xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Full Disk access i CleanMyMac X - er det sikkert?
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


2270

157
06. august 2019 @ 11:18
ASCII jonglør

Som I der har installeret CleanMyMac X (CMMX) sikkert har oplevet, aå viser der sig ved brug af programmets faciliteter bagefter en fejl-meddelelse i loggen:

This item was cleaned partially.

Errors:

/Users/B/Library/Caches/com.apple.safaridavclient: “com.apple.safaridavclient” couldn’t be removed because you don’t have permission to access it.

Jeg har kontaktet CMMX-supporten desangående, og fik flg. svar:

Thank you for contacting MacPaw Customer Support.

Please, follow the steps from this article and your issue will be completely resolved:

Full Disk Access and Why You Shouldn’t Be Afraid of It 

Okay. Nu fremgår det så af artiklen på ovenstående link, at denne fejl åbenbart handler om, at jeg ikke har givet CMMX såkaldt Full Disk Access (FDA). Artiklen argumenterer også for, at man tillader FDA. Skal jeg så slå FDA til?

"Det har jeg ikke gjort og vil jeg da naturligvis heller ikke gøre" er mit svar umiddelbart. Men hvad er egentlig sikkert at gøre her? CMMX er jo anerkendt software - og straks må man så igen sige, at det aldrig har været nogensomhelst garanti for nogetsomhelst i den branche!

Jeg vil nok fortsætte med at IKKE at give CMMX Full Disk Access - men det kunne egentlig være interessant at høre om forums erfaringer og her naturligvis specielt om hvorvidt Full Disk Access er noget man i visse tilfælde (hvornår, under hvilke kriterier?) faktisk godt kan tillade?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  7
0
  1391

5

1
06. august 2019 @ 11:48
Nyt medlem
Factory skrev:

Som I der har installeret CleanMyMac X (CMMX) sikkert har oplevet, aå viser der sig ved brug af programmets faciliteter bagefter en fejl-meddelelse i loggen:

This item was cleaned partially.

Errors:

/Users/B/Library/Caches/com.apple.safaridavclient: “com.apple.safaridavclient” couldn’t be removed because you don’t have permission to access it.

Jeg har kontaktet CMMX-supporten desangående, og fik flg. svar:

Thank you for contacting MacPaw Customer Support.

Please, follow the steps from this article and your issue will be completely resolved:

Full Disk Access and Why You Shouldn’t Be Afraid of It 

Okay. Nu fremgår det så af artiklen på ovenstående link, at denne fejl åbenbart handler om, at jeg ikke har givet CMMX såkaldt Full Disk Access (FDA). Artiklen argumenterer også for, at man tillader FDA. Skal jeg så slå FDA til?

"Det har jeg ikke gjort og vil jeg da naturligvis heller ikke gøre" er mit svar umiddelbart. Men hvad er egentlig sikkert at gøre her? CMMX er jo anerkendt software - og straks må man så igen sige, at det aldrig har været nogensomhelst garanti for nogetsomhelst i den branche!

Jeg vil nok fortsætte med at IKKE at give CMMX Full Disk Access - men det kunne egentlig være interessant at høre om forums erfaringer og her naturligvis specielt om hvorvidt Full Disk Access er noget man i visse tilfælde (hvornår, under hvilke kriterier?) faktisk godt kan tillade?


Har benyttet det siden det blev muligt, og har aldrig oplevet problemer....



2270

157
06. august 2019 @ 11:52
ASCII jonglør

Har benyttet det siden det blev muligt, og har aldrig oplevet problemer....

Well, there's the answer to all my prayers!   

Måske burde jeg fremhæve, at problemet iflg. artiklen kun optræder på macOS Mojave.

.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

5

1
06. august 2019 @ 11:59
Nyt medlem
Factory skrev:

Har benyttet det siden det blev muligt, og har aldrig oplevet problemer....

Well, there's the answer to all my prayers!   

Måske burde jeg fremhæve, at problemet iflg. artiklen kun optræder på macOS Mojave.

.

Har haft Mojave siden den blev frigivet...  :-)  Og vi har det på 3 maskiner, uden problemer....


1708

43
06. august 2019 @ 12:37
Stormogul

Heller ikke problemer her. Brugt et i mange år.


2270

157
06. august 2019 @ 13:01
ASCII jonglør

OK, tak til jer begge.

Jeg går så ud fra, at I begge to har FDA slået til for CMM X inde i Indstillinger, således som det er beskrevet i artiklen - ja?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

5

1
06. august 2019 @ 13:09
Nyt medlem
Factory skrev:

OK, tak til jer begge.

Jeg går så ud fra, at I begge to har FDA slået til for CMM X inde i Indstillinger, således som det er beskrevet i artiklen - ja?

nemlig....


2270

157
06. august 2019 @ 13:31
ASCII jonglør

Så fuld tillid der - kan man vel sige?

Desværre kan jeg ikke selv mønstre den slags tillid overfor software - overhovedet. Derfor også dette indlæg, og derfor vil jeg nok bevare min manglende FDA, og ved brug af CMM X blot acceptere fejlen i loggen. Nu ved jeg jo også hvad fejlen skyldes:  nogen kan ikke få fuld og ganske uhindret adgang til min harddisk - og dette forhold protesterer de så over ved at angive det som en logfejl !   

Well - det har jeg det faktisk helt fint med - so I rest my case.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”