xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Batteri til MacBook Air 2012
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


155

28
13. juni 2019 @ 01:10
Novice

Hej

Jeg har en MacBook Air Mid-2012 som trænger til et nyt batteri. Af hvad jeg kan se og læse mig frem til, så er det ret simpelt at skifte det selv, men hvor vil I anbefale at købe et batteri henne?

Skal man købe originalt eller kan et replacement batteri også gå? 

Nogle der kan hjælpe, så jeg er sikker på at bestille det rigtige hjem?

Tak!

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild
  11
3
  1190

2581

84
13. juni 2019 @ 06:25
Bit kongen

Du skal identificere det ud fra Mac`ens modelnummer og derefter bestille på eBay, det er hvad jeg gjorde sidst. 

Så først skal vi bruge din Mac´s modelnummer. 


8581

198
13. juni 2019 @ 09:00
Poseidon

Jeg anbefaler du bruger en dansk forhandler, så det er nemmere at få det byttet såfremt du får et som har ligget på lager i flere år og stort set ikke virker. 

Og Apple sælger ikke originale batterier til videresalg som reservedele, så alle batterier du finder de er uoriginale - Uanset hvad sælger skriver - Medmindre du får en Apple autoriseret forhandler til at skifte det, og det er jo for sent med en så gammel model.


4586

389
13. juni 2019 @ 10:09
FPU

Prøv at snuse lidt rundt inde på batteribyen.dk.

(Og nej, jeg får ikke procenter).


155

28
13. juni 2019 @ 14:47
Novice

Tak for svar alle!

Jeg kan finde det her om min MacBook Air.

MacBook Air (13-inch, Mid 2012)

På undersiden står der så: Model A1466

Er der en venlig sjæl der kan sige mig, hvor jeg køber et batteri til denne? 🙂

Jeg har ikke kassen længere, så kan ikke finde mit produktnummer, altså det der MD231xx/A, MD232xx/A

Men hvad med det her fx fra Amadeus PC som ligger i Danmark?

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

8581

198
13. juni 2019 @ 15:46
Poseidon

Du googler bare "macbook air A1466 batteri site:.dk" og tager den du synes bedst om.


Den fra Amadeus er fin.


155

28
13. juni 2019 @ 17:00
Novice
Tak for det David.


Det var den bedste pris jeg lige kunne finde. De skal have 599 kr. på Batteribyen, og hvis de ikke er originale, så kan det være lige meget tænker jeg.

Jeg skriver dog lige en mail til Amadeus før jeg bestiller, for at høre om deres batterier er gamle osv. Så har jeg det også på skrift.

Igen tak for hjælpen!

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

119

2
14. juni 2019 @ 23:39
Novice

Hej David

Ikke helt enig. Har fornyligt skiftet battterier på en MBP og en MBA. De var begge totalt identiske med dem jeg skiftede, var spritnye og ikke gendannnede. Købt hos ihero.dk. Kan varmt abefales !

MBP 15" Retina mid 2015 -  iPhone Xs

119

2
14. juni 2019 @ 23:39
Novice

Hej David

Ikke helt enig. Har fornyligt skiftet battterier på en MBP og en MBA. De var begge totalt identiske med dem jeg skiftede, var spritnye og ikke gendannnede. Købt hos ihero.dk. Kan varmt abefales !

MBP 15" Retina mid 2015 -  iPhone Xs

349

3
17. juni 2019 @ 19:20
Lærling

Jeg har samme oplevelse med ihero som Vagn.   


931

67
17. juni 2019 @ 20:13
Veteran

Men David har stadig ret. Originale atterier fås kun hos Apple. De “originale” batterier der fås i forskellige webshops er ikke 100% originale. De er identiske udenpå men indvendig er de forskellige. Cellerne er ofte de samme som i de originale men elektronikken og firmwaren er kopieret. 

Her er et billede af elektronikken i tre MacBook Air batterier  det ene er originalt (det nederste). Et af dem er en god kopi (i midten) og et er en dårlig kopi (det øverste)

Batterierne som fås på “kina-markedet” lige pt er lidt forskellige. Til MBP Retina er de fleste med korrekt firmware. Men til MacBook Air og MBP Unibody er de særdeles svære at få med korrekt firmware lige for tiden. De virker dog fint bortset fra når man tester dem med service toolkit’et. Der har mange af disse nemlig firmware version 0002 hvilket er en kopi-firmware og så har de alle samme serienummer som kan ses på følgende billeder (det ene er et “originalt” Macbook Air batteri og det andet er et “originalt” MacBook Pro batteri) - så originalt er de ihvertald ikke selvom sælger påstår det ( - men de ved sikkert ikke bedre)

Nu kan man som hjemmebruger naturligvis ikke bruge service toolkit’et til at teste sit batteri men i kan jo prøve at lave en hardware-test ved at starte computeren med “D”-tasten holdt inde og se om hardware testen ikke melder en fejl med “batteri til service” (selvom det er helt nyt og “originalt”). Mit gæt er at de fleste brugere med MacBook Air 13” og MacBook Pro Unibody 13” som har skiftet batteri for nylig vil få en fejl (“batteri kræver service”) mens brugere med en MacBook Pro Retina vil få “ingen fejl fundet” i denne test. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

8581

198
17. juni 2019 @ 21:38
Poseidon

Ja, så fik vi da det skåret ud i pap. Tak mactekniker!