xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple ID
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


6

0
01. august 2019 @ 00:03
Nyt medlem

Hey =)

har købt en iPhone 7s og ham som jeg har købt den af har ikke fjernet hans Apple ID og kan ikke få fat på ham, så kan ikke bruge den før jeg får det fjernet, er der nogen der ved hvordan man fjerner det ?

Mvh. Boss =)

  22
1
  1095

1129

127
01. august 2019 @ 00:33
Stormogul

det gør du ikke, før den bliver fjernet af vedkommende der ejer det apple-id der er knyttet til telefonen.

det er en del af sikkerheden på apple mobile enheder. 

så du skal have koden til det apple-id ... eller ejer skal taste det ind, med henblik på frigivelse.

Det er en alfa og omega, når man køber apple telefoner, at man skal have dem frigivet af det apple-id inden køb. 


2252

150
01. august 2019 @ 08:51
ASCII jonglør

Det synes jeg oprigtigt var et pænt svar...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8581

198
01. august 2019 @ 11:43
Poseidon

Du har købt en telefon som ikke eksisterer (En iPhone 7S), samt købt katten i sækken, såfremt du ikke kan få fat i sælger. 


6

0
01. august 2019 @ 14:32
Nyt medlem

Som sagt kan jeg ikke få fat på ejeren. Der må være noget software, eller lignende som kan fjerne Apple ID.


174

15
01. august 2019 @ 14:33
Suspenderet

Heller ikke hvis han jail breaker den?.

VH


8581

198
01. august 2019 @ 20:20
Poseidon
Boss skrev:

Som sagt kan jeg ikke få fat på ejeren. Der må være noget software, eller lignende som kan fjerne Apple ID.

Nej, det er hele ideen i sikkerheden ved det. Det er derfor der ingen idé er i at stjæle og videresælge varme iPhones. En hurtig Google søgning vil fortælle dig det samme.


740

38
01. august 2019 @ 20:23
Boss skrev:

Som sagt kan jeg ikke få fat på ejeren. Der må være noget software, eller lignende som kan fjerne Apple ID.

Det må være muligt at kontakte sælger via dba eller email eller mobilnummer. Brug altid MobilePay, så du har modpartens mobilnummer.

Du har vel fundet sælger et sted (jeg går ikke udfra du fandt ham på en papirannonce hængt op på opslagstavlen nede i den lokale IRMA!?!?).


6

0
01. august 2019 @ 22:36
Nyt medlem
David Munch skrev:
Boss skrev:

Som sagt kan jeg ikke få fat på ejeren. Der må være noget software, eller lignende som kan fjerne Apple ID.

Nej, det er hele ideen i sikkerheden ved det. Det er derfor der ingen idé er i at stjæle og videresælge varme iPhones. En hurtig Google søgning vil fortælle dig det samme.

Så det du fortæller mig er at der aldrig nogensinde er nogen der har lavet noget software der kunne knække koder ? og hvis man ikke kan finde noget på den første side af google, så findes det ikke, vel ?


6

0
01. august 2019 @ 22:38
Nyt medlem

Det jo fuldstændig ligegyldigt, hvis han ikke tager telefonen, eller svarer på beskeder.


8581

198
01. august 2019 @ 22:41
Poseidon
Boss skrev:

Så det du fortæller mig er at der aldrig nogensinde er nogen der har lavet noget software der kunne knække koder ? og hvis man ikke kan finde noget på den første side af google, så findes det ikke, vel ?

Nej, det er ikke det jeg fortæller dig. Men du skal være velkommen til at danne din egen selvopfundne mening, frem for at stole på hvad vi siger.


4586

389
02. august 2019 @ 00:54
FPU
Boss skrev:

Det jo fuldstændig ligegyldigt, hvis han ikke tager telefonen, eller svarer på beskeder.

Det lyder jo godt nok, som om du er blevet fuppet godt og grundigt.

Hvis du har skrevet til sælger via iMessage, kan du jo se, om beskeden er modtaget (tændt telefon), og om den er blevet læst, med mindre du eller sælger har slået leveringsrapportering fra. Hvis sælger har slået det fra, er det nok fordi han har haft ugler i mosen.

Hvis sælger ikke svarer, selvom han HAR læst dine beskeder, er det nok fordi han ikke selv kan fjerne den fra den pågældende AppleID, og så kan du jo nok regne ud hvorfor.

Jeg vil foreslå dig, at du ringer til ham fra et helt andet nummer, f.eks. fra en af dine venners telefon eller fra et taletidskort; de kan købes for 50-100 Kr. Hvis han så svarer på det opkald, men ikke på opkald fra dit oprindelige nummer, tjah, så er der endnu flere ugler i mosen, især hvis han smækker røret på, når det går op for ham, hvem der har ringet til ham.

