xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvor er min "Huit"-lyd, når jeg sender fotos i Beskeder?
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


4593

394
12. oktober 2019 @ 12:51
FPU

Hej forum.

Har lige oplevet, at "sendt"-lyden [Huit] i Beskeder ikke er der, når jeg sender et foto fra Kamerarulle, både som SMS og som iMessage, altså at telefonen er helt tavs, også selvom leveringsrapporten i iMessage siger, at fotoet nåede frem.

Sendt-lyden er der, når jeg sender en besked uden et foto, men altså ikke, når jeg sender et foto sammen med beskeden.

Jeg synes at kunne huske, at Huit-lyden altid var der, når jeg sendte noget, både som SMS og som iMessage, og både med og uden vedlagte fotos på min 5s'er med IOS 10. I dette tilfælde er der tale om en iPhone 7 med IOS 11.4.

Alle andre lyde virker, som de skal, og det har ikke hjulpet at genstarte telefonen. Har ledt efter lyd-indstillingen til sendte beskeder, men kan ikke finde den under "Lyde og haptisk feedback".

Er Huit-lyden ved afsendelse af fotos i Beskeder virkelig forsvundet fra min 7'er og eller IOS 11, eller har den aldrig været der?

  6
0
  850

531

7
12. oktober 2019 @ 13:03
Kaptajn

Den er der hos mig. På ios 13. Pro max


4593

394
12. oktober 2019 @ 20:43
FPU
eriktorp skrev:

Den er der hos mig. På ios 13. Pro max

Den er der også hos en ven, som har en XR. IOS ukendt (glemte at spørge).

Jeg har i løbet af dagen sendt et foto til en iPhone 6, ovennævnte XR, og som MMS (er det vel) til en Samsung Galaxy S9. Alle tre gange forblev min iPhone tavs.

Jeg har også sendt og modtaget en håndfuld text-only iMessages til og fra XR'eren og text-only SMS'er til og fra Galaxy'en, og i samtlige tilfælde var der Huit-lyd på afsendelsen og min sædvanlige Bip-bip-bip-lyd ved modtagelsen.

Mystisk. Og lidt af et irritationsmoment, især fordi jeg ikke kan finde nogen lyd-indstilling til afsendt besked.


4593

394
13. oktober 2019 @ 18:00
FPU

Slet ingen forslag til diagnose og behandling?

Jeg har prøvet at gurgle problemet, men der er tilsyneladende ikke andre end mig, der kun har mistet lyden, når der sendes billeder, men ikke når der kun sendes tekst.

Jeg er lidt loren ved at skulle nulstille alle indstillinger, men hvis jeg bliver nødt til det, skal jeg nok fortælle om det hjalp.


4593

394
16. oktober 2019 @ 17:43
FPU

Bump.

Someone?

Anyone?

(help)

:o)


1045

26
16. oktober 2019 @ 21:01
Stormogul

Hej Tonny,

Har du tjekket Meddelelser - Fotos -  tillad meddelelser , og at alt er slået til i undermenuen (lyde mv.)? 

Mvh

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

4593

394
17. oktober 2019 @ 10:22
FPU

Hej Beman.

Under meddelelser -> Fotos er Tillad meddelelser slået til.

Nedenunder er der to underpunkter, nemlig Minder og iCloud-fotodeling, men ingen deciderede lyd-indstilligner.

Under Minder er alt mere eller mindre slået til. Heller ikke her der der nogen lydindstillinger.

Under iCloud-fotodeling, er alt mere eller mindre slået til som under Minder (selvom jeg ikke abonnerer på iCloud). Heller ikke her er der nogen lydindstillinger.

Det samme under Beskeder; alt er stort set slået til, plus der er indstillet lyd til indkomne beskeder (Klassisk -> Telegraf). Jeg kan ikke finde nogen indstillinger til sendte lyde under beskeder (Huit-lyden), hverken med eller uden billeder.

Desværre, men du skal have super-mange tak fordi du gad prøve.