xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)
macnyt  /  forum  /  emne
Nyt Watch samme aktivitet?
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)


155

28
18. juli 2019 @ 02:39
Novice

Hej

Min kæreste har et Apple Watch S3 lige nu og der har hun jo selvfølgelig en masse aktivitet gemt i Aktivitet app’en fra hver dag, samt præmier opnået m.m. 

Hun smadrede det desværre i dag, og er ved at købe et Series 4. Hun nåede dog ikke at tage backup af sit nu ødelagte Series 3, så mit spørgsmål er, når hun får sit nye Series 4 og parrer det med sin iPhone, vil hun så miste alt hendes tidl. aktivitet i Aktivitet app’en, eller forbliver det, som det er nu, og så kører hun bare videre med sit nye Series 4, eller registrerer iPhone at det er et helt nyt ur og så wiper den alt tidl. aktivitet, så hele app’en er tom igen?

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild
  12
0
  726

2709

341
PallMei (Skribent)
18. juli 2019 @ 03:18
Bit kongen

Hun beholder sin aktivitet. Det ligger i Health app, Man kan faktisk have flere Apple watch på samme telefon. Kun en er aktiv ad gangen, men de tæller på samme aktivitet.


155

28
21. juli 2019 @ 16:24
Novice

Dvs. man kan have et Apple Watch og så skille sig af med det. Derefter vente et par mdr. og så få sig et nyt, og derfra kører man så videre, hvor man slap i "Aktivitet" app'en? Selvfølgelig forudsat man ikke har formateret sin iPhone?

Tak for svar.


Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

2709

341
PallMei (Skribent)
21. juli 2019 @ 17:42
Bit kongen
StayOnline skrev:

Dvs. man kan have et Apple Watch og så skille sig af med det. Derefter vente et par mdr. og så få sig et nyt, og derfra kører man så videre, hvor man slap i "Aktivitet" app'en? Selvfølgelig forudsat man ikke har formateret sin iPhone?

Tak for svar.


Ja, men du ødelægger dit stræk i aktivitet, hvis ikke du har det nye ur før du skiller dig af med det gamle. 

ps. Slet for guds skyld ikke det gamle ur som kilde i Sundhed, det vil slette alle data registeret med det gamle ur 😱. 


1708

43
21. juli 2019 @ 21:04
Stormogul

ps. Slet for guds skyld ikke det gamle ur som kilde i Sundhed, det vil slette alle data registeret med det gamle ur 😱. 

Ja det gjorde jeg, til stor fortrydelse. Mistede 1 års aktiviteter og specielle medaljer.  😩


349

3
21. juli 2019 @ 23:07
Lærling

Ligger dataene kun lokalt på telefonen, eller er de gemt i iCloud også?


155

28
22. juli 2019 @ 00:00
Novice
PallMei skrev:
StayOnline skrev:

Dvs. man kan have et Apple Watch og så skille sig af med det. Derefter vente et par mdr. og så få sig et nyt, og derfra kører man så videre, hvor man slap i "Aktivitet" app'en? Selvfølgelig forudsat man ikke har formateret sin iPhone?

Tak for svar.


Ja, men du ødelægger dit stræk i aktivitet, hvis ikke du har det nye ur før du skiller dig af med det gamle. 

ps. Slet for guds skyld ikke det gamle ur som kilde i Sundhed, det vil slette alle data registeret med det gamle ur 😱. 

Altså hun har ikke det nye ur endnu, for hun smadrede jo det gamle, og det fjernede vi fra hendes iCloud osv. da det skulle sendes ind. Nu går hun ikke mega meget op i det med Aktivitet osv. samt medaljer m.m. men hvad mener du med, at man mister sit stræk og man ikke sletter sit ur i Sundhed?

Hvis nu man mister sit ur den 1. juli, og får det nye den 1. august, er der så bare ikke en tom måned (juli) i Aktivitet app'en og så kører hun videre fra august med det nye ur?

Hvis nu hun ønsker at starte på en ny frisk med det nye ur, hvis der går lang tid før hun får det nye ur, hvordan kan man så formatere Aktivitet app, sådan den kalender osv. bliver helt clean og med en frisk start?

