xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Microsoft office 365
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


46

11
16. oktober 2019 @ 15:42
Let øvet

HJÆÆÆÆLP ;)

Har lige opdateret min Macv Air til nyeste styresystem (Cataline). Efter denne opdatering kunne jeg ikke åbne mine officeprogrammer længere.

Der kom et "indkørsel forbudt" (e. lign.) over word og outlook ikonerne.

Jeg trykkede og fik besked på jeg måtte via APP store og købe Microsoft 365.

No problem, hvem vil ikke gerne betale 80,-kr. om måneden, for at kunne bruge sine programmer.

Nu til der hvor jeg skal have hjælp (efter at have ringet til først Microsoft (de tog dog telefonen, men servicemedarbejderen var næsten uvidende om muligheden for at købe via APP store.....så vil blev trætte af hinanden ret hurtigt). Apple havde kun en automatisk telefonbesked, så her slap jeg helt for at tale med en medarbejder (kom op i det røde felt).

Nå mit problem er, at når jeg nu klikker på word (outlook, Excel etc. ikonet), skal jeg aktiverer mit køb. Er ekstremet i tvivl om, hvorvidt jeg skal oprettet en microsoft konto? Vil egentlig bare gerne kunne logge på mine microsoft programmer og bruge min mail (og finde gamle mails etc.

Nogen der har været igenne processen og kan vejlede.

Mac er bare en Pc med et æble
  7
0
  1077

1900

183
PowerPalle (Administrator)
16. oktober 2019 @ 15:53
Stormogul

Microsoft Office 2011 versionen finds kun i en 32-.bit version men kan opdateres til Microsoft Office 2016 versionen, der til at starte med kun eksisterende i en 32-bit version - denne blev dog senere hen 64-bit.

Det er kun 64-bit programmer der virker på din Mac efter du har opgraderet til macOS Catalina. Det betyder, at du har 2 muligheder foran dig.

Du skrev ikke hvilken version af Microsoft Office du havde så jeg antager, at du enten har en 2011-version eller en tidlig 2016-version.

Dine muligheder...:

  1. Du kan opgradere til nyeste version af Microsoft Office 2016, som er 64-bit kompatibel (hvis du har 2011-versionen vil det sikkert koste penge at opgradere til 2016-versionen).
  2. Du kan opgradere teil Microsoft Office 365 og betale en månedsvis licens fremadrettet

PS. nyeste 2016-version kan hentes her og kræver sikkert en licensnøgle for at virke.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2185

44
16. oktober 2019 @ 16:59
ASCII jonglør
PowerPalle skrev:

PS. nyeste 2016-version kan hentes her og kræver sikkert en licensnøgle for at virke.

Licensnøgle benyttes ikke længere - man skal i dag logge ind på den Microsoft konto hvor man kan købt Office pakken, og så derved gøre div. App's brugbare.


46

11
16. oktober 2019 @ 17:13
Let øvet

Umiddelbart lyder løsning 1, mest attraktiv, men den mulighed fik jeg ikke. Da jeg trykkede på word ikonet, med “indkørsel/adgang forbudt” tegnet, fik jeg kun mulighed for at gå til app store og hente 365.

Mac er bare en Pc med et æble

46

11
16. oktober 2019 @ 17:14
Let øvet

Mener jeg købte programmerne “the old way” på cd skiver i 2012. Senere har jeg hvis betalt for at opgraderer.

Jeg har ingen Microsoft konto (har lige forsøgt med de to eneste mailadresser jeg har haft.). 

Mac er bare en Pc med et æble

1139

12
16. oktober 2019 @ 17:35
Stormogul
Macnut skrev:

Mener jeg købte programmerne “the old way” på cd skiver i 2012. Senere har jeg hvis betalt for at opgraderer.

Jeg har ingen Microsoft konto (har lige forsøgt med de to eneste mailadresser jeg har haft.). 

Der er også muligheden for at købe en Office pakke på nettet. Der er flere firmaer der sælger dem. Også danske.