xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Et lille installations problem
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


6

0
15. august 2019 @ 17:15
Nyt medlem

Hej Allesammen

Normalt plejer jeg ikke have de store problemer med Mac, men jeg må indrømme de nye styresystemer er ikke nemme at danse med.

Jeg sidder her med en MacBook Air 2011, der burde kunne kører Mac OS 10.13 El Capitan. Den kører lige pt. 10.8.5, og her kommer problemet, jeg kan ikke logge ind på App Store, da de kræver tofaktorgodkendelse, hvilket der ikke er et felt at taste det ind i. Jeg kan heller ikke slå tofaktorgodkendelse FRA hverken på Apple-ID hjemmesiden eller på iPhonen den er koblet op til.

Hvad gør jeg? Jeg vil gerne have lagt El Captain på maskinen.

  12
0
  1135

2696

335
PallMei (Skribent)
15. august 2019 @ 19:29
Bit kongen

Apple's vejledning er opdateret februar i år uden at nævne noget, så lyder mystisk, hvis ikke der var styr 2 faktor godkendelse. Har du tjekket om der er opdateringer til nuværende installation. 

https://support.apple.com/da-dk/HT206886

Den understøtter også High Sierra, som stadig modtager sikkerhedsopdateringer:

https://support.apple.com/da-dk/HT208969


8581

198
15. august 2019 @ 20:15
Poseidon

Hvorfor kan du ikke slå to-faktorgodkendelse fra? Hvor sker fejlen? Og to-faktorgodkendelse burde komme op på din telefon og din Mac i en dialog - Det er ikke noget du skal aktivere via et specifikt felt.


2696

335
PallMei (Skribent)
15. august 2019 @ 20:48
Bit kongen
David Munch skrev:

Hvorfor kan du ikke slå to-faktorgodkendelse fra? Hvor sker fejlen? Og to-faktorgodkendelse burde komme op på din telefon og din Mac i en dialog - Det er ikke noget du skal aktivere via et specifikt felt.

Det kan man ikke efter 2 uger.

https://support.apple.com/da-dk/HT204915 

En mulighed på ældre enheder er at tilføje det efter passwordet, men der nævnes kun Apple TV 2 og 3 som eksempel.


8581

198
16. august 2019 @ 09:54
Poseidon
PallMei skrev:
David Munch skrev:

Hvorfor kan du ikke slå to-faktorgodkendelse fra? Hvor sker fejlen? Og to-faktorgodkendelse burde komme op på din telefon og din Mac i en dialog - Det er ikke noget du skal aktivere via et specifikt felt.

Det kan man ikke efter 2 uger.

https://support.apple.com/da-dk/HT204915 

En mulighed på ældre enheder er at tilføje det efter passwordet, men der nævnes kun Apple TV 2 og 3 som eksempel.

Det er jo kun sikkerhedsspørgsmålene - Er det noget jeg misforstår?


3580

34
16. august 2019 @ 10:14
Virtual Machine
David Munch skrev:
PallMei skrev:
David Munch skrev:

Hvorfor kan du ikke slå to-faktorgodkendelse fra? Hvor sker fejlen? Og to-faktorgodkendelse burde komme op på din telefon og din Mac i en dialog - Det er ikke noget du skal aktivere via et specifikt felt.

Det kan man ikke efter 2 uger.

https://support.apple.com/da-dk/HT204915 

En mulighed på ældre enheder er at tilføje det efter passwordet, men der nævnes kun Apple TV 2 og 3 som eksempel.

Det er jo kun sikkerhedsspørgsmålene - Er det noget jeg misforstår?

Citat for trådstarter: "Jeg sidder her med en MacBook Air 2011, der burde kunne kører Mac OS 10.13 El Capitan. Den kører lige pt. 10.8.5, og her kommer problemet, jeg kan ikke logge ind på App Store, da de kræver tofaktorgodkendelse, hvilket der ikke er et felt at taste det ind i."

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

6

0
16. august 2019 @ 10:23
Nyt medlem

Jeg fandt ud af det....

Hvad der ikke lige står nogen steder, så skal man indtaste brugernavn og kodeord, trykke "enter" og lade den sende tofaktorgodkendelsen, og derefter indtaste de 6 cifrer EFTER kodeordet igen.... 

Latterligt!


2696

335
PallMei (Skribent)
16. august 2019 @ 10:29
Bit kongen
fricomputer skrev:

Jeg fandt ud af det....

Hvad der ikke lige står nogen steder, så skal man indtaste brugernavn og kodeord, trykke "enter" og lade den sende tofaktorgodkendelsen, og derefter indtaste de 6 cifrer EFTER kodeordet igen.... 

Latterligt!

Er det ikke sådan to faktor godkendelse altid virker? 


6

0
16. august 2019 @ 10:36
Nyt medlem

Nej - det skal stå I kodeordsfejltet... f.eks.

Brugernavn "applemand"
Kodeord "stevevargod"

Så kommer tofaktorgodkendelsen - "451245" så skal man skrive

Brugernavn "applemand"
Kodeord "stevevargod451245"


2696

335
PallMei (Skribent)
16. august 2019 @ 10:42
Bit kongen
fricomputer skrev:

Nej - det skal stå I kodeordsfejltet... f.eks.

Brugernavn "applemand"
Kodeord "stevevargod"

Så kommer tofaktorgodkendelsen - "451245" så skal man skrive

Brugernavn "applemand"
Kodeord "stevevargod451245"

Ok. Havde indtryk fra Apples vejledning, at den ville fortælle når det var tilfældet. Men godt du fandt ud af det.


4586

389
16. august 2019 @ 10:54
FPU
fricomputer skrev:

Nej - det skal stå I kodeordsfejltet... f.eks.

Brugernavn "applemand"
Kodeord "stevevargod"

Så kommer tofaktorgodkendelsen - "451245" så skal man skrive

Brugernavn "applemand"
Kodeord "stevevargod451245"

Ja, jeg må også indrømme, at processen er meget dårligt forklaret undervejs.

Jeg skulle på et tidspunkt hjælpe en bekendt med at ændre et glemt password på hans AppleID, samtidig med, at han også havde fået skiftet sit kreditkort ud og ikke kunne huske det gamle kortnummer, som var knyttet til hans ApleID. Det var noget frygteligt rod, og flere gange kom vi så langt i processen, at hen fik det seks.cifrede tal på SMS, og hver gang vi tastede det ind som password, blev vi naturligvis afvist.

Til allersidst, lige før vi helt opgav, gik den berømte prås op for mig, og jeg prøvede at skrive det sidst fremsendte nummer ind i måsen på hans ny-vallgte password, og — Hosianna! — det virkede!

Jeg vil dog sige, at rent teknisk giver det faktisk mening, at du sætter en fremsendt kode bag dit password, for det betyder, at du skal være i besiddelse af både et password og den tilknyttede mobiltelefon for at kunne logge ind på et AppleID, så det er altså ikke nok at have bøffet telefonen eller gættet password; man skal have gjort begge dele, og det kan næsten ikke lade sig gøre, hvilket jo er en rar tanke.


6

0
16. august 2019 @ 11:05
Nyt medlem

Det er ikke idéen at man tilføjer tofaktorkoden bagved koden, det er den latterlige måde at Apple IKKE skriver det!


4586

389
16. august 2019 @ 18:00
FPU
fricomputer skrev:

Det er ikke idéen at man tilføjer tofaktorkoden bagved koden, det er den latterlige måde at Apple IKKE skriver det!

Genau!