xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)
macnyt  /  forum  /  emne
Series 5
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)


1663

45
10. september 2019 @ 21:30
Stormogul

Allways on skærmen gør at jeg skal have det nye Apple watch. Mega nice. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  62
8
  2026

3580

34
10. september 2019 @ 21:34
Virtual Machine

Ja. Den har da noget at byde på. 

Var der nogen der fangede om processoren var blevet opgraderet til noget hurtigere i forhold til Series 4? Jeg fangede det vist ikke lige.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1708

43
10. september 2019 @ 21:38
Stormogul

Me2. Men shoppen giver error når man vil bestille ....



1663

45
10. september 2019 @ 21:40
Stormogul

Ok træls. Jeg snupper det med hjem fra USA i oktober. Går ud fra at den model af cellular de har derover også virker herhjemme???

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

576

0
10. september 2019 @ 21:54
Kaptajn

Men ingen titanium eller keramisk til DK?

Apple Watch 5, AppleTV4, iPad 2018, iPhone 7, iPod Shuffle4, TimeCapsule,

4593

393
10. september 2019 @ 21:58
FPU
Pjock skrev:

Ok træls. Jeg snupper det med hjem fra USA i oktober. Går ud fra at den model af cellular de har derover også virker herhjemme???

Er der ikke noget med, at amerikanske og europæiske GSM-net kører på forskellige frekvenser (1.800 og 1.900 GHZ)?

Hvis det er tilfældet, kan du ikke være sikker på, at et amerikansk Series 5 vil virke herovre, fordi chippen i uret ikke kan modtage pågældende frekvens. MÅSKE.

Der HAR trods alt været noget ballade om det tidligere. Det var vist dengang iPhone 5 blev lanceret.


1663

45
10. september 2019 @ 22:04
Stormogul

Hmm you make a point. Må jeg lige undersøge nærmere, men ellers må det blive wifi udgaven bare

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

678

26
10. september 2019 @ 22:44
Veteran

Den ser spændende ud. De har kaldt processoren for ‘S5’, men nævnte ikke noget om det. Den er 2x så hurtig som series 3, så det virker ikke til at den er hurtigere end series 4.


3580

34
11. september 2019 @ 07:55
Virtual Machine
Vandermoses skrev:

Den ser spændende ud. De har kaldt processoren for ‘S5’, men nævnte ikke noget om det. Den er 2x så hurtig som series 3, så det virker ikke til at den er hurtigere end series 4.

Ok. Men der var i hvert fald optimeret og mere energivenlig en S4 så vidt jeg husker. Og det er jo heller ikke så ringe enda. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
11. september 2019 @ 16:35
Poseidon
Vandermoses skrev:

Den ser spændende ud. De har kaldt processoren for ‘S5’, men nævnte ikke noget om det. Den er 2x så hurtig som series 3, så det virker ikke til at den er hurtigere end series 4.

Præcist. De sagde præcist det samme om S3 til S4, så S5'eren er lige så hurtig som den foregående. Den er åbenbart bare mere energivenlig, og har et par småting ekstra.

En mindre opdatering i mine øjne, og jeg holder godt øje med AW4 priserne så jeg kan få et.. Hvis de da altså falder i pris, nu de er røget af markedet.. Nu havde jeg ellers lige besluttet mig for at jeg skulle have mit første. :(


678

26
22. september 2019 @ 09:51
Veteran

David, jeg har det ligesom dig. Vil gerne have opdateret mit første generations ur, men er virkelig blevet i tvivl. Det nye Series 5 er hurtigt, lækkert og det hele, men jeg synes det er ærgerligt at de ikke har opdateret processoren, så den er hurtigere, så man får et endnu mere fremtidsvenligt ur.

Er der nogen der har købt og modtaget det nye ur? Hvad siger i til det? 


