xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
16” MacBook Pro 4K kommer til salg i oktober 2019 (rygte)
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


740

38
25. juli 2019 @ 11:17

Apple has updated its entire line up of MacBook Pro laptops already in 2019, adding 9th-gen Intel Coffee Lake refresh processors (with up to 8 cores) to the 15in models, and giving a slight boost to the (still 8th-gen Coffee Lake) processors in the mid-range 13in models and a decent update to the previously under-powered entry-level pair of MacBook Pro. But apparently it's not finished.

Not only do rumours suggests that Apple had something much bigger in the pipeline - a 16in MacBook Pro with a 4K display - it may be that it will launch before the end of 2019.

Kilde

  30
0
  1236

155

28
25. juli 2019 @ 19:56
Novice

Med en forventet pris på £3,000 av, av, av. 

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

1129

129
25. juli 2019 @ 20:59
Stormogul

hahah ... og ... +25% moms ... 30K :D


740

38
26. juli 2019 @ 05:23
Nihad skrev:

hahah ... og ... +25% moms ... 30K :D

Den skal nok blive en forrygende salgssucces, ligesom skraldespanden Mac Pro 😳😳


3580

34
26. juli 2019 @ 06:55
Virtual Machine

Ja. Nu har Tim skruet priserne op for iPhones, Mac Pro, MacBook Pro, AirPods. Hvad mon er det næste der får et prishop? Apple Watch series 5?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

155

28
26. juli 2019 @ 10:32
Novice

Man ved jo at Apple Watch vil stige i pris med de ændringer de laver, så det er vel en no brainer 😀 

Jeg har som sådan ikke noget i mod, at priserne stiger for et produkt, man skal dog kunne se en sammenhæng mellem de forbedringer man får ved prisstigningen, og det synes jeg er sgu lidt svært ved nogle af produkterne. Bl.a. når de kører samme design på iPhones for 3. år nu. Det er simpelthen så mærkeligt. De kan sgu ikke leve med “If it ain’t broken don’t fix it” hele tiden. 

Dog synes jeg det er genialt med deres nye prissætning for basismodellen af MBP. Der har de trods alt gjort lidt i den rigtige retning. 

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

1129

129
26. juli 2019 @ 12:27
Stormogul
cpohd skrev:

Dog synes jeg det er genialt med deres nye prissætning for basismodellen af MBP. Der har de trods alt gjort lidt i den rigtige retning. 

Jeg er forvirret over deres modeller nu, og regner andre er også. Så når man taler om "mbp 2019" så er sprøgsmål om man taler om den nye nye eller nye lidt mindre nye 2019... :D

hvad er det du synes de har gjort rigtigt?



1900

183
PowerPalle (Administrator)
26. juli 2019 @ 12:30
Stormogul

Dog synes jeg det er genialt med deres nye prissætning for basismodellen af MBP. Der har de trods alt gjort lidt i den rigtige retning.

Men en SSD på kun 128GB er dog markant i underkanten på den model.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

155

28
26. juli 2019 @ 12:39
Novice

Det jeg synes er fedt, det er at de har forbedret den med en meget kraftigere CPU (se YouTube reviews), TrueTone, T2-chip, Touch Bar osv. men rent faktisk samtidig gjort den lidt billigere. Jeg siger ikke det er perfekt, men det er jo i den rigtige retning for en basismodel af MacBook Pro

Og så kan vi hurtigt blive enige om, at en SSD på 128GB ikke er meget, men der er trods alt stadig der kan leve med den plads. Min kæreste har en MacBook Pro med 128GB og jeg synes, at hun har alt muligt på den ift. det "bare" er en studie/skrive computer, og hun har 65GB tilbage af disken, så det kan jo lade sig gøre.

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

8581

198
26. juli 2019 @ 13:30
Poseidon
PowerPalle skrev:

Dog synes jeg det er genialt med deres nye prissætning for basismodellen af MBP. Der har de trods alt gjort lidt i den rigtige retning.

Men en SSD på kun 128GB er dog markant i underkanten på den model.

Det var pænt sagt! :P

512GB burde være minimum på Pro modellerne, og 256GB på forbrugermodellerne. Eller også skulle man få et par år gratis med iCloud på 200GB.


678

26
26. juli 2019 @ 15:15
Veteran

Jeg har en Macbook air der er 4 år gammel, hvor den kun har 128 GB. I starten var jeg nervøs for om det var nok, men med Apple Music, icloud osv., så har jeg aldrig nogensinde manglet plads. 


Jeg rydder aldrig op på den, men har stadig 55 GB ledig hukommelse. 


2268

156
26. juli 2019 @ 19:26
ASCII jonglør

Ved alle digitale djævle, hvordan gør I det? Jeg har ca. 500GB personlige data på min MBP, og derfor nylig været tvunget til at isætte en 1TB SSD. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8581

198
26. juli 2019 @ 20:30
Poseidon
Factory skrev:

Ved alle digitale djævle, hvordan gør I det? Jeg har ca. 500GB personlige data på min MBP, og derfor nylig været tvunget til at isætte en 1TB SSD. 

iCloud Drive på 2TB med synkroniseret Dokumenter og Skrivebord har hjulpet mig gevaldigt.


