xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Fjerne duplikerede fotos i Photos
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


1905

184
PowerPalle (Administrator)
03. oktober 2019 @ 18:03
Stormogul

Er der nogen, der kender et program til macOS, der er god til at identificere duplikerede fotos og efterfølgende fjerne duplikatet uden at risikere hele fotobiblioteket?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  13
16
  658

1129

129
03. oktober 2019 @ 18:12
Stormogul

nej ...  ikke uden at skal risikere ting og sager. :D

men du kan forsøge sig med nedenstående...

- Gemini 2

- Duplicate Photos Fixer Pro


begge er brugt med gode resultater.


1905

184
PowerPalle (Administrator)
03. oktober 2019 @ 18:28
Stormogul

Gemini 2 koster næsten 200 kroner uden at tilbyde en prøve/demo så den holder jeg i en armslængde for nu.

Duplicate Photos Fixer Pro er jeg pt. i gang med at prøve - jeg venter spænde på scanningen afsluttes.

Andre gode bud?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

118

6
03. oktober 2019 @ 19:24
Novice

Også til sådanne opgaver indeholder GraphicConverter en Find dubletter-funktion, som lader dig gennemgå en mappe (inkl. evt. undermapper) og finde evt. dubletter.

Åbn den ønskede mappe i den indbyggede browser og vælg Rediger->Find, sammenlign og erstat->Find dubletter…, vælg hvor „tolerant“ du ønsker søgningen skal være. Når dubletter er fundet vises de side om side, således du bestemmer hvilket billede der skal beholdes.



1905

184
PowerPalle (Administrator)
03. oktober 2019 @ 19:30
Stormogul

Ok, så prøvede jeg Duplicate Photos Fixer Pro og købte enda pro-versionen til sølle 9-kroner, men den magtede ikke at finde særligt mange dubletter, enda dem jeg kunne se med det blotte øje. Den er dumpet!

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1905

184
PowerPalle (Administrator)
03. oktober 2019 @ 19:47
Stormogul
Mogens Thyregod skrev:

Også til sådanne opgaver indeholder GraphicConverter en Find dubletter-funktion, som lader dig gennemgå en mappe (inkl. evt. undermapper) og finde evt. dubletter.

Åbn den ønskede mappe i den indbyggede browser og vælg Rediger->Find, sammenlign og erstat->Find dubletter…, vælg hvor „tolerant“ du ønsker søgningen skal være. Når dubletter er fundet vises de side om side, således du bestemmer hvilket billede der skal beholdes.


Det virker ikke som om GC kan håndtere 'Photos Library' direkte... eller også gør jeg noget forkert.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

129
03. oktober 2019 @ 19:56
Stormogul
PowerPalle skrev:

Ok, så prøvede jeg Duplicate Photos Fixer Pro og købte enda pro-versionen til sølle 9-kroner, men den magtede ikke at finde særligt mange dubletter, enda dem jeg kunne se med det blotte øje. Den er dumpet!

har du sat den til  "exact" eller "similar"? 

for det virker fint hos mig. 


1905

184
PowerPalle (Administrator)
03. oktober 2019 @ 20:02
Stormogul

Den fandt kun et par hundrede og der er mindst 500 endnu som den ikke identificerer. Jeg har prøvet både exact og similar.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

129
03. oktober 2019 @ 21:36
Stormogul

den finder billeder, du skal selv vælge om du ønsker at fjerne "kopien" ...

eller finder den slet ikke duplikaterne?


8581

198
04. oktober 2019 @ 07:23
Poseidon

PowerPhotos kan det du efterspørger, og er generelt anbefalet. Koster 30$, og jeg har personligt kun haft gode erfaringer med det (Merget to biblioteker, og fjernet duplikater i det samlede, på omkring 22000 billeder).


678

26
04. oktober 2019 @ 10:19
Veteran
David Munch skrev:

PowerPhotos kan det du efterspørger, og er generelt anbefalet. Koster 30$, og jeg har personligt kun haft gode erfaringer med det (Merget to biblioteker, og fjernet duplikater i det samlede, på omkring 22000 billeder).

Finder den også billeder er stort set identiske, men er taget med et par sekunders mellemrum? Vi alle kender jo situationen hvor man tager 20 billeder, og de næsten alle er ens. 

Personligt oplever jeg ofte duplikerede billedere når jeg gemmer billeder fra delte Photostreams, hvor vi er flere der har lagt billeder op. Enten skal man selv sidde og sorterer sine egne billeder fra, hvis man vil gemme dem på sin egen enhed, eller også får man duplikeret samtlige af sine egne billeder. Der vil PowerPhotos virkelig hjælpe. 

Lige et tillæg spørgsmål - Når man gemmer billeder og videoer fra en delt photostream på sin egen enhed, så henter den kun de rigtige datoer med på billederne og ikke videoerne. Det gør, at selvom videoen er flere år gammel, så bliver den sorteret som værende optaget dags dato. Er der nogen af jer der kender en løsning på det?  


8581

198
04. oktober 2019 @ 11:04
Poseidon
Vandermoses skrev:
David Munch skrev:

PowerPhotos kan det du efterspørger, og er generelt anbefalet. Koster 30$, og jeg har personligt kun haft gode erfaringer med det (Merget to biblioteker, og fjernet duplikater i det samlede, på omkring 22000 billeder).

Finder den også billeder er stort set identiske, men er taget med et par sekunders mellemrum? Vi alle kender jo situationen hvor man tager 20 billeder, og de næsten alle er ens. 

Personligt oplever jeg ofte duplikerede billedere når jeg gemmer billeder fra delte Photostreams, hvor vi er flere der har lagt billeder op. Enten skal man selv sidde og sorterer sine egne billeder fra, hvis man vil gemme dem på sin egen enhed, eller også får man duplikeret samtlige af sine egne billeder. Der vil PowerPhotos virkelig hjælpe. 

Jeg mindes ikke at have haft det problem med PowerPhotos. Jeg går ud fra den laver et hash tjek på dem.

Uanset hvad får du lov til at gennemgå alle ændringerne inden de udføres, så man kan altid dobbelttjekke.


1905

184
PowerPalle (Administrator)
04. oktober 2019 @ 17:55
Stormogul
Nihad skrev:

den finder billeder, du skal selv vælge om du ønsker at fjerne "kopien" ...

eller finder den slet ikke duplikaterne?

I know, and I did.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1905

184
PowerPalle (Administrator)
04. oktober 2019 @ 20:30
Stormogul
David Munch skrev:

PowerPhotos kan det du efterspørger, og er generelt anbefalet. Koster 30$, og jeg har personligt kun haft gode erfaringer med det (Merget to biblioteker, og fjernet duplikater i det samlede, på omkring 22000 billeder).

Virker som et godt program. Er endt med at købe det og den har nappet alle min dupletter - lige hvad jeg havde behov for. Tak

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger