xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Musik i hjemmet (HomePod)
macnyt  /  forum  /  emne
HomePod som TV højtalere
Kategori: Musik i hjemmet (HomePod)


678

26
03. august 2019 @ 11:41
Veteran

Hej macnytére.

Jeg er i den kedelig situation, at mit Harman Kardon anlæg er røget, og derfor er blevet nødt til at finde en ny løsning, som kan passe til stuen og TV’et. 

Vi har på nuværende tidspunkt allerede en HomePod stående tæt på TV´et, så jeg har overvejet om det kan betale sig at købe en mere, og så bruge dem som højtalere til TV’et, når vi skal have lidt ekstra lyd på, og så ellers nyde den fantastiske lyd til musikken, som de to højtalere vil give.

Jeg kan læse mig frem til, at det ikke er muligt at fastgøre airplay højtalere til Apple TV, så det altid er dem der bliver brugt, men det kan vi leve med. Vi kan sagtens bruge TV’et lyd, når vi sidder og ser normalt tv, men vil selvfølgelig gerne have dem tilsluttet når vi ser film eller andet. Det er ret nemt at skifte over til dem, så den part er til at leve med.

Dog har jeg erfaret, at YouSee app’en ikke virker med airplayhøjtalere - kan det passe??

Er der nogen af jer der har erfaring med at bruge dem til TV’et? Kom gerne med plusser og minusser.

God lørdag

Vh Rasmus

  21
2
  1330

678

26
03. august 2019 @ 14:17
Veteran

Nu har jeg leget lidt med den ene HomePod jeg har, og jeg må sige at lyden virkelig er imponerende, også når der ses film eller serier. Jeg kan forestille mig hvor godt 2 stk. Vil lyde. 

Dog må jeg desværre konstaterer, at YouSees app som den eneste ikke virker med Airplay, hvilket er et stort minus i bogen. Jeg håber bestemt det er noget de løser.

Tanken om setuppet er der stadig, så kom endelig med erfaringer herom, hvis i har det/eller har prøvet det. 


1900

183
PowerPalle (Administrator)
03. august 2019 @ 14:45
Stormogul

Jeg benytter kombinationen AppleTV + Netflix + HomePod (1 højtaller) og der virker rigtigt godt og god lyd selv om det kun er én højtaller.

Jeg har ikke erfaringer med, at have HomePod som standard lydudgang til hver en tid når AppleTV benyttes, men ved, at det kan tilvælges i AppleTV's indstillinger.

Jeg kan også selv forstille mig, hvor godt et lydbillede der måtte komme, hvis der var 2 HomePods   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

5

1
03. august 2019 @ 18:16
Nyt medlem

Prøv de nye fra IKEA  (lavet i samarbejde med Sonos) De fungerer og spiller perfekt...!!


678

26
03. august 2019 @ 18:23
Veteran

Det lyder godt PP. Jeg kan godt forestille mig at det spiller lækkert. Nu var det en kort test jeg lavede, men hvordan er forbindelsen til den når du ser film og serier? Er der lag, taber den nogensinde forbindelsen eller noget? 

Normalt oplever jeg jo aldrig problemer med Airplay, når jeg lytter til musik, men det er selvfølgelig noget andet med film og serier, hvor lyden skal passe til billedet. 

PS. Når jeg trykker på de 3 prikker for at citerer dit opslag, så scroller billedet blot op til toppen, uden at åbne valgmulighederne. Sidder på en iPad, men det bør vel ikke betyde noget?


678

26
03. august 2019 @ 18:29
Veteran
Højtalerne fra IKEA ser også lækre ud Argon. Er det noget du har købt og bruger eller hvad? :-) 


Jeg er dog rimelig hook på HomePod’en, da jeg allerede har en enkel af dem, så investeringen er ikke så stor, som hvis jeg skulle have 2 på en gang :-) Fruen er ved at være træt af at vi skal have højtalere over alt, så prøver at skære lidt ned på antallet af systemer.


740

38
03. august 2019 @ 19:00
Vandermoses skrev:Højtalerne fra IKEA ser også lækre ud Argon.