8581

198
22. september 2019 @ 10:16
Poseidon

Jeg har holdt dagligt øje med 4’eren, og den har kun været nede på lige under 2.900,- for et rose gold, og ligger nu stabilt på 3.000,- hos Humac, hvilket jeg ikke mener er det værd når 5’eren kun koster 700,- mere.

3’eren er dog nu på 1.999,- så der er nok et kup at gøre på Black Friday hvis man kan nøjes med mindre skærm og halv så hurtig SOC, og en fjerdedel plads.


531

7
22. september 2019 @ 10:27
Kaptajn

Hej. Jeg købte 3 stk serie 5 i fredags. Mit eget lader helt op på næsten ingen tid, men det jeg gav min kone, er to timer om at lade op. Kan det være et defekt ur? Min datter fik det tredje, og det lader også hurtigt op.


1891

183
PowerPalle (Administrator)
22. september 2019 @ 11:16
Stormogul
eriktorp skrev:

Hej. Jeg købte 3 stk serie 5 i fredags. Mit eget lader helt op på næsten ingen tid, men det jeg gav min kone, er to timer om at lade op. Kan det være et defekt ur? Min datter fik det tredje, og det lader også hurtigt op.

Hvis det tredje ur fortsat lader markant langsommere op (efter at have prøvet det flere gange) så vil jeg nok henvende mig til forhandleren.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

531

7
22. september 2019 @ 11:55
Kaptajn

Ja. God ide. 


678

26
22. september 2019 @ 12:55
Veteran

Hvordan er uret? Er det lækkert med Always on display, og har de holdt nogenlunde strøm de 2 døgn i har haft dem? :-) 


2185

44
22. september 2019 @ 13:17
ASCII jonglør
eriktorp skrev:

Hej. Jeg købte 3 stk serie 5 i fredags. Mit eget lader helt op på næsten ingen tid, men det jeg gav min kone, er to timer om at lade op. Kan det være et defekt ur? Min datter fik det tredje, og det lader også hurtigt op.

Er det den samme type oplader alle tre ure benytter - eller er de to af dem en "hurtig lader" ?? 

Har du prøvet at benytte en af de andre ladere, for at se om det er uret eller laderen som er defekt ??

Hvis det er samme type lader, og det er samme langsomme opladning med to forskellige ladere, vil jeg også mene at du bør tage kontakt til der hvor du har købt uret.


531

7
22. september 2019 @ 13:28
Kaptajn

Urene er skønne. Men vil prøve med en af de andre laderer. Tak for ideen. 


1891

183
PowerPalle (Administrator)
23. september 2019 @ 17:23
Stormogul

Er der fysisk (udseende) forskel på de to opladere, der tales om i denne tråd?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

531

7
23. september 2019 @ 18:50
Kaptajn


Er der flere slags laderer?


1891

183
PowerPalle (Administrator)
23. september 2019 @ 19:04
Stormogul
eriktorp skrev:

Er der flere slags laderer?

Hvis vi taler om Apple's egne strømforsyninger til Apple Watch så tror jeg, at der kun er en officiel enhed, som går igen helt tilbage fra Series 1.

Men der findes også strømforsyninger fra tredjepart til Apple Watch, hvis jeg ikke tager fejl og de kan have en anden effekt. Eller tager jeg helt fejl her?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2185

44
23. september 2019 @ 19:48
ASCII jonglør

Der findes to typer kabler  - et i rustfri (til de dyre ure) og et i hvidt plast - men jeg tror ikke at der er de store forskelle.

Men så kan man jo benytte forskellige ladere - Apple eller 3-part. 


1663

45
23. september 2019 @ 20:05
Stormogul

Ved godt det er total blæst med hensyn til prisen, men shit jeg gad godt have space grey udgaven af Hermes uret med læderremmen, shit det er en lækker rem og fede watch faces

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

678

26
23. september 2019 @ 20:50
Veteran

Er der egentligt noget som et Nike edition ikke kan, som de normale versioner kan? Synes nogle af deres watch Faces og bånd er ret lækre, men jeg vil ikke undvære noget af det ‘almindelige’ for det - udover båndet.


