xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Internetdeling virker ikke optimal
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


282

1
18. august 2019 @ 11:47
Juniormedlem

Før i tiden var det sådan at jeg bare kunne gå op i wifi på min Macbook, og vælge min iPhone. Men nu kan jeg ikke finde min iPhone mere, og skal gå ind i internetdeling på min iPhone før jeg kan se den i wifi på min Macbook.

Hvordan løser jeg det problem?

  5
0
  1076

1638

45
18. august 2019 @ 12:15
Stormogul

Min erfaring er at man lige skal slå internet deling til og fra med jævne mellemrum, så virker det. Jeg bruger det mellem iPhone og iPad. Slår det måske til og fra en gang i mdr på min iPhone. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

282

1
18. august 2019 @ 12:27
Juniormedlem

Har lige prøvet, men det virker desværre ikke :(


4586

390
18. august 2019 @ 13:40
FPU

Det burde virke, hvis du gør det i den her rækkefølge (jeg går ud fra, at din Mac allerede kender din iPhone's password til Internetdeling):

1. Lad din Macbook gå på vågeblus ved at klappe låget ned.

2. På din iPhone: gå til Indstilliger -> Internetdeling og slå det til. Hvis det allerede er slået til, så slå det lige fra og til igen.

3, Mens Internetdeling er fremme på din iPhone's skærm, så væk din Mac fra Vågeblus ved at løfte låget på den. Nu BURDE den automatisk koble sig på din iPhone, så længe du har gjort det, inden din iPhone gik på låseskærm, for på låseskærm, eller hvis de har lagt Internetdeling i baggrunden for f.eks. at læse en SMS, kan Mac'en ikke se din iPhone.

4. Når der først ER oprettet en forbindelse mellem din Mac og din iPhone, kan du sagtens lade iPhone gå på låseskærm, eller du kan ringe fra den eller spille spil, eller hvad som helst, men mens Mac og iPhone skal forbinde sig til hinanden, SKAL Internetdeling være fremme på iPhone-skærmen. Du har derfor "kun" tid til at få de to enheder til at forbinde sig til hinanden, inden din iPhone går på låseskærm.

Hvis den her metode ikke virker, skal du nok lige nulstille dine netærksindstillinger på iPhone. Det gør du i Indstillinger -> Generelt -> Nulstil -> Nulstil Netværksindstillinger. Bemærk, at iPhone genstarter, så du skal indtaste PIN-koden til SIM-kortet, når iPhone er startet op igen.

Derefter skal du huske at omdøbe din iPhone til det, som den hed før, f.eks. "JensJ's iPhone 12", eller hvad du nu har kaldt den tidligere, og derefter skal du muligvis manuelt forbinde din Mac med din iPhone ved at vælge den på listen over synlige netværk og så skrive det password, der står på iPhone's Internetdeling. Men altså igen, mens Internetdeling er forest og synligt på din iPhone.

Held og lykke og feed-back.


285

6
19. august 2019 @ 12:24
Juniormedlem

Hvis jeg klikker på WIFI symbolet i menubaren, så dukker min iPhone op efter et par sekunder, også uden at internetdeling er slået til. Så kan jeg vælge den og slå WIFI over til iPhone.


2696

335
PallMei (Skribent)
19. august 2019 @ 13:31
Bit kongen
JensJ skrev:

Før i tiden var det sådan at jeg bare kunne gå op i wifi på min Macbook, og vælge min iPhone. Men nu kan jeg ikke finde min iPhone mere, og skal gå ind i internetdeling på min iPhone før jeg kan se den i wifi på min Macbook.

Hvordan løser jeg det problem?

Sikre at begge enheder er logget ind på samme Apple-id og begge har Bluetooth aktiveret (da det er sådan de registrere hinandens nærhed og udveksler forbindelsesoplysninger). 

https://support.apple.com/da-dk/HT209459