
Seniormedlem

Nu har jeg ikke flere ideer og har senest slettet det første rip i iTunes bibliotek. Det eneste jeg ikke har gjort er at slette alle mine cookies i browseren (Firefox).

Jeg overvejer at google på engelsk, men kan ikke lige finde de rigtige søgeord. Anyone?


1263

36
14. juni 2019 @ 11:59
Stormogul

Prøv evt dbpoweramp i stedet

Mange flere muligheder end iTunes - adgang til flere baser (nøjagtigere sammenligning og coverart), bestem output format etc. Og så er den hurtigere end iTunes

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1263

36
14. juni 2019 @ 11:59
Stormogul

dobbeltpost

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

471

7
15. juni 2019 @ 09:43
Seniormedlem

Tak for tippet, Martin. Jeg er i gang med at teste.

Umiddelbart er den i endnu højere grad end iTunes designet til popmusik. Mit behov er klassisk musik, hvor der jo både er komponist(er) og udøvende kunstnere.

Det lykkedes den at identificere en indspilning, men der var flere fejl i metadata. Det fundne cover svarer ikke til det min CD har og alle de øvrige forslag havde intet med min CD at gøre.


1263

36
15. juni 2019 @ 22:04
Stormogul
Towle skrev:

Umiddelbart er den i endnu højere grad end iTunes designet til popmusik. Mit behov er klassisk musik, hvor der jo både er komponist(er) og udøvende kunstnere.

Pudsigt du oplever det: Hovedparten af min samling er jazz og klassisk.


Det lykkedes den at identificere en indspilning, men der var flere fejl i metadata. Det fundne cover svarer ikke til det min CD har og alle de øvrige forslag havde intet med min CD at gøre.

Klik på andre databaser i programmet, og se hvilke der passer bedst. Mht cover: Ja, det kan være en kamp, men det oplevede jeg også med iTunes. Al software kræver jo lige en læringsperiode til man finder det, som virker bedst for en, samt en fornuftig arbejdsgang..

Jeg bruger også Tag til at rette i oplysningerne, tilføje komponister etc.

God arbejdslyst - det kommer til at tage en krig at ordne din samling (ved jeg af (lidt bitter) erfaring). Men hold op, hvor er jeg glad for det nu: Har alle mine CD'er plus det siden tilkøbte på mit anlæg. Er forøvrigt begyndt at anskaffe i endnu bedre kvalitet end CD! (F.eks 96 i stedet for 44.1). Genialt til klassisk - bedre dynamik etc.

Må dog indrømme, at der stadig ryger en vinyl på i ny og næ - og selv mine gamle metalkassettebånd er langt bedre end MP3 i 256 (men jeg er også en lidt kritisk lytter)


MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

8581

198
08. juli 2019 @ 13:19
Poseidon
Towle skrev:

David, vil du ikke lige forklare lidt nærmere hvad "oppe i højre hjørne" betyder, evt. poste et skærmbillede. Jeg har klikket og klikket, men har ikke fundet noger der ligner "Hent info".

Bedre sent end aldrig! Lagde lige mærke til jeg havde et screenshot liggende på Skrivebordet som jeg aldrig havde uploadet.. 8) Vælg "Hent titler på spor" og så giver den dig samme dialog som først popper up når du smider en CD i, og den finder flere emner.