3580

34
23. september 2019 @ 20:53
Virtual Machine
Vandermoses skrev:

Er der egentligt noget som et Nike edition ikke kan, som de normale versioner kan? Synes nogle af deres watch Faces og bånd er ret lækre, men jeg vil ikke undvære noget af det ‘almindelige’ for det - udover båndet.

Nike edition er en Normal edition der har et Nike watch face og app og rem så hudt jeg visker. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

740

38
23. september 2019 @ 21:29
Pjock skrev:

Ved godt det er total blæst med hensyn til prisen, men shit jeg gad godt have space grey udgaven af Hermes uret med læderremmen, shit det er en lækker rem og fede watch faces

Lækkerier


1663

45
23. september 2019 @ 21:37
Stormogul
iPhoneX skrev:
Pjock skrev:

Ved godt det er total blæst med hensyn til prisen, men shit jeg gad godt have space grey udgaven af Hermes uret med læderremmen, shit det er en lækker rem og fede watch faces

Lækkerier

Ja det er lækkerier men syntes prisen er for høj. Ender nok bare med en standart alu udgave. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

8581

198
24. september 2019 @ 09:16
Poseidon
Vandermoses skrev:

Er der egentligt noget som et Nike edition ikke kan, som de normale versioner kan? Synes nogle af deres watch Faces og bånd er ret lækre, men jeg vil ikke undvære noget af det ‘almindelige’ for det - udover båndet.

Den har to ekstra Nike eksklusive complications/faces (Som ikke kan hentes på de andre), et andet armbånd (Som kan købes løst), og Nikes løbe-app preinstalleret (Som kan hentes på App store til de normale modeller).


2709

339
PallMei (Skribent)
24. september 2019 @ 09:52
Bit kongen
David Munch skrev:
Vandermoses skrev:

Er der egentligt noget som et Nike edition ikke kan, som de normale versioner kan? Synes nogle af deres watch Faces og bånd er ret lækre, men jeg vil ikke undvære noget af det ‘almindelige’ for det - udover båndet.

Den har to ekstra Nike eksklusive complications/faces (Som ikke kan hentes på de andre), et andet armbånd (Som kan købes løst), og Nikes løbe-app preinstalleret (Som kan hentes på App store til de normale modeller).

I WatchOs 6 er der 3. De 2 gamle plus en ny hybrid som næsten kan alt de 2 gamle kunne og lidt til.

Jeg mener ikke Nike's løbe app er preinstalleret. I ur-appen er den placeret mellem Apple's preinstallerede apps og bruger-installerede. Men bortset fra det, oplever jeg ikke den er anderledes end apps. Den kræver stadig iPhone app installeret og kan installeres/fjernes på lige fod med andre bruger installerede apps. Dog har de særlige Nike urskriver en genvej til den, som ikke kan ændres. Men det kræves ikke at den er installeret for at du kan bruge urskiverne, dog kommer en meddelelse om at Nike Run Club ikke er installeret hvis du trykker på genvejen.


8581

198
24. september 2019 @ 10:45
Poseidon
PallMei skrev:

Jeg mener ikke Nike's løbe app er preinstalleret. 

Nu har jeg ikke en selv, men samtlige anmeldelser, samt Apple selv, siger at det forholder sig sådan.


2709

339
PallMei (Skribent)
24. september 2019 @ 11:58
Bit kongen
David Munch skrev:
PallMei skrev:

Jeg mener ikke Nike's løbe app er preinstalleret. 

Nu har jeg ikke en selv, men samtlige anmeldelser, samt Apple selv, siger at det forholder sig sådan.

Nu er det længe siden jeg har sat min op og det er muligt at installationen sker eller man bliver spurgt under opsætningen, men det er en særskilt iPhone app der skal hentes. 


