xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Eventen, glæder i jer?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1663

46
06. september 2019 @ 12:06
Stormogul

Må indrømme at jeg ik er helt så hooket på deres events mere som jeg har været. Hvordan har i det med deres events?

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  47
4
  1143

1129

129
06. september 2019 @ 12:46
Stormogul

på samme måde.


2709

341
PallMei (Skribent)
06. september 2019 @ 13:23
Bit kongen

double


2709

341
PallMei (Skribent)
06. september 2019 @ 13:23
Bit kongen

Jeg nysgerrig efter nyhederne, men gider ikke se og lytte på en overpoleret salgspræsentation. Det har jeg aldrig gjort. Tjekker istedet hjemmesiden for fakta og specs efterfølgende. 


4593

394
06. september 2019 @ 16:02
FPU
Pjock skrev:

Må indrømme at jeg ik er helt så hooket på deres events mere som jeg har været. Hvordan har i det med deres events?

Det samme her. Men altså: jeg har, hvad jeg skal bruge i øjeblikket, så nyhederne har kun akademisk interesse for mig. Ku' dog godt tænke mig en iNeurolizer, så jeg kan få lidt rabat i supermarkedet. ;0)

Der er jo heller ikke rigtigt nogen rygter om benebrydende nye ting på vej, så WOW-effekten er til at tage og føle på.

Jeg lader stille og roligt eventen glide hen over hovedet på mig, og så snupper jeg nok opsummeringen på ExtraBladet, så jeg får alle de dér weirdo-kommentarer med.

Begejstringen overlader jeg til vassing.

Glædelig event, alle!


2273

157
06. september 2019 @ 17:11
ASCII jonglør

Vi er simpelthen blevet ældre, drenge!   - men må dog sige, at jeg imødeser en event indeholdnede den nye MBP 16" med en ret god slat forventningens glæde.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1275

36
06. september 2019 @ 17:26
Stormogul

Synes gassen gik af ballonen for et stykke tid siden. Nu meget amerikaniseret overbegejstret salgstale -

Savner "just one more thing" overraskelsen

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

8586

198
06. september 2019 @ 18:22
Poseidon

Ikke voldsomt spændt, fordi de fleste ting for det meste allerede er røbet. Deres reklamefilm interesserer mig næsten aldrig, og jeg venter altid 15 minutter med at at gå i gang med at se det, så jeg slipper for at høre på Cook sige de præcist samme skamrosende og uinteressante ting som han plejer at åbne med. På det seneste har de dog haft nogle vældigt gode introer, som har været ret underholdende, så de seneste par gange har jeg dog set det hele.

Men nu kan jeg altid sidde og arbejde sideløbende, for så spændende er det ikke mere. Og jeg kan slet ikke snuppe alle de folk som skal på scenen og læse op fra et mentalt skript de har lært udenad, mens de ryster i bukserne af sceneskræk, bare for at Cook kan vise diversitet frem.


186

5
06. september 2019 @ 18:36
Novice

Den tid er over for mit vedkommende. Lige siden Tim Cook har overtaget styringen, så er det som om Apple ikke bringer noget nyt. Det er same-same hvert år, når den nye iPhone skal præsenteres. Udover lige at prale med hvor mange tilfredse kunder der er, og hvor mange apps m.v. der bliver solgt via App Store, så drejer opgraderingen på iPhone primært med hastighed og grafik. Kameraet får da også en lille update - men det er ikke noget der får mig til at tænke "den må jeg bare eje!".

Apple skal finde gnisten igen - den Steve Jobs formåede at præsterer på scenen. Apple skal skabe den der følelse af revolution på det tekniske, som f.eks da de præsenterede Touch-ID, 3D-Touch osv...


3580

34
06. september 2019 @ 21:41
Virtual Machine

Det er sådan lidt meh, for der er ingen hype tilbage. Der er ingen "one more thing" tilbage. Der er ingen logik i iPhone navnene, og iPad modellerne virker ulogiske nok til at man ment bliver i tvivl hvilken model man skal købe. Der er ingen stolthed at se i TIms øjne og kan ej heller høres i hans stemme. 

Den eneste grund til jeg skal se det, er om det er i år jeg skal skifte telefon og computer ud, eller om jeg skal vente til næste år. Jeg har pt en iPhone 7+ og en MBA fra 2012. Jeg kommer ikke uden om at skulle opgradere begge i år eller næste og, med mindre jeg vil prøve krafter med Windows 10 eller Linux. Og det gider jeg slet ikke.