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

2709

341
PallMei (Skribent)
22. juli 2019 @ 00:19
Bit kongen

dobbelt


2709

341
PallMei (Skribent)
22. juli 2019 @ 00:19
Bit kongen
Torben Aagaard skrev:

Ligger dataene kun lokalt på telefonen, eller er de gemt i iCloud også?

Apple watch backup sker til iPhone, som dermed indeholdes iPhone backup.

https://support.apple.com/da-dk/HT204518

Sundhedsdata kan også sikkerhedskopieres til iCloud.

https://support.apple.com/da-dk/guide/iphone/iph11f1eb698/ios

Jeg har aldrig haft andre iPhones end den jeg har nu. Så ved ikke hvordan fungere præcist. Om det betyder at det gemmes i iPhone backups til iCloud eller separat ved jeg ikke. I hvert fald kan de kun tilgås fra iPhone.


2709

341
PallMei (Skribent)
22. juli 2019 @ 00:28
Bit kongen
StayOnline skrev:

Altså hun har ikke det nye ur endnu, for hun smadrede jo det gamle, og det fjernede vi fra hendes iCloud osv. da det skulle sendes ind. Nu går hun ikke mega meget op i det med Aktivitet osv. samt medaljer m.m. men hvad mener du med, at man mister sit stræk og man ikke sletter sit ur i Sundhed?

Det er netop mht. medaljer/præmier. Man får præmier for at opfylde mål flere dage i streg.

Hvis nu man mister sit ur den 1. juli, og får det nye den 1. august, er der så bare ikke en tom måned (juli) i Aktivitet app'en og så kører hun videre fra august med det nye ur?

Jo, men hun starter forfra med at skulle optjene til de præmier om at have opfyldt hendes flere dage i streg. At gamify ens aktivitet og dermed motivere en til at være aktiv, er for mange (mig selv inkl.) den primære eller medvirkende årsag til anskaffe Apple Watch. Men skaden er sket og da hun alligevel ikke går op i det, så er der jo ingen grund til at gøre mere ud af det.

Hvis nu hun ønsker at starte på en ny frisk med det nye ur, hvis der går lang tid før hun får det nye ur, hvordan kan man så formatere Aktivitet app, sådan den kalender osv. bliver helt clean og med en frisk start?

Jeg kan ikke forstå, hvor hun skulle ville det. Men, man kan komme langt ved at slette ting i sundhed. Jeg har dog kun bikset med at slette en træning jeg glemte at stoppe i tide.


349

3
22. juli 2019 @ 15:17
Lærling
PallMei skrev:
Torben Aagaard skrev:

Ligger dataene kun lokalt på telefonen, eller er de gemt i iCloud også?

Apple watch backup sker til iPhone, som dermed indeholdes iPhone backup.

https://support.apple.com/da-dk/HT204518

Sundhedsdata kan også sikkerhedskopieres til iCloud.

https://support.apple.com/da-dk/guide/iphone/iph11f1eb698/ios

Jeg har aldrig haft andre iPhones end den jeg har nu. Så ved ikke hvordan fungere præcist. Om det betyder at det gemmes i iPhone backups til iCloud eller separat ved jeg ikke. I hvert fald kan de kun tilgås fra iPhone.

Har du fået nyt ur med din nuværende iPhone så? Og i så fald hvordan var opsætningen af denne så? 


Spørgsmålet er vel som sådan måske også mest relevant hvis man samtidig får ny iPhone og watch. Men her tænker jeg da, at hvis man først er logget på iCloud, så synkroniseres de eksisterende sundhedsdata, præmier mv vel derfra?   


2709

341
PallMei (Skribent)
22. juli 2019 @ 16:12
Bit kongen

Har haft 4 Apple Watch, fordi de havde dårlige skærme (og tænk de vandt en pris for det 🤨). 

Du skal gendanne din nye telefon fra backup, hvis du vil kunne gendanne Apple watch fra backup. Hvor meget du kan gendanne sundhed og aktivitet uden, ved jeg ikke, men du kan prøve. Uanset hvad, har jeg hørt at der kan gå op til en uge for aktivitets/sundhedsdata at blive fuldt synkroniseret.


2185

44
22. juli 2019 @ 16:53
ASCII jonglør

Sikkerhedskopiering af dit Apple Watch

Når du sikkerhedskopierer din iPhone til iCloud eller iTunes, indeholder din iPhone-sikkerhedskopi dine Apple Watch-data