531

7
25. september 2019 @ 19:09
Kaptajn

Hej. Nu har jeg testet begge ure med samme lader. Mit ur, lader 10% på 10 minutter. Min kone’s lader 6% på 10 minutter. Så der må næsten være noget galt med hendes. Urene er købt i lørdags, og Elgiganten vil sende det til rep. Det kan da ikke være rigtigt vel? Synes hun burde få et nyt. 


3580

34
25. september 2019 @ 19:14
Virtual Machine
eriktorp skrev:

Hej. Nu har jeg testet begge ure med samme lader. Mit ur, lader 10% på 10 minutter. Min kone’s lader 6% på 10 minutter. Så der må næsten være noget galt med hendes. Urene er købt i lørdags, og Elgiganten vil sende det til rep. Det kan da ikke være rigtigt vel? Synes hun burde få et nyt. 

Jeg ville sige, at jeg har fortrudt købet, så jeg kan få pengene tilbage. Derefter vil jeg købe et nyt ur igen.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2709

339
PallMei (Skribent)
25. september 2019 @ 19:28
Bit kongen
Lars Sejerup skrev:
eriktorp skrev:

Hej. Nu har jeg testet begge ure med samme lader. Mit ur, lader 10% på 10 minutter. Min kone’s lader 6% på 10 minutter. Så der må næsten være noget galt med hendes. Urene er købt i lørdags, og Elgiganten vil sende det til rep. Det kan da ikke være rigtigt vel? Synes hun burde få et nyt. 

Jeg ville sige, at jeg har fortrudt købet, så jeg kan få pengene tilbage. Derefter vil jeg købe et nyt ur igen.

Kan han kun, hvis de er købt online. Selv deres prøv i 30 dage ordning er undtaget Apple Watch. Af samme grund vil jeg altid købe Apple Watch online. Ud af 4 AW 4 havde de 2 dårlige skærme og røg tilbage. Det ville have været noget bøvl at overbevise butik/værksted om.


531

7
25. september 2019 @ 19:58
Kaptajn


Hmmmm ok. Må se hvad de siger i morgen. Tak. 


678

26
29. september 2019 @ 20:18
Veteran

Hej Erik.

Hvad siger du til uret nu, når du har haft det i over en uge? Lever batteriet op til forventningerne, når der nu er always on på?



1139

12
29. september 2019 @ 20:25
Stormogul
Vandermoses skrev:

Hej Erik.

Hvad siger du til uret nu, når du har haft det i over en uge? Lever batteriet op til forventningerne, når der nu er always on på?

Har haft mit i 5 dage nu  de første 2 dage var jeg skuffet over batteri tiden  efter 16 timer brug var den flad  den gamle 3 model havde normalt omkring 20% tilbage  men nu er batteri tiden ok  efter en lang dag er der nu også omkring 20% tilbage  så med always on er det, det samme som 3er  



678

26
29. september 2019 @ 20:56
Veteran
Rolant skrev:
Vandermoses skrev:

Hej Erik.

Hvad siger du til uret nu, når du har haft det i over en uge? Lever batteriet op til forventningerne, når der nu er always on på?

Har haft mit i 5 dage nu  de første 2 dage var jeg skuffet over batteri tiden  efter 16 timer brug var den flad  den gamle 3 model havde normalt omkring 20% tilbage  men nu er batteri tiden ok  efter en lang dag er der nu også omkring 20% tilbage  så med always on er det, det samme som 3er  


Det lyder lidt blandet - men de 2 første dage brugte du det garanteret også mere end de 3 efterfølgende, eller hvad? Jeg er positiv over at høre, at batteriet er begyndt at holde godt. 

Man oplever jo ofte, at batteriet bliver dårligere og dårligere med årene, så det skal jo helst være mere end tilfredsstillende, mens uret er helt nyt. 