Troede ellers, at Argon var noget, man købte i HiFi Klubben 😁😊🤪


1900

183
PowerPalle (Administrator)
03. august 2019 @ 19:07
Stormogul

Jeg oplever ingen forsinkelser, udfald eller hakken. Jeg vill dog ønske at man kunne få lyd ud af HomePod direkte fra tv uden at bruge AppleTv. At skulle bruge AppleTv til at se traditionelt flow-tv for at få god lyd ud via HomePod mangler en løsning og det er IKKE Yousee App der redder det. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1425

21
03. august 2019 @ 21:47
Stormogul

Hvor meget dybde får man i lyden med en homepod? 

Overvejer stadig at investere i en, men er lidt bekymret for lyd niveau og dybden?


3580

34
03. august 2019 @ 22:06
Virtual Machine
angelodk skrev:

Hvor meget dybde får man i lyden med en homepod? 

Overvejer stadig at investere i en, men er lidt bekymret for lyd niveau og dybden?

Det er også hvad jeg tænker på. Er det bare en højtaler der er til mainstream folket i stil med beats og Bose, hvilket HiFi nørderne ikke bryder sig om, eller har den noget reelt at byde på?

3500 kr for en lokumsrulle med lyd i lokker mig. Men jeg har intet at sætte den op imod. Den skulle spille en anelse bedre end en Google Home og en Sonos 3. Men dem ved jeg heller ikke hvordan lyder. Hvordan lyder en HomePod i forhold til et stereoanlæg der kører i mono? hvilket stereoanlæg med hvilke højtalere kan man sammenligne den med? Marantz + Klipsch? Det kunne være hyl for mig.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

955

9
03. august 2019 @ 22:13
Veteran

Der er nogen der skriver "Ikea" her i tråden. ...jeg troede ikke det var tilladt at bande her ?

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

3580

34
03. august 2019 @ 22:16
Virtual Machine
Kenny Poulsen skrev:

Der er nogen der skriver "Ikea" her i tråden. ...jeg troede ikke det var tilladt at bande her ?

 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

678

26
04. august 2019 @ 09:57
Veteran

Det kan jeg godt følge dig i PP, men det er nok ikke noget vi skal med fra apple. Er det dog ikke muligt for YouSee at opdaterer deres app, så den viser det samme billede som et normalt tv signal?


678

26
04. august 2019 @ 10:05
Veteran

Lars - Er det er altid svært at sige, at lyden på X minder om Y. Men jeg har været tilfreds med min HomePod siden jeg fik. Den spiller uden problemer et rum på 45 m2 op. Selv de aftener hvor lyden lige skal have lidt ekstra, der klare den det uden problemer. 

Som du nævner, så er det jo nok en højtaler til mængden og ikke HiFi nørderne, som gerne selv vil tilpasse lyden. Men jeg synes den klare det fint, både stille og rolige sange til dem der kræver noget mere bass og power. Lyden går virkelig klart igennem, og kommer hele vejen rundt i rummet.

Men som med alt andet, så er det jo en smagssag. Der er nok altid nogen der kan finde noget der er bedre, men jeg ville ikke bytte min HomePod ud med noget andet - ej heller min kammerats sonos.  


1900

183
PowerPalle (Administrator)
04. august 2019 @ 10:41
Stormogul

Ganske enig 😎

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
04. august 2019 @ 19:45
Virtual Machine
Vandermoses skrev:

Lars - Er det er altid svært at sige, at lyden på X minder om Y. Men jeg har været tilfreds med min HomePod siden jeg fik. Den spiller uden problemer et rum på 45 m2 op. Selv de aftener hvor lyden lige skal have lidt ekstra, der klare den det uden problemer. 

Som du nævner, så er det jo nok en højtaler til mængden og ikke HiFi nørderne, som gerne selv vil tilpasse lyden. Men jeg synes den klare det fint, både stille og rolige sange til dem der kræver noget mere bass og power. Lyden går virkelig klart igennem, og kommer hele vejen rundt i rummet.

Men som med alt andet, så er det jo en smagssag. Der er nok altid nogen der kan finde noget der er bedre, men jeg ville ikke bytte min HomePod ud med noget andet - ej heller min kammerats sonos.  

