xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny på fast bredbånd - hvad skal jeg have af router, tvboks?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


496

5
21. juli 2019 @ 16:11
Seniormedlem

Jeg får installeret kabelbredbånd ultimo august. Eniig står for firma, lille pakke 30/30 mb. Men vigtigt for mig, stabil kontra nuværende mobil bredbånd, langt langt fra sender.
Pt har jeg en Huwai lte cube med mobil bredbånd fra Telia. Den fungerer også som router til min mac og min printer og min timecapsule. Og mine 2 mobiler.

Nu får jeg også mulighed for at få lidt streaming tv. Jeg ved ikke hvad endnu. Jeg skal have fundet en måde at se britiske kanaler/udsendelser. Og tyske og svenske. Jeg ved endnu ikke om Netflix, HBO etc. (økonomi og tid). Ej helleer ikke udskiftning af TV'et er forestående. Der følger en standardrouter med fra udbyder. Og på macen regner jeg kun med at bruge til internet, som i dag. Det skal kun dække 100 m2 pt og lidt udenfor max. 20 meter i radius.

Så hvad vil I foreslå? Og andre gode ideer desangående?

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB
  12
2
  822

1905

184
PowerPalle (Administrator)
21. juli 2019 @ 18:28
Stormogul

Hvad mangler på den router du får udleveret af Eniig?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

496

5
21. juli 2019 @ 20:16
Seniormedlem

Det ved jeg ikke. De fortæller, at det er en standard, der følger med pakke, som også deler ud i tv-signal, etc. Og at man kan købe/leje en bedre. Men hvad det er for en, det er endnu ikke offentliggjort. Og så er jeg godt og grundig novice. Jeg har eks. kørt med alm. antenne til tv'et indtl nu. Så jeg har aldrig haft behovet eller interessen for at lære om det før behovet evt. opstod. Så her står jeg 10 år senere :D

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

2709

341
PallMei (Skribent)
22. juli 2019 @ 00:41
Bit kongen

Vent og se hvad du mangler, for din kommende router kan garanteret hvad din gamle kan og har nok både switch (kabel netværk) og WiFi (trådløs netværk) indbygget. Hvis du har et smart-tv er chancen, at du ikke behøver købe nogen form for tv-boks ala Apple-tv, chrome-cast eller lignende, men kan installere kan gøre det via app. Jeg bruger Yousee's app til tv på Apple-tv, men derudover er jeg ikke ekspert.


8586

198
22. juli 2019 @ 11:03
Poseidon

Som de andre siger, så test det af først. Det afhænger meget af hvor god routeren er hvad wifi signalet angår, samt hvor mange andre trådløse netværk der er i nærheden. Men 120 m2 lyder af meget for en (sandsynligvis) ringe wifi-router, men prøv det af.


496

5
22. juli 2019 @ 18:24
Seniormedlem

Tak PallMei og David.

Så mht. router: se tiden af. ( og der er mindst 100 m til nærmeste anden wifi anlæg :) )
Og mht tvboks, så skal jeg sætte mig ind tv'ets smart-mulighed? Et samsung købt tilbage i 2009, tror jeg.

Men så ved jeg hvad min ferie skal bruges til. Manueller :D

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

8586

198
22. juli 2019 @ 22:26
Poseidon

Det kommer vel an på om du skal bruge det til noget. Men når det er så gammelt så er det nok totalt ubrugeligt.


496

5
23. juli 2019 @ 05:54
Seniormedlem
David Munch skrev:

Det kommer vel an på om du skal bruge det til noget. Men når det er så gammelt så er det nok totalt ubrugeligt.

Jeg skal bruge det til at se tv på. Det har et app-sektion. Men det har jeg aldrig brugt. Og derfor var det, at jeg troede, at jeg skulle have en appletv boks eller lign. for at kunne se internet baseret udsendelse, som tv2play og lignende.

Hvis der bare fandtes en "Internet baseret tv for Dummies" :D :D :D (selvironi kan forekomme)


iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

8586

198
23. juli 2019 @ 12:10
Poseidon
Kent Amond Jørgensen skrev:
David Munch skrev:

Det kommer vel an på om du skal bruge det til noget. Men når det er så gammelt så er det nok totalt ubrugeligt.