1139

12
29. september 2019 @ 20:59
Stormogul
Vandermoses skrev:
Rolant skrev:
Vandermoses skrev:

Hej Erik.

Hvad siger du til uret nu, når du har haft det i over en uge? Lever batteriet op til forventningerne, når der nu er always on på?

Har haft mit i 5 dage nu  de første 2 dage var jeg skuffet over batteri tiden  efter 16 timer brug var den flad  den gamle 3 model havde normalt omkring 20% tilbage  men nu er batteri tiden ok  efter en lang dag er der nu også omkring 20% tilbage  så med always on er det, det samme som 3er  


Det lyder lidt blandet - men de 2 første dage brugte du det garanteret også mere end de 3 efterfølgende, eller hvad? Jeg er positiv over at høre, at batteriet er begyndt at holde godt. 

Man oplever jo ofte, at batteriet bliver dårligere og dårligere med årene, så det skal jo helst være mere end tilfredsstillende, mens uret er helt nyt. 

Jeg brugte det normalt. Tror bare det skulle lades et par gange før det var på fuld power. Det er mit bedste bud. 


8581

198
01. oktober 2019 @ 14:41
Poseidon
Rolant skrev:
Vandermoses skrev:

Hej Erik.

Hvad siger du til uret nu, når du har haft det i over en uge? Lever batteriet op til forventningerne, når der nu er always on på?

Har haft mit i 5 dage nu  de første 2 dage var jeg skuffet over batteri tiden  efter 16 timer brug var den flad  den gamle 3 model havde normalt omkring 20% tilbage  men nu er batteri tiden ok  efter en lang dag er der nu også omkring 20% tilbage  så med always on er det, det samme som 3er  

Der er stor diskussion omkring batteriet på 5'eren på Macrumors.com, og det ser ud til watchOS6.1 forbedrer batteritiden virkelig meget.


Er always-on displayet noget som at værd at give 1000,- ekstra for?


1663

45
01. oktober 2019 @ 14:45
Stormogul

For mig og det jeg bruger et ur til, er allways on helt klart det ekstra værd. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

8581

198
01. oktober 2019 @ 14:55
Poseidon

Jeg snupper enten et nyt Apple Watch 4 4mm Nike+ her til aften til 2.800,- eller en tilsvarende 5'er.. Skal lige nærlæse specifikationerne igen før jeg beslutter mig. Hælder til 4'eren, da jeg ikke føler en 40% merpris for always-on er det værd. Så hellere spare pengene og evt. købe en 6'er når den kommer.

Decisions, decisions...


1891

183
PowerPalle (Administrator)
01. oktober 2019 @ 15:25
Stormogul
David Munch skrev:

Jeg snupper enten et nyt Apple Watch 4 4mm Nike+ her til aften til 2.800,- eller en tilsvarende 5'er.. Skal lige nærlæse specifikationerne igen før jeg beslutter mig. Hælder til 4'eren, da jeg ikke føler en 40% merpris for always-on er det værd. Så hellere spare pengene og evt. købe en 6'er når den kommer.

Decisions, decisions...

Spændende. Lad mig høre hvad du vælger. Jeg står (måske) i samme dilemma...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
01. oktober 2019 @ 15:55
Poseidon
PowerPalle skrev:

Spændende. Lad mig høre hvad du vælger. Jeg står (måske) i samme dilemma...

Jeg havde lige 5 minutter, og har besluttet mig for 4'eren:

• Always-on display - Nice, men ikke nødvendigt for mig til 1.000,- ekstra. Og de 3 timer man får ekstra ved at slå det fra, det gør ikke den store forskel over 18 timer i forvejen.