Men det korte af det lange er altså, at man det KUN er ejeren af det pågældende AppleID, der kan fjerne den pågældende iPhone fra den tilknyttede AppleID, ingen andre, for ellers ville man jo blot kunne fiske en iPhone et eller andet sted til 0,- Kr. og så fjerne den fra AppleID (og dermed også slå Find My iPhone fra), og den går ikke, især ikke med Apple, som vægter personlig sikkerhed endog MEGET højt.

Hvis du ikke får ham til at fjerne den iPhone fra den pågældende AppleID, har du reelt købt en mursten med farveskærm, og hvis den pågældende AppleID tilhører trediepart, som på ingen måde er på talefod med sælger, er du virkelig f*cked!

Bare for at være nysgerrig: hvor mange GB har den, og hvad betalte du for den?

Fik du også emballagen, laderen, headsettet og Lightning-til-MiniJack-stikket med i købet, eller var det kun selve telefonen?


174

15
02. august 2019 @ 09:49
Suspenderet

Hej Boss,

jeg kan så udemærket godt forstå din frustration.

Men tag lige en dyb indånding.

Jeg har googlet “omgå Apple id” og har bl.a. fundet dette link:

https://www.computerworld.dk/art/238717/aabnes-nemt-saadan-kan-du-omgaa-en-iphones-skaerm-laas-og-tvangsaabne-enheden-med-et-enkelt-trick

Måske dette var et forsøg værd at prøve.

Held og lykke med din “nye” iPhone.

VH


174

15
02. august 2019 @ 10:33
Suspenderet
Peterdyr skrev:

Hej Boss,

jeg kan så udemærket godt forstå din frustration.

Men tag lige en dyb indånding.

Jeg har googlet “omgå Apple id” og har bl.a. fundet dette link:

https://www.computerworld.dk/art/238717/aabnes-nemt-saadan-kan-du-omgaa-en-iphones-skaerm-laas-og-tvangsaabne-enheden-med-et-enkelt-trick

Måske dette var et forsøg værd at prøve.

Held og lykke med din “nye” iPhone.

VH

ps: hvis du har en kvittering for købet, så prøv at kontakte Apple Support, måske vil de kunne låse iPhonen op for dig.

VH



2696

335
PallMei (Skribent)
02. august 2019 @ 11:38
Bit kongen
Peterdyr skrev:

Hej Boss,

jeg kan så udemærket godt forstå din frustration.

Men tag lige en dyb indånding.

Jeg har googlet “omgå Apple id” og har bl.a. fundet dette link:

https://www.computerworld.dk/art/238717/aabnes-nemt-saadan-kan-du-omgaa-en-iphones-skaerm-laas-og-tvangsaabne-enheden-med-et-enkelt-trick

Måske dette var et forsøg værd at prøve.

Held og lykke med din “nye” iPhone.

VH

Prøv at kigge på datoen. 2016 og 2 versioner gammel IOS udgave. Så med mindre den tidligere ejer aldrig har opdateret IOS, vil jeg blive meget overrasket, hvis det stadig virker.


8581

198
02. august 2019 @ 12:55
Poseidon
Peterdyr skrev:

Hej Boss,

jeg kan så udemærket godt forstå din frustration.

Men tag lige en dyb indånding.

Jeg har googlet “omgå Apple id” og har bl.a. fundet dette link:

https://www.computerworld.dk/art/238717/aabnes-nemt-saadan-kan-du-omgaa-en-iphones-skaerm-laas-og-tvangsaabne-enheden-med-et-enkelt-trick

Måske dette var et forsøg værd at prøve.

Held og lykke med din “nye” iPhone.

VH

Det gør bare du kommer uden om skærmlåsen, ikke at du fjerner AppleID blokeringen. Medmindre han vil bruge 10 minutter på at låse sin iPad op hver gang han skal bruge den, og i øvrigt ikke associere den med nogle af hans Apple konti, så er det totalt ubrugbart.



174

15
02. august 2019 @ 13:18
Suspenderet

Kære David og Palle,

manden er havnet i for ham i en stor knibe.

 ville det ikke klæde jer(med jeres store viden), at komme med nogle positive input, i stedet for at dømme manden ude.

og hvis det ikke er muligt, så venligst undlad, at gøre manden mere ked af det end nødvendigt, med for ham ubrugelige kommentarer.

God weekend til alle herfra.

VH

Peter


8581

198
02. august 2019 @ 13:32
Poseidon
Peterdyr skrev:

Kære David og Palle,

manden er havnet i for ham i en stor knibe.

Det er vi nok klar over, og det er det vi prøver at forklare ham.


 ville det ikke klæde jer(med jeres store viden), at komme med nogle positive input, i stedet for at dømme manden ude.

Hvad skal vi skrive udover sandheden?


og hvis det ikke er muligt, så venligst undlad, at gøre manden mere ked af det end nødvendigt, med for ham ubrugelige kommentarer.

Nu var det ham der startede med et negativt udbrud, og udover at vi bliver ved med at gentage det vi hele tiden har sagt, så ser jeg ikke hvor vi har været negative?

Hvis du er irriteret over at du skriver noget som er ubrugeligt for ham, og derefter bliver korrigeret i det, så står den for din dør og ikke vores.


174

15
02. august 2019 @ 14:27
Suspenderet

Hej David,

Tak for dit svar.

Nu skriver du “vi” i dit indlæg. Går ud fra at du og Palle er 2 forskellige personer, eller hva’?.

PP har tildelt jer begge titlen som “Skripbentnere”. Det går jeg ud fra, er for jeres store indsats her på sitet.

Som jeg i parrantes selv har nydt godt af mange gange, tak for det.

Men det forpligter vel også jer 2 til at være “hævet” over os almindelige forumsbrugerer, når det gælder sprogbrugen.

Det harmer mig virkeligt at et helt nyt medlem, Boss, bliver modtaget med den sprogbrug i 2 har udvist overfor ham.

Jeg synes i begge 2 skal give Boss, en uforbeholdende undskyldning, og ønske Boss velkommen som ny bruger her MacNyt.

Uden sådan nogle som Boss og mig, er I ingenting.

VH

Peter



186

13
02. august 2019 @ 14:44
Novice

Nu skal jeg ikke spille alt for (klog og ham med viden) MEN, hvor mange gange har man snart hørt om folk der køber en iPhone som er låst med Apple ID og som ikke kan låses op fordi køber ikke kan få kontakt til sælger ? 1. Enten er man blevet bollet godt i nummi. 2. Der er tale om en nakket TLF (Og så ender man ved pkt. 1).

Nej der findes ikke software, som den alm bruger kan benytte til låse en iPhone op...

PS. bruger er ny og har kun haft indlæg i dette topic.... 

Anyway god weekend derude.


2696

335
PallMei (Skribent)
02. august 2019 @ 14:54
Bit kongen
Peterdyr skrev:

Hej David,

Tak for dit svar.

Nu skriver du “vi” i dit indlæg. Går ud fra at du og Palle er 2 forskellige personer, eller hva’?.

PP har tildelt jer begge titlen som “Skripbentnere”. Det går jeg ud fra, er for jeres store indsats her på sitet.

Som jeg i parrantes selv har nydt godt af mange gange, tak for det.

Men det forpligter vel også jer 2 til at være “hævet” over os almindelige forumsbrugerer, når det gælder sprogbrugen.

Det harmer mig virkeligt at et helt nyt medlem, Boss, bliver modtaget med den sprogbrug i 2 har udvist overfor ham.

Jeg synes i begge 2 skal give Boss, en uforbeholdende undskyldning, og ønske Boss velkommen som ny bruger her MacNyt.

Uden sådan nogle som Boss og mig, er I ingenting.

VH

Peter


Min eneste kommentar her, er at dit forslag er 3 år gammel og af tvivlsom værdi og så vil du have jeg skal give Boss en undskyldning for det!?!

Har slet ikke svaret ham direkte. Men essensen er, at han ønsker at bryde en sikring som ordensmagt, efterretningstjenester og kriminelle kæmper med at bryde og der er store penge i den slags sikkerhedshuller på det sorte marked. 

Kort sagt Han må have fat i den tidligere ejer, alt andet er naivt.


174

15
02. august 2019 @ 15:22
Suspenderet

Hej Palle,

Tak for dit svar, som er taget til efterretning og du får en uforbeholdenhed undskyldning her fra mig.

@RPI, Jeg er helt sikkert meget godtroende, men når en person henvender sig med et problem her på MacNyt, er det slet ikke faldet mig ind, at der kan lægge en kriminal handling bag.

VH

Peter


186

13
02. august 2019 @ 20:01
Novice
Peterdyr skrev:

Hej Palle,

Tak for dit svar, som er taget til efterretning og du får en uforbeholdenhed undskyldning her fra mig.

@RPI, Jeg er helt sikkert meget godtroende, men når en person henvender sig med et problem her på MacNyt, er det slet ikke faldet mig ind, at der kan lægge en kriminal handling bag.

VH

Peter

Det er helt iorden, jeg kan self tage fejl, men gør det sjældent :)

Nihad er kommet med det mest rigtige svar.. så masser af hjerter til ham... (God dreng)

På mit arbejde modtager vi dagligt flere opkald fra folk der mener/tror de måske er blevet snydt.

Jeg ville nok ringe til "flådens friske fyre" og lige checke om IMEI nummer er meldt.. Altid en god start.