Jeg skal bruge det til at se tv på. Det har et app-sektion. Men det har jeg aldrig brugt. Og derfor var det, at jeg troede, at jeg skulle have en appletv boks eller lign. for at kunne se internet baseret udsendelse, som tv2play og lignende.

Du skal højest sandsynligt også ud og have en boks. Smart TV's er så 'smarte' at de kun virker et par år, da deres apps bliver uddateret da softwareudviklerne ikke gider holde dem kørende. Du kan være heldig at der er enkelte som virker, men som udgangspunkt, så skal du ikke forvente de virker da dit TV er SÅ gammelt. Men kun én måde at finde ud af det på, og det er at teste dem enkeltvis.

Det er blandt andet derfor folk er så glade for et Apple TV, da Apple er så gode til at holde dem opdateret, og derved følger softwareudviklerne også med.

Hvis der bare fandtes en "Internet baseret tv for Dummies" :D :D :D (selvironi kan forekomme)

Well... ;)

Når det så er sagt, så kører smart TV's forskellige styresystemer, og du kan også finde guides til de nyere modeller. Men gamle Smart TV's de kører alle mulige proprietære systemer, som oftest er helt forfærdeligt skruet sammen grundet hardware-mæssige begrænsninger, så igen, Apple TV'et er nemt, fordi folk er vant til at bruge iPhones/iPads.


496

5
23. juli 2019 @ 15:57
Seniormedlem
David Munch skrev:
Når det så er sagt, så kører smart TV's forskellige styresystemer, og du kan også finde guides til de nyere modeller. Men gamle Smart TV's de kører alle mulige proprietære systemer, som oftest er helt forfærdeligt skruet sammen grundet hardware-mæssige begrænsninger, så igen, Apple TV'et er nemt, fordi folk er vant til at bruge iPhones/iPads.


Hmmm. Nope hverken iPhone eller iPad. LOL Jeg klarer mig med en android :) Men jeg finder ud af det. Så AppleTV it is. Most likely.
Takker :D


iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

2709

341
PallMei (Skribent)
23. juli 2019 @ 16:13
Bit kongen
Kent Amond Jørgensen skrev:
David Munch skrev:
Når det så er sagt, så kører smart TV's forskellige styresystemer, og du kan også finde guides til de nyere modeller. Men gamle Smart TV's de kører alle mulige proprietære systemer, som oftest er helt forfærdeligt skruet sammen grundet hardware-mæssige begrænsninger, så igen, Apple TV'et er nemt, fordi folk er vant til at bruge iPhones/iPads.


Hmmm. Nope hverken iPhone eller iPad. LOL Jeg klarer mig med en android :) Men jeg finder ud af det. Så AppleTV it is. Most likely.
Takker :D


Apple tv er stort set umuligt at streame til, fra Android. Der er Chromecast bedre. Men Apple tv har egen brugerflade, så man kan køre apps direkte på den med fjernbetjening uden at sidde med en telefon/tablet/computer og styre hvad der vises. Men synergien er størst med andet Apple udstyr.


496

5
23. juli 2019 @ 16:59
Seniormedlem

Ok, bare så jeg er sikker på at have forstået det. Jeg kan forbinde apple tv til router (enten via wifi eller via kabel) og så betjene fjernsynet via den og se internet tv kanaler? For det er det jeg leder efter. En simpel løsning. 

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

2709

341
PallMei (Skribent)
23. juli 2019 @ 18:14
Bit kongen
Kent Amond Jørgensen skrev:

Ok, bare så jeg er sikker på at have forstået det. Jeg kan forbinde apple tv til router (enten via wifi eller via kabel) og så betjene fjernsynet via den og se internet tv kanaler? For det er det jeg leder efter. En simpel løsning. 

Ja. Så længe du holder fra Apple Tv 3 og ældre. Har selv Apple tv TV 4, men vil anbefale 4K, med mindre der er tungtvejende argumenter for at nøjes med en 4.