xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Installation af Aperture
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


562

9
25. september 2019 @ 11:34
Kaptajn

Jeg har Aperture installations DVD`erne 1 til 3. Og bruger det stadig på min MacPro. Nu fik jeg fat i en MBP fra 2011 og ville installere Aperture på maskinen. Det er ikke muligt. Apple har tilsyneladende blokeret for det i OS. 

Er der et trick der gør at jeg kan få det ind på min MBP ?

  6
0
  404

2185

44
25. september 2019 @ 11:50
ASCII jonglør

Hvilke OS version benytter du ??


562

9
25. september 2019 @ 12:24
Kaptajn

En MBP fra 11 kan kun køre til og med High Sierra. Så High Sierra.


2185

44
25. september 2019 @ 12:48
ASCII jonglør

Som udgangspunkt er Aperture ikke længere supporteret, man kan dog fungere på High Sierra.

Jeg tror at dit problem er at dine DVD'er ikke har en ny nok version, som kan fungere med High Sierra.

Så vidt jeg ved skal du op på en Aperture 3.6 for at det funker (som er den sidste release, fra 2014 optimeret til OS X 10.10 Yosemite) - men hvordan du kan få fat i den, ved jeg ikke - evt. fra en Time Machine backup fra din MacPro ??


2709

341
PallMei (Skribent)
25. september 2019 @ 12:51
Bit kongen

Uden detaljer er det umuligt at svare på. Er du sikker på, at det ikke blot er advarslen om at den ikke vil virke på næste version (32bit). ifølge google er der masser af eksempler på at Aperture kan køre på High Sierra.

Jeg vil foreslå du google den fejl du får og/eller evt. får fat i seneste version af Aperture. 


562

9
25. september 2019 @ 12:59
Kaptajn

Ja, efter hvad jeg nu har googlet kan man ikke installere fra DVD`er men kopiere programmet fra min MacPro eller fra Time Machine back up som du skriver, Rene. 

Hvordan kopierer jeg så et enkelt program fra en Mac til en anden. Migration Assistent kan ikke.


2185

44
25. september 2019 @ 13:01
ASCII jonglør

Hvis du har den "nyeste" v3.6 på din MacPro, kan du evt. forsøge at lave en manuel backup af de installerede filer og mapper.

Hvis du med hjælp fra denne vejledning: How Can I Uninstall Aperture from My Mac finder de forskellige filer og mapper på din MacPro, og så kopier disse til fx. en mappe på dit skrivebord, hvorfra du efterfølgende kan zippe denne mappe, og overføre den til din MBP, hvor du så kan unzippe, og kopier filer og mapper til hvor de skal være.

Det er da et forsøg værd - hvis det så virker.