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8586

198
07. september 2019 @ 09:43
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Der er ingen stolthed at se i TIms øjne og kan ej heller høres i hans stemme. 

Der er jeg faktisk slet ikke enig. Jeg tror han virkelig brænder for og mener de ting han siger. At det er dunderkedeligt at høre på for 27. gang, det er så en anden sag.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
07. september 2019 @ 10:00
Stormogul

Sidste mand slukker lyset?

Spøj til side. Jeg syntes nu fortsat at der er lidt underholdningsværdi i showet og ser det gerne hvis jeg har tid.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
07. september 2019 @ 10:13
Virtual Machine
David Munch skrev:
Lars Sejerup skrev:

Der er ingen stolthed at se i TIms øjne og kan ej heller høres i hans stemme. 

Der er jeg faktisk slet ikke enig. Jeg tror han virkelig brænder for og mener de ting han siger. At det er dunderkedeligt at høre på for 27. gang, det er så en anden sag.

Jeg vil gerne have at du har ret. Det kan godt være at jeg har misfortolket ham :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
07. september 2019 @ 10:14
Virtual Machine
David Munch skrev:
Lars Sejerup skrev:

Der er ingen stolthed at se i TIms øjne og kan ej heller høres i hans stemme. 

Der er jeg faktisk slet ikke enig. Jeg tror han virkelig brænder for og mener de ting han siger. At det er dunderkedeligt at høre på for 27. gang, det er så en anden sag.

Jeg vil gerne have at du har ret. Det kan godt være at jeg har misfortolket ham :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

396

2
07. september 2019 @ 10:31
Lærling

Jeg ser det, men spændingen er ikke stor. Den kommende iPhone er måske den jeg overvejer at købe om to år når min iPhone 7 skal udskiftes. 

Apple producerer i stigende grad “rigmandsvarer”. Det giver højere profit at producere til den øverste del af markedet, men ikke høj markedsandel. 

Jeg har købt mit sidste spritnye Apple produkt. Det var iPhone 4.

  MB Air M1, iPad 8. Generation, iPhone 12 mini, Apple TV 3, iPod Classic

678

26
08. september 2019 @ 10:37
Veteran

Jeg er enig med mange af jer, som siger at det er lidt for meget det samme, hver gang der er et event, og at det nogle gange virker rodet, at der konstant skal forskellige personer på scenen for at fortælle om nyhederne. 

Men hvilken ‘one more thing’ er det vi drømmer om? Der skal vel en stor uventet opdatering til eller et helt nyt produkt. 

Men hvilket nyt produkt skal det være? Man kan ikke bare finde på nye verdensændrende produkt fra år til år, eller årti til årti. Jeg tror, at de enheder der findes i dag, langt hen af vejen er de samme om 10 år, blot endnu mere udviklede og opdaterede. Det eneste nye produkt jeg kan se for mig er VR briller eller noget i den dur, som kan bringe noget helt nyt med sig, hvis de bliver lavet flotte, brugbare og integrerert. 

Personligt så går jeg ikke så meget op i, om min enheder er 1, 2 eller 4 år gamle. Udover mit første generations Apple watch, så er enhederne jo langt hen af vejen hurtige nok efter nogle år. 

Derimod ser jeg udviklingen gå imod at gøre tingene smartere og integreret i din dagligdag - som med Homekit. Jeg vil hellere bruge penge på, at kunne styre mit lys, gardiner, dørlås osv., som gør min dagligdag lettere og mere lækker, end at få en hurtigere iPhone end min iPhone 8. 

Nå, det er et spændende emne, så det blev en lang smøre. Jeg må hellere ind og tage en lur med min 3 dages gamle datter😊 

God søndag til jeg alle.


507

9
08. september 2019 @ 12:44
Kaptajn
Vandermoses skrev:

Nå, det er et spændende emne, så det blev en lang smøre. Jeg må hellere ind og tage en lur med min 3 dages gamle datter😊 

God søndag til jeg alle.

Jamen tillykke med datteren.

Og god Søndag.