• Hardware kompas - Nice, men jeg kan slet ikke se hvornår jeg skal bruge det? Jeg er jo ikke spejder! 8)

• 32 GB plads i stedet for 16 GB - Nice, men jeg tvivler på jeg kommer til at putte ret meget på det ur alligevel. Jeg downloader gerne et par podcasts, et par sange, og et par lydbøger hjemmefra, og jeg har ellers adgang til wifi streaming stort set alle steder alligevel. Og det bliver alligevel først relevant når jeg får et par Bluetooth høretelefoner.

Bestiller et i aften når jeg har fundet ud af hvilket armbånd jeg vil have med.   


1891

183
PowerPalle (Administrator)
01. oktober 2019 @ 15:58
Stormogul

Spændende udvikling David   fortæl mere når du har læst din nye tid nogle gange. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8581

198
01. oktober 2019 @ 16:02
Poseidon

...Og så siger Macrumors folkene at S4 er lidt mere lysstærk.

Jeg skal nok vende tilbage og fortælle hvad klokken er... 8)


2709

339
PallMei (Skribent)
01. oktober 2019 @ 16:08
Bit kongen
David Munch skrev:

Bestiller et i aften når jeg har fundet ud af hvilket armbånd jeg vil have med.   

Tag sports loop. Købte selv med sports band da jeg syntes det var pænest, men i længden har sportsloop vist sig mest praktisk, fordi det kan løsnes og rykkes op ad armen og ad vejen, uden risiko for at tabe uret. 


8581

198
01. oktober 2019 @ 16:10
Poseidon
PallMei skrev:
David Munch skrev:

Bestiller et i aften når jeg har fundet ud af hvilket armbånd jeg vil have med.   

Tag sports loop. Købte selv med sports band da jeg syntes det var pænest, men i længden har sportsloop vist sig mest praktisk, fordi det kan løsnes og rykkes op ad armen og ad vejen, uden risiko for at tabe uret. 

Tak for tippet! Det er også det jeg har besluttet mig for, men udelukkende fordi Humac ikke har den farve sports band som jeg gerne vil have, så jeg tænkte at købe et ved siden af.


1663

45
02. oktober 2019 @ 23:58
Stormogul

Nå jeg valgte så et serie 5 uden LTE da jeg altid har min mobil med, men hmmm det der allways on skærm Viser ikke sekunder, så det er lidt øv, var det jeg håbede på det kunne, nå men ik noget at gøre ved, nu kan jeg Apple pay med hånden igen, det er længe savnet. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

678

26
03. oktober 2019 @ 07:19
Veteran
Pjock skrev:

Nå jeg valgte så et serie 5 uden LTE da jeg altid har min mobil med, men hmmm det der allways on skærm Viser ikke sekunder, så det er lidt øv, var det jeg håbede på det kunne, nå men ik noget at gøre ved, nu kan jeg Apple pay med hånden igen, det er længe savnet. 

Kan du ikke se sekunder ved nogen som helst af urskiverne, når de er “slukket”?

Jeg håber du bliver glad for uret. 


3580

34
03. oktober 2019 @ 07:25
Virtual Machine
Vandermoses skrev:
Pjock skrev:

Nå jeg valgte så et serie 5 uden LTE da jeg altid har min mobil med, men hmmm det der allways on skærm Viser ikke sekunder, så det er lidt øv, var det jeg håbede på det kunne, nå men ik noget at gøre ved, nu kan jeg Apple pay med hånden igen, det er længe savnet. 

Kan du ikke se sekunder ved nogen som helst af urskiverne, når de er “slukket”?

Jeg håber du bliver glad for uret.

I følge Keynote så er alle sekundvisere og animationer sløjfet for at spare på strømmen på en S5. Det giver også god mening, syntes jeg. Jeg skal også have mig en S5 på et tidspunk 😊

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
19. oktober 2019 @ 09:46
Poseidon
PowerPalle skrev:

Spændende udvikling David   fortæl mere når du har læst din nye tid nogle gange. 

