xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Tror det går for stærkt for Apple pt.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


1638

45
25. september 2019 @ 19:45
Stormogul
Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra
  8
0
  628

4586

390
25. september 2019 @ 21:17
FPU

Det er da altid noget, at Apple går ud og advarer om det, så folk selv kan sørge for at undgå keyboard-firmaernes eventuelle snagen, indtil der kommer et patch.

Der skal nok også dukke flere ting op, som 13.1 ikke retter, fordi de ikke er fundet (eller offentliggjort) endnu, så det bliver sjovt at se, hvad det så bliver. Med så mange linier kode i et moderne telefonoperativsystem, er det kun fantasien, der sætter grænser.


2185

44
25. september 2019 @ 22:11
ASCII jonglør

Ja, hvis man læser hvad der skrives på de forskellige fora, om fejl og dårligt OS, fra personer som ikke ‘gider’ at deltage i fejl indrapportering til Apple - ja, så er der stadig mange fejl.


740

38
25. september 2019 @ 23:04

Oplever I reklamer på nettet fra nogle af jeres samtaler med en tændt iPhone med Siri i nærheden, (men hvor I INTET desangående har foretaget jer online; kun via stemmen og samtale have talt om et emne eller mærke)?!?

En af mine venner har et dybt, dybt skræmmende og beskæmmende eksempel (jeg anvender ikke personligt selv Siri).


740

38
25. september 2019 @ 23:26

Kloge folk siger, det KAN være alt fra FB Messenger til LinkedIn app, der lytter på iPhone istedet for Apples Siri, når reklamer dukker op på ens skærm for mærker, varer eller tjenesteydelser, som man lige har drøftet mand og kone imellem på forsæderne af bilen hjem fra en hyggelig middag hos gode venner.


3580

34
25. september 2019 @ 23:42
Virtual Machine
iPhoneX skrev:

Kloge folk siger, det KAN være alt fra FB Messenger til LinkedIn app, der lytter på iPhone istedet for Apples Siri, når reklamer dukker op på ens skærm for mærker, varer eller tjenesteydelser, som man lige har drøftet mand og kone imellem på forsæderne af bilen hjem fra en hyggelig middag hos gode venner.

Jeg tager lige min sidste nye og aller største sølvpapirshat på og giver dig ret. Konen og jeg sad og snakkede om rejser til et bestem rejsemål, og vupti, så fik vi begge reklamer om lige netop dette rejsemål på Facebook Messenger nogle minutter senere da vi var færdige med at snakke om det. Men vi har dog ikke oplevet noget fra Apple endnu. Og vi ved heller ikke om det er tilfældigheder eller reel paranoia der spiller ind.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

740

38
25. september 2019 @ 23:48
Lars Sejerup skrev:
iPhoneX skrev:

Kloge folk siger, det KAN være alt fra FB Messenger til LinkedIn app, der lytter på iPhone istedet for Apples Siri, når reklamer dukker op på ens skærm for mærker, varer eller tjenesteydelser, som man lige har drøftet mand og kone imellem på forsæderne af bilen hjem fra en hyggelig middag hos gode venner.

Jeg tager lige min sidste nye og aller største sølvpapirshat på og giver dig ret. Konen og jeg sad og snakkede om rejser til et bestem rejsemål, og vupti, så fik vi begge reklamer om lige netop dette rejsemål på Facebook Messenger nogle minutter senere da vi var færdige med at snakke om det. Men vi har dog ikke oplevet noget fra Apple endnu. Og vi ved heller ikke om det er tilfældigheder eller reel paranoia der spiller ind.

Min vens oplevelse:

Vi havde lige forladt et vennepar, der havde bygget nyt hus. Da vi hoppede ind i bilen, spurgte jeg min kone, hvem der havde bygget huset. Hun svarede Skanlux, og jeg svarede: Åh, ja, det var Skanlux, det hed...

Dagen efter, i lørdags, dukker der på DMIs side en annonce op fra firmaet Scan Lux. Stavet med c i stedet for k. Og som overhovedet ikke bygger huse, men sælger affaldsbeholdere og affaldsposer. 

Jeg er ikke i affaldsbranchen, så jeg har aldrig været inde og søge på affaldssystemer. Aldrig!

Jeg havde haft min iPhone fremme i bilen. Så mit gæt er, at mobiltelefonen har aflyttet mig, selv om den var slukket. Og den har hørt Skanlux, men taget forkert af stavemåden. Og derfor får jeg, via sammenfald mellem telefonens ejer og Mac-computerens ejer, præsenteret en annonce fra Scanlux. 


1638

45
25. september 2019 @ 23:51
Stormogul

Har haft den oplevelse flere gange, hvis mobilen ligger på bordet og man snakker om forskellige ting, så dukker de op i reklamer på forskellige sider når man surfer rundt. opdagede det for ca 2 år siden under uddannelse på skole. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

740

38
25. september 2019 @ 23:52

En anden svarer:

Apple laver tilfældigt genererede ID hver gang man bruger f.eks. Siri så de ved aldrig det er dig. 

Det kan nemt være en anden app han har givet tilladelse til at høre med på mikrofonen. 

Facebook er blevet afsløret i at bruge Bluetooth til at finde andre telefoner i området med Facebook-app'en. Så det kan også sagtens være der er en forbindelse der. Hans Facebook ved nu han har været i nærheden af vennen, som måske har snakket/søgt/købt fra det mærke.