3580

34
10. september 2019 @ 17:30
Virtual Machine

Så er jeg klar 😜

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1905

187
PowerPalle (Administrator)
10. september 2019 @ 17:54
Stormogul

Hvad tid starter det, dansk tid?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

321

4
10. september 2019 @ 17:57
Lærling
PowerPalle skrev:

Hvad tid starter det, dansk tid?

Kl. 19


155

0
10. september 2019 @ 18:36
Novice

Hej Lars. 

Det bliver da kold kaffe😆


1905

187
PowerPalle (Administrator)
10. september 2019 @ 18:50
Stormogul

Sidder selv med en kop varm the og benene oppe på macnyt-bordet alt imens jeg forventer lidt hygge-underholdning herfra.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1905

187
PowerPalle (Administrator)
10. september 2019 @ 19:21
Stormogul

AppleTV+ is a bundle :) most of all...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

507

9
10. september 2019 @ 19:26
Kaptajn

Gratis Apple TV + i et år, når man køber et Apple produkt. Ellers 4.99$ per måned. Det er sgu ikke dumt.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
10. september 2019 @ 19:51
Stormogul

Der er da gang i den i år... det ene nye/opdaterede produkter efter det andet.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
10. september 2019 @ 20:08
Poseidon

iPhone 11 er nok den mest uinteressante iPhone lancering de har haft. Den er endnu mere uinteressant end iPhone 7, som var min foregående taber. Men den er da billigere i forhold til sidste år, nu det også bare er XR med et nyt navn.

iPhone 11 Pro har åbenbart et nyt design? O_o De må have glemt de sidste 5 års modeller.


356

12
puggaard (Skribent)
10. september 2019 @ 20:14
Lærling

Tror heller ik de umiddelbart får ros for disse to nye modeller. 


356

12
puggaard (Skribent)
10. september 2019 @ 20:19
Lærling

“IPhone 11 Pro Max” de kunne måske godt arbejde lidt mere med det navn
🤣


8586

198
10. september 2019 @ 20:24
Poseidon
puggaard skrev:

“IPhone 11 Pro Max” de kunne måske godt arbejde lidt mere med det navn
🤣

Deres marketingafdeling har været helt ude i hampen i flere år hvad produktnavne angår, hvis du spørger mig.


"Super Retina Extreme Dynamic Range Display" - wut. Det er et navn kun Vassing kan elske.


356

12
puggaard (Skribent)
10. september 2019 @ 20:31
Lærling

Meget ...


spændende hvad de gør med priserne. Deres nye services er blevet prissat ok. Men gad vide om 11’eren der jo er en “r” model. (Stadig lidt Old School skærm) nu kommer til at koste som en “almindelig” model og pro modellen endnu et hak op... 😀


håber det ik...


1905

187
PowerPalle (Administrator)
10. september 2019 @ 20:43
Stormogul

What? Ingen "One more thingy"

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3580

34
10. september 2019 @ 20:51
Virtual Machine

Hvad skete der lige for Apple?

Både konen og jeg sidder her med en tom følelse i maven af at der ikke rigtig skete noget i aftes. 

12MP camera? Jeg går lidt og håber på, at de tre kameraer kombinerer billederne så man på den måde får en kunstig højere opløsning, lige som astronomer gør når de kombinere billeder fra flere teleskober). Er konkurenterne ikke oppe og røre ved 50MP efter hånden.

Stadig samme design som iPhone 6? (En notch og camera bump er ikke design, men en fesature)

Hvor blev iOS 13 af?

A10 Fusion i et gammelt design som er iPad gen 7?

Fedt nok med et års gratis Apple TV + medlemsskab. 

Hvad betød de farver i deres Apple logo?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

740

38
10. september 2019 @ 20:54
Lars Sejerup skrev:

Hvad skete der lige for Apple?

Både konen og jeg sidder her med en tom følelse i maven af at der ikke rigtig skete noget i aftes. 

12MP camera? Jeg går lidt og håber på at de tre kameraer kombinerer billederne så man på den får en kunstig højere opløsning, lige som astronomer gør når de kombinere billeder fra flere teleskober)

Stadig samme design som iPhone 6? (En notch og camera bump er ikke design, men en fesature)

A10 Fusion i et gammelt design som er iPad gen 7?

Fedt nok med et års gratis Apple TV + medlemsskab. 

Hvad betød de farver i deres Apple logo?

Tror du blir klogere her: http://www.macnyt.dk/forum/?task=thread&query=156813869445751596


3580

34
10. september 2019 @ 20:59
Virtual Machine
iPhoneX skrev:
Lars Sejerup skrev:

Hvad skete der lige for Apple?