Nu er klokken 9:39 i følge mit ur, og jeg er in love med det! Det har fuldstændigt ændret hvor meget jeg bruger min telefon, så det er rigtigt godt. Jeg er meget mere observant på min fysiske aktivitet, og det har også gjort at jeg er mere på omkring mine to-do ting. Siri er meget mere præcis end på min telefon (5S), og jeg ELSKER at jeg bare kan løfte armen og snakke til det!! Specielt muligheden for at aktivere lommelygte ved bare at snakke til uret, er så fantastisk om aftenen når vi slukker lyset i hjemmet inden vi går op ovenpå til børnene, for jeg er ret natteblind, og det har virkelig været en enorm hjælp. Rent grafisk visuelt er det virkelig mere lækkert end jeg havde forventet, så det er jo også ganske positivt. Og som oftest bruger jeg under 50% strøm i løbet af en hel dag på trods af jeg bruger det konstant, så det har også overrasket virkelig positivt.

Eneste rigtige minus er at min 5S kun kan gå til iOS12, så jeg kan ikke opgradere til WatchOS 6.. :( Og så har jeg svært ved at få uret til at installere apps via telefonen. Det er virkelig en kamp som kan tage flere dage (!). Dertil kan jeg også nævne at jeg savner et par enkelte apps (Noter, Duolingo), og at App Store er elendig til at finde nye apps (Jeg fatter ikke de er så dårlige til at designe de store front ends!).

Det tog 24 timer og så ville min kæreste også have et. :) Og jeg skal have lidt flere remme... Og et par Bluetooth høretelefoner. 


1663

45
19. oktober 2019 @ 11:50
Stormogul
Vandermoses skrev:
Pjock skrev:

Nå jeg valgte så et serie 5 uden LTE da jeg altid har min mobil med, men hmmm det der allways on skærm Viser ikke sekunder, så det er lidt øv, var det jeg håbede på det kunne, nå men ik noget at gøre ved, nu kan jeg Apple pay med hånden igen, det er længe savnet. 

Kan du ikke se sekunder ved nogen som helst af urskiverne, når de er “slukket”?

Jeg håber du bliver glad for uret. 

Har ik fundet en urskive hvor man kan se sek med “slukket” skærm men indtil videre går det fint, det virker bedre og tænder næsten hver gang jeg vipper armen så indtil videre fint nok, er virkelig glad for at kunne betale med uret igen, det var savnet da jeg havde mit andet smartwatch. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1891

183
PowerPalle (Administrator)
19. oktober 2019 @ 14:09
Stormogul
David Munch skrev:
PowerPalle skrev:

Spændende udvikling David   fortæl mere når du har læst din nye tid nogle gange. 

Nu er klokken 9:39 i følge mit ur, og jeg er in love med det! ...

Tak for din Heads Up på klokkeslettet. Blev det en 4'er eller en 5'er?


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2709

339
PallMei (Skribent)
19. oktober 2019 @ 14:35
Bit kongen
PowerPalle skrev:
David Munch skrev:
PowerPalle skrev:

Spændende udvikling David   fortæl mere når du har læst din nye tid nogle gange. 

Nu er klokken 9:39 i følge mit ur, og jeg er in love med det! ...

Tak for din Heads Up på klokkeslettet. Blev det en 4'er eller en 5'er?

Det må næsten være en 4'er, hvis den køre WatchOs 5. Det er måske heller ikke så tosset, for det lader til at pulsmåleren på 5'eren ikke er helt på niveau med 4'eren trods stort set ens hardware. 

https://www.youtube.com/watch?v=79zZAkzqfNM 

https://www.dcrainmaker.com/2019/09/apple-watch-series-5-first-run-impressions-video-up.html 

Min teori er, at de har været ekstra aggressive med strømbesparelse, måske lidt for aggressive. Forhåbentlig noget der kan rettes med software, når nu hardwaren er så identisk.


8581

198
19. oktober 2019 @ 15:48
Poseidon
PowerPalle skrev:
David Munch skrev:
PowerPalle skrev:

Spændende udvikling David   fortæl mere når du har læst din nye tid nogle gange. 

