Hej
Har i nogen erfaringer med at jeres Apple TV 4K lige pludselig påstår, at der ingen internetforbindelse er, selvom den har fået tildelt en IP adresse på både ethernet og WiFi alt efter hvad jeg tilslutter den?
Den har mistet forbindelsen til internettet en del gange efter vi har installeret iOS 13. Men nu her idag så er den helt væk. Ikke engang nulstilling virker, fordi den kræver et netværk for at kunne aktiveres. Og siden den ikke fanger internettet....
Jeg har kun brugt den på ethernet, men afprøvede lige kort på WiFi også. Der får den også en IP adresse tildelt, men skriver stadig at den ingen internet får. Jeg har også prøvet at skifte til en anden port i min switch for at se om det virker. Det gør det heller ikke. Det hjælper heller ikke at genstarte fiber-boksen
Samtidig med den Apple TV 4K har vi ca 10 andre enheder tilsluttet både ethernet og WiFi som fungerer upåklageligt. To af enhederne som virker fint er faktisk nogle Apple TV 4. Det er kun min Apple TV 4K som volder problemer.
Jeg kan se andre med samme problem som mig har fundet en løsning. Men det virker bare ikke for mig.
What the dælen do i do?
Den skriver bare: Akriveringsfejl. Apples aktiveringsserver er midlertidig utilgængelig. Og så få jeg en rigtig Ethernet-adresse oplyst.
Hvis jeg hiver kablet ud og prøver med WiFi, så får jeg samme besked, efter jeg har indtastet koden for mit WiFi. Men denne gang er min WiFi-adresse (null).
Det er som om at både mit ethernet-kort og WiFi-kort er brændt af på samme tid.
Jeg tror selv at det er en softwarefejl i iOS 13 som har bricked min Apple TV 4K.
Nu røg mit Android SmartTV også. Hvad hulen sker der lige?
Men alt andet udstyr koblet på her hjemme virker fint.
Jeg prøvede at lave internetdeling på min telefon, så jeg kunne prøve om det virkede fra mit Apple TV 4K. Det virker fint. Yo, What ?!?
Nu peger alle pile mod min fiber-boks og udbyder. Jeg ved at routerfunktionen er hos Stofa og ikke i min fiber-boks. Så måske er deres udstyr inkompatibel med streaming enheder? Nej, det kan forresten ikke passe, fordi mine to andre Apple TV 4 virker fint.
Det er her er ikke særlig swag længere...
*X-Flies musik*
Problem Solved. Jeg gav dem en IP adresse manuelt. Så virker det igen. Fanme underligt hehe
Har din DHCP server I din router en klient max, fx ved at du evt. har ændret din submaske ??
Jeg har ingen router. Jeg har en fiber-boks, som jeg har smidt en switch på. Al routing foregår inde hos Stofa. Det er hvad de siger, og jeg har eller ikke adgang til nogle router indstillinger i min fiber boks, som i øvrigt har en super ringe UI.
Jeg spekulerede også på, om jeg nåede et client max, som du også skriver. Men jeg har jo kun omtrent ti enheder koblet på her hjemme. Så det tror jeg ikke. Jeg tror nærmere der er sket et sammenfald af udentificerbare hændelser der gav mig det problem.
Jeg havde engang en AirPort Extreme router, men den gik i konflikt med Stofas egen router ind hos dem selv, så jeg var nød til at sætte den i bridge mode, før det kom til at virke.
Måske skulle jeg bare resette hele pivtøjet, og starte forfra?