Både konen og jeg sidder her med en tom følelse i maven af at der ikke rigtig skete noget i aftes. 

12MP camera? Jeg går lidt og håber på at de tre kameraer kombinerer billederne så man på den får en kunstig højere opløsning, lige som astronomer gør når de kombinere billeder fra flere teleskober)

Stadig samme design som iPhone 6? (En notch og camera bump er ikke design, men en fesature)

A10 Fusion i et gammelt design som er iPad gen 7?

Fedt nok med et års gratis Apple TV + medlemsskab. 

Hvad betød de farver i deres Apple logo?

Tror du blir klogere her: http://www.macnyt.dk/forum/?task=thread&query=156813869445751596

Næh. Det var bare en person som var sædtung i bollerne af iPhone 11 Pro Max...

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

269

0
10. september 2019 @ 21:07
Juniormedlem

Hvad med IPhone xs - forsvinder den? Synes ikke jeg kan finde den inde på hjemmesiden mere...

MacBook Pro // iPhone 5s 32 gb // iPad Air 32 gb

1139

12
10. september 2019 @ 21:07
Stormogul

13.000kr for top modellen. De går sku til den må man sige. 


740

38
10. september 2019 @ 21:10

740

38
10. september 2019 @ 21:13



3580

34
10. september 2019 @ 21:14
Virtual Machine
Rolant skrev:

13.000kr for top modellen. De går sku til den må man sige. 

Ja. En telefon til 13.000kr. Det er jo lige før man kan få en MacBook Pro til den pris. Det er da fornuftigt nok   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1139

12
10. september 2019 @ 21:15
Stormogul

Vassing. Det kan da snart betegnes som spam. 


1139

12
10. september 2019 @ 21:17
Stormogul
Lars Sejerup skrev:
Rolant skrev:

13.000kr for top modellen. De går sku til den må man sige. 

Ja. En telefon til 13.000kr. Det er jo lige før man kan få en MacBook Pro til den pris. Det er da fornuftigt nok   

Eller en god brugt bil + en Nokia 😂


4593

394
10. september 2019 @ 21:39
FPU
Rolant skrev:
Lars Sejerup skrev:
Rolant skrev:

13.000kr for top modellen. De går sku til den må man sige. 

Ja. En telefon til 13.000kr. Det er jo lige før man kan få en MacBook Pro til den pris. Det er da fornuftigt nok   

Eller en god brugt bil + en Nokia 😂

God brugt eller godt brugt bil? :o)


4593

394
10. september 2019 @ 21:44
FPU
David Munch skrev:

iPhone 11 er nok den mest uinteressante iPhone lancering de har haft. Den er endnu mere uinteressant end iPhone 7, som var min foregående taber. Men den er da billigere i forhold til sidste år, nu det også bare er XR med et nyt navn.

iPhone 11 Pro har åbenbart et nyt design? O_o De må have glemt de sidste 5 års modeller.

OK, designmæssigt var der ikke den store forskel på 6'eren og 7'eren (bortset fra det manglende MiniJack-stik i 7'eren), men jeg synes da, at det var et stort fremskridt, at 7'eren blev gjort (forholdsvis) vand- og støvtæt, noget som jeg har savnet i mine tidligere telefoner. Jeg er faktisk blevet glad for min 7'er, efter at jeg har vænnet mig til dens større bredde i forhold til 4S'eren og 5s'eren.


740

38
10. september 2019 @ 21:46

Lad nu VASSING være 


1663

46
10. september 2019 @ 22:12
Stormogul

Missede jeg datoen for lanceringen af softwaren? 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

3580

34
10. september 2019 @ 22:17
Virtual Machine
Pjock skrev:

Missede jeg datoen for lanceringen af softwaren? 

Næh. Måske trækker det lidt ud, fordi de gerne vil gøre et ekstra godt arbejde, så vi får så godt som nul fejl i softwaren? Jeg vil da foretrække at vente, hvis det er det, der er grunden til det :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

227

5
10. september 2019 @ 22:36
Juniormedlem

iOS 13.0 den 19. september.

iOS 13.1/iPadOS 13.1 den 30. september

(ifølge 9to5mac)


740

38
10. september 2019 @ 22:37

Se den anden tråd...