Nu er klokken 9:39 i følge mit ur, og jeg er in love med det! ...

Tak for din Heads Up på klokkeslettet. Blev det en 4'er eller en 5'er?
Det blev en 4'er, og det har jeg slet ikke fortrudt. :)

Vil i øvrigt også tilføje at Apple Pay betalinger er VIRKELIGT dejligt, fordi en betaling tager et par sekunder, frem for at man skal fedte rundt med dankortet fra ens pung, og altid er lige ved hånden (Bogstaveligt talt).



4593

393
19. oktober 2019 @ 17:41
FPU
David Munch skrev:
PowerPalle skrev:
David Munch skrev:
PowerPalle skrev:

Spændende udvikling David   fortæl mere når du har læst din nye tid nogle gange. 

Nu er klokken 9:39 i følge mit ur, og jeg er in love med det! ...

Tak for din Heads Up på klokkeslettet. Blev det en 4'er eller en 5'er?
Det blev en 4'er, og det har jeg slet ikke fortrudt. :)

Vil i øvrigt også tilføje at Apple Pay betalinger er VIRKELIGT dejligt, fordi en betaling tager et par sekunder, frem for at man skal fedte rundt med dankortet fra ens pung, og altid er lige ved hånden (Bogstaveligt talt).


David, så skal du passe på med at vifte for meget med armene ved kassebåndet, for ellers kommer du bare til at betale de andre kunders varer. :0)


531

7
19. oktober 2019 @ 17:49
Kaptajn

Jeg har slået altid tændt fra. Og det har nærmest fordoblet batteritiden. 


8581

198
19. oktober 2019 @ 18:14
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

David, så skal du passe på med at vifte for meget med armene ved kassebåndet, for ellers kommer du bare til at betale de andre kunders varer. :0)'

Jeg skal dobbeltklikke på sideknappen for at aktivere det, så det er jeg ikke bange for. Men derudover er rækkevidden vel kun omkring 10-20 cm gætter jeg på?


1891

183
PowerPalle (Administrator)
19. oktober 2019 @ 18:58
Stormogul
eriktorp skrev:

Jeg har slået altid tændt fra. Og det har nærmest fordoblet batteritiden. 

Det må være et Apple Watch Series 5 du taler om her, eller?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

678

26
19. oktober 2019 @ 19:26
Veteran
PowerPalle skrev:
eriktorp skrev:

Jeg har slået altid tændt fra. Og det har nærmest fordoblet batteritiden. 

Det må være et Apple Watch Series 5 du taler om her, eller?

Og hvor lang tid holder det så? Nogen grund til at du har slået det fra?


4593

393
19. oktober 2019 @ 22:54
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:

David, så skal du passe på med at vifte for meget med armene ved kassebåndet, for ellers kommer du bare til at betale de andre kunders varer. :0)'

Jeg skal dobbeltklikke på sideknappen for at aktivere det, så det er jeg ikke bange for. Men derudover er rækkevidden vel kun omkring 10-20 cm gætter jeg på?

Jaeh. Har godt nok tidligere læst, at man skal dobbeltklikke på uret, for at godkende betalingen, men jeg fik bare det her mentale billede af, at du møder en gammel bekendt ved kassen, og I så står og taler ivrigt sammen, mens kunde efter kunde bare kan gå lige igennem uden selv at betale for varen.

Forbindelsen er jo nok også krypteret, ikke som mit gamle pulsur, der på et tidspunkt viste en puls på ca. 200, mens jeg stod og ventede på, at mit cyklløb skulle skydes i gang. Der må have stået en anden rytter lige ved siden af med et pulsur, som brugte samme sendefrekvens.


531

7
20. oktober 2019 @ 09:44
Kaptajn

Ja. Serie 5. Det holder i to dage uden altid tændt.