xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Macbook virker ikke altid med HDMI
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


25

1
08. juli 2019 @ 08:51
Let øvet

Jeg har en Macbook Pro 13” med thunderbolt 3 stik. Jeg har ofte brug for at bruge en ekstern skærm eller projekter, og har derfor to omformere fra thunderbolt 3 til HDMI. En hvid en fra Apple og en fra Satechi.

Jeg oplever dog af og til, at jeg kommer forbi en skærm eller en projektor, hvor jeg sætter min omformer i, og derefter HDMI stikket, men der kommer ikke noget billede over på den eksterne skærm.

Når jeg prøver med min gamle Macbook Pro ved HDMI stik virker det altid.

Findes der en løsning på mit problem?

  6
0
  938

1263

36
08. juli 2019 @ 18:54
Stormogul
NielsH9000 skrev:

Findes der en løsning på mit problem?

Måske: Prøv at resette SMC. Det hjalp hos mig

  1. Først sluk din Mac.
  2. Derefter sæt laderen i din Macbook.
  3. Hold shift – control – option nede på dit tastatur og tryk på tænd/sluk knappen på din Macbook. Forsæt med at holde tasterne og tænd/sluk knappen nede i 10 sekunder og giv slip. ... 
  4. Du har nu nulstillet SMC og kan tænde din Macbook normalt igen.
MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2709

339
PallMei (Skribent)
08. juli 2019 @ 19:26
Bit kongen

Hvis du holder alt-tasten nede i systemindstillinger->skærm, så dukker der en knap op der hedder find skærme. Kan måske hjælpe, men jeg har aldrig oplevet det havde en effekt.. Afhænger selvfølgelig af årsagen til problemet..

En anden ting, kan være opløsning. Hvis du køre højere opløsning end den eksterne skærm understøtter. F.eks. spejlning med den indbyggedes skærms opløsning.

Jeg ved heller ikke hvor lige alle thunderbolt stikkene er (mener i tidligere udgaver af 13" var de ikke skabt lige), så hvis d har fået det til at virke i et stik, skulle du måske holde dig til den.


25

1
09. juli 2019 @ 15:30
Let øvet

Mange tak for jeres gode bud, men desværre virker det ikke :(

Jeg har en 27" samsung PC skærm herhjemme. Hvis jeg sætter min gamle Macbook med HDMI stik til den, så virker det med det samme. Men når jeg prøver at sætte min Macbook til, så sker der ingen ting.

Andre ting jeg kan prøve?


25

1
09. juli 2019 @ 15:39
Let øvet

Når jeg sætter min Mabook Pro med omformer fra thunderbolt 3 til HDMI til min LG OLED TV, så er der billede med det samme. Men hvis jeg sætter den til min SAMSUNG S27H850Q 27", så er der ikke noget billede. Hvis jeg sætter min gamle Macbook med HDMI stik til SAMSUNG S27H850Q 27", så er der billede med det samme.

For en uge siden virkede min Macbook Pro med thunderbolt 3 fint med SAMSUNG S27H850Q 27". Hvad sker der, og hvordan fixer jeg det?


2709

339
PallMei (Skribent)
09. juli 2019 @ 22:20
Bit kongen

Det er svært at sige, uden at sidde med den. Detektere computeren slet ikke at der er ekstern sluttet til? Hvordan køre du med den. Er det spejlning eller udvidet skrivebord. 

Hvis den detekteres og det er udvidet skrivebord, så kan du samle systemindstillinger på den interne skærm og skifte opløsning+opdateringsfrekvens på den eksterne. Den står måske til en opløsning/frekvens den ikke understøtter. Ligesom der også kommer en knap frem til at detektere skærme når alt-tasten holdes nede, så fremkommer der også flere opløsninger når du holder alt-tasten nede mens du skifter til skaleret indstilling.

Hvis det er spejlning, vil jeg prøve at skifte opløsning til noget der passer den eksterne skærm bedre.

Sidst er der google. Kan være andre har haft samme problem, måske endog med lige præcis samme skærm. 


25

1
10. juli 2019 @ 08:30
Let øvet
Min Macbook finder slet ikke skærmen. Man skulle derfor tror der var noget galt med skærmen, men når jeg tilslutter min gamle Macbook med HDMI, så virker det fint.


Jeg er ved at have prøvet alt, hvad jeg kan Google mig til. Jeg vil nu prøve at slette alt på min Macbook, og installere det hele igen.