xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Mindre batteritid efter skift til SSD?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


881

6
05. oktober 2019 @ 08:30
Veteran

Hej,

Min kammerat har selv skiftet sin harddisk ud i sin 7 år gamle MBP, til en SSD (jeg kender ikke fabrikatet). OS er lagt ind og han siger det virker som det skal, men han har nu mærkbar mindre batteritid.

Hvad betyder dette mon?

På forhånd tak

  3
0
  348

8586

198
05. oktober 2019 @ 10:30
Poseidon

SSD udskift giver i sig selv ikke mindre batteritid. Hvad jeg gætter på er at han har reinstalleret systemet, og geninstalleret sine programmer og filer, hvilket betyder Spotlight skal indeksere igen fra bunden. Dertil er der en masse filer der skal synkroniseres fra iCloud/Dropbox/etc. og alt dette bruger CPU og tager derfor batteri. Giv det et par uger, og bedøm så igen.


881

6
06. oktober 2019 @ 15:01
Veteran
David Munch skrev:

SSD udskift giver i sig selv ikke mindre batteritid. Hvad jeg gætter på er at han har reinstalleret systemet, og geninstalleret sine programmer og filer, hvilket betyder Spotlight skal indeksere igen fra bunden. Dertil er der en masse filer der skal synkroniseres fra iCloud/Dropbox/etc. og alt dette bruger CPU og tager derfor batteri. Giv det et par uger, og bedøm så igen.

Ok, det siger jeg til ham. Tak.


2709

341
PallMei (Skribent)
06. oktober 2019 @ 15:10
Bit kongen

Ellers må i tjekke strømforbruget i specifikationerne for den specifikke harddisk og ssd. Det er ikke generelt at ssd bruger mere strøm en harddiske, men heller ikke umuligt.