Ok. Det var da opløftende at læse. Så mangler den bare at komme til lille Danmark, så man kan høre dem, og evt. købe en brugt.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

76

3
JanPed (Skribent)
05. august 2019 @ 10:03
Novice

Hvad hedder de højtalere fra IKEA?


5

1
05. august 2019 @ 11:53
Nyt medlem
Vandermoses skrev:Højtalerne fra IKEA ser også lækre ud Argon. Er det noget du har købt og bruger eller hvad? :-) 


Jeg er dog rimelig hook på HomePod’en, da jeg allerede har en enkel af dem, så investeringen er ikke så stor, som hvis jeg skulle have 2 på en gang :-) Fruen er ved at være træt af at vi skal have højtalere over alt, så prøver at skære lidt ned på antallet af systemer.

Har købt to af de billige (799,-/stk) Og spiller fremragende og er nemme at jusyere ind med SonoS app'en... Og når de står på reolen ligner de en stor bog.... :-)



5

1
05. august 2019 @ 11:56
Nyt medlem
JanPed skrev:

Hvad hedder de højtalere fra IKEA?

De hedder henholdsvis "Symfonisk" og fås i to udgaver...

De er fremstille i tæt samarbejde med SonoS og styres via deres app...


5

1
05. august 2019 @ 11:58
Nyt medlem
Kenny Poulsen skrev:

Der er nogen der skriver "Ikea" her i tråden. ...jeg troede ikke det var tilladt at bande her ?

Ak ja, frels ham, thi han ved ikke bedre...  :-)



35

1
16. august 2019 @ 21:25
Let øvet

Da jeg ville købe to af dem (som supplement til mit Sonos, blev konen underligt stille. Hun plejer ellers at være noget mere økonomisk bevidst end jeg. Til sidst sagde hun, at jeg skulle købe Sonos i stedet, for IKEA-højtalerne var simpelthen for grimme.

Da jeg primært ville have dem for Airplay-muligheden (det har mine gamle Play:1 ikke) nåede jeg dog at bestemme mig til at købe en enkelt HomePod i stedet. Det har jeg ikke fortrudt. Den lyder en held del bedre end en Play:1. Meget bedre bund, både i dybde og definition, og så får man siri med oveni købet. JEg har ikke fortrudt.

Mht. TV-lyd har jeg en Sonos AMP, som er tilsluttet min gamle HiFi-højtalere. Jeg bruger i forvejen ATV, da jeg har droppet alm. flow-TV og kun bruger streaming. Det virker fantastisk. Lyden kan (via HDMI-CEC) styres helt alm. med fjernsynes (eller ATV's) fjernbetjening.

Hvis det er Sonos man er til, har de annonceret en evt. her i september (var det vist) hvor de teaser med nyheder. Det ville jeg nok vente på.


35

1
16. august 2019 @ 21:25
Let øvet

Da jeg ville købe to af dem (som supplement til mit Sonos, blev konen underligt stille. Hun plejer ellers at være noget mere økonomisk bevidst end jeg. Til sidst sagde hun, at jeg skulle købe Sonos i stedet, for IKEA-højtalerne var simpelthen for grimme.

Da jeg primært ville have dem for Airplay-muligheden (det har mine gamle Play:1 ikke) nåede jeg dog at bestemme mig til at købe en enkelt HomePod i stedet. Det har jeg ikke fortrudt. Den lyder en held del bedre end en Play:1. Meget bedre bund, både i dybde og definition, og så får man siri med oveni købet. JEg har ikke fortrudt.

Mht. TV-lyd har jeg en Sonos AMP, som er tilsluttet min gamle HiFi-højtalere. Jeg bruger i forvejen ATV, da jeg har droppet alm. flow-TV og kun bruger streaming. Det virker fantastisk. Lyden kan (via HDMI-CEC) styres helt alm. med fjernsynes (eller ATV's) fjernbetjening.

Hvis det er Sonos man er til, har de annonceret en evt. her i september (var det vist) hvor de teaser med nyheder. Det ville jeg nok vente på.