1263

36
26. juli 2019 @ 21:26
Stormogul

Når man både laver billeder og musik, er 256GB stærkt i underkanten! Havde ikke lyst og råd til Apples priser på upgrade 😶

(Logic Pro X + adskillige billedbehandlingsprogrammer). Har alle billeder på ekstern SSD, ligesom alle Logics filer er på en anden. (Og har så brugt Jottacloud til backup, men det er alt for langsomt til realtime brug)

Min afdøde MBP 2011 havde jeg sat 512 + 256 GB SSD i - det funkede perfekt. Men de nye MBP er lukkede for sådan en som mig mht opgradering af SSD'en

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2268

156
26. juli 2019 @ 23:21
ASCII jonglør

Naturligvis kan man have tingene på en ekstern HD, det vil også blive løsningen for mig, når ny 16” MBP bliver indkøbt - for med Apples mælkepriser bliver det jordbær uden fløde.

Ville dog på en eller anden måde ønske, at jeg ikke slæbte rundt på så meget digitalt fra fortiden - fx fotos. Det er egentlig en mærkelig situation....det er jo ikke en situation, som fx mine bedsteforældre var i....

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

129
27. juli 2019 @ 09:05
Stormogul

problemet er vel også bare, at det er så nemt at tage et billede eller video. men vi glemmer ofte at slette billeder vi ikke har behov for. det gjorde dine bedsteforældre ikke. de havde kamera med til en begivenhed og snappede lidt billeder. de gik ned til foto butikken og fik billederne eller så kunne de vælge nogle af billeder på rullen. 

vi tager bare billeder, sletter aldrig, og køber sig bare til mere plads. men hvis man gik ind og kiggede på så vil 90% af os se, at vi har billeder der godt kunne slettes uden videre. for lige pludselig har vi 10 billeder af samme motiv/situation. hvor kun et eller to kunne være nok.



678

26
27. juli 2019 @ 12:24
Veteran
Nihad skrev:

problemet er vel også bare, at det er så nemt at tage et billede eller video. men vi glemmer ofte at slette billeder vi ikke har behov for. det gjorde dine bedsteforældre ikke. de havde kamera med til en begivenhed og snappede lidt billeder. de gik ned til foto butikken og fik billederne eller så kunne de vælge nogle af billeder på rullen. 

vi tager bare billeder, sletter aldrig, og køber sig bare til mere plads. men hvis man gik ind og kiggede på så vil 90% af os se, at vi har billeder der godt kunne slettes uden videre. for lige pludselig har vi 10 billeder af samme motiv/situation. hvor kun et eller to kunne være nok.


Det har du ret i. Jeg rydder jævnligt op i min fotos, da jeg også tager en del billeder på arbejdet, som efter et par uger sjældent skal bruges. Derigennem kan jeg hurtigt slette 200 billeder i kvartalet. 


1900

183
PowerPalle (Administrator)
29. juli 2019 @ 13:24
Stormogul

Seneste rygteopdatering fra AppleInsider går på, at 16" -modellen kan være i 15"-modellens kabinet, hvilket antageligt vil betyde, at den sorte ramme på 1-1.5 CM vil udelades til fordel for skærm.

At så resten af 15" MBP-kabinettet kan genbruges er vel egentligt et smart træk. Tænker man den lidt længere (og når Apple har overstået S-kurven for 16"-modellen som en attraktion) så kunne den fremadrettede produktlinie være baseret på, at 16" overtager 15" positionen.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
29. juli 2019 @ 13:51
ASCII jonglør

Interessant - og et sympatisk design-træk: Skærm på F16 slår Skærm på F15. Skak og halvmat glossy!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1129

129
29. juli 2019 @ 14:26
Stormogul

det var lige præcis det jeg skrev forleden. at de vil nok udfase 15 som sådan, ved at gøre skærmrammen mindre. for der er mere end rigelig plads til en 16" skærm i en 15" kabinet.


740

38
29. juli 2019 @ 18:03

Hvem husker ikke aluminium 17-tommer MacBook Pro topmodellen fra Apple i midt 2000 og nullerne...?!?? Den var SÅÅÅ lækker. Og uden både Retina skærm og SSD....!!?!? 🤪😳😍🥰


4593

394
29. juli 2019 @ 20:57
FPU
iPhoneX skrev:

Hvem husker ikke aluminium 17-tommer MacBook Pro topmodellen fra Apple i midt 2000 og nullerne...?!?? Den var SÅÅÅ lækker. Og uden både Retina skærm og SSD....!!?!? 🤪😳😍🥰

En af mine venner har den. Jeg syntes dengang, at den var et kæmpe-monster, især i forhold til min 12'' Alu PowerBook, og når jeg af og til ser en, synes jeg stadigvæk at de er kolossale.

Hans 17'' var dog min 12'' overlegen på tre områder:

1. Den var lettere at lave statistik på, fordi man simpelt hen kunne se mere af regnearket ad gangen.

2. Det er naturligvis sjovere at se film på 17'' end på 12''.

3. Den har en fremragende stereo-gengivelse, fordi højtalerne sidder så langt fra hinanden i forhold til i de mindre Mac'er.

Den var dog nærmere slæbbar end bærbar, så her vandt 12''-modellen klart.


2268

156
06. august 2019 @ 21:02
ASCII jonglør

Sidste nyt fra rygtebørsen vedr. de nye MBP 16" er, at MBP 15" udgår (!) - og at disse nye 16"-maskiner vil blive passet ind i de nuværende MBP 15"-maskiners chassis.

Spændende - og så behøver man ikke købe et nyt MBP-sleeve.

Report: 16-inch MacBook Pro to use 9th-gen Intel processors, 15-inch to be discontinued

Desuden er der denne oplysende artikel om de nye MBP 16":

Everything we know so far about Apple’s upcoming 16-inch MacBook Pro

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2268

156
07. august 2019 @ 09:24
ASCII jonglør

I forbindelse med udvidelsen af skærmstørrelsen på MBP fra 15” til 16” bliver der iøvrigt spekuleret i, om også MBP 13”-modellerne fremover vil få 14”-skærme, igen indenfor den samme chassisramme som de nuværende 13”-modeller. 

Både ud fra et konkurrence- og image-synspunkt giver dette rigtig god mening. Nu må vi se, hvad det næste halve år bringer af nye MBP-modeller, spændende bliver det ihvertfald. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

155

28
08. august 2019 @ 16:09
Novice

Sådan!

Tak for svar.

Bliver dog spændende at se priserne på den nye 16" og specielt hvis 15" udgår.

Der bliver gættet på en startpris på omkring £3,000 og det er sgu ikke så attraktivt, haha.

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

3580

34
08. august 2019 @ 16:11
Virtual Machine

Hvad tror i den bærbar kan til den pris?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

155

28
08. august 2019 @ 17:29
Novice

Ja det er sgu et godt spørgsmål.

Men en startpris til omkring 25.000 kr. så burde den sgu komme med en del fedt hardware. Specielt hvis man sammenligner med Dell XPS serien. Men det er nok desværre ønsketænkning.

Nogle gange ville jeg virkelig ønske, at jeg ikke var så afhængig af FCPX og Apples geniale øko-system, for det er sgu genialt. Både genialt udført, og genialt den måde de holder på forbrugerne. Men man får virkelig bare meget mere for pengene ved at købe Windows-maskiner.

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

2268

156
08. august 2019 @ 18:47
ASCII jonglør
cpohd skrev:

Nogle gange ville jeg virkelig ønske, at jeg ikke var så afhængig af FCPX og Apples geniale øko-system, for det er sgu genialt. Både genialt udført, og genialt den måde de holder på forbrugerne. Men man får virkelig bare meget mere for pengene ved at købe Windows-maskiner.

Spot on!   - og som mange andre betaler også jeg gerne lidt ekstra for Apple-lækkerhedsfaktoren, hvor Windåse derimod altid har virket noget muggent. Det er skisme lisom at købe en computer med indlagt skimmelsvamp.

Gode gadgets gør gutten glad!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

155

28
08. august 2019 @ 18:52
Novice

Ja lige præcis. Jeg gamer dog på en Windows stationær, men det er så også det. Jeg hader den måde, som man skal navigere rundt i Windows på ellers, så hvis jeg ikke gamer, så kunne jeg aldrig finde på, at sætte mig foran Windows ellers :D 

Men hold nu op, hvor gav jeg ikke ret meget for den her gamer Windows maskine sammenlignet med Apple, og så har jeg alligevel ret godt hardware i denne gamer. Det er sgu vildt. Men ja lækkerhedsfaktoren er virkelig også bare i top med Apple.

Bliver spændende om jeg kan lade være med at købe den nye 16" MBP. Jeg håber at helt nye tastaturet er lort (det håber jeg selvfølgelig ikke) men jeg ved det bliver svært ikke at købe den. Haha.

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

2268

156
08. august 2019 @ 19:03
ASCII jonglør

   Min egen strategi er, at vente en måned efter MBP 16” kommer på markedet. Viser det sig så, at der ingen problemer er med produktet, så slår jeg til.

For min gamle MBP 15” fra 2013 har godtnok fået nyt tastatur og større SSD, men pixelfejl er begyndt at dukke frem på skærmen som stjerner på himlen, så deeet....

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

155

28
08. august 2019 @ 23:55
Novice

Nemlig. Samme her. Jeg bider mig selv i arme, ben og fødder lige p.t. for at vente på 16" kommer. Jeg mangler seriøst en bærbar computer lige nu, men har nappet min kærestes Air fra 2018, og prøver så godt jeg kan at arbejde på den :D ...

Så Apple må gerne snart komme med den 16" men vi ser den jo nok først til september i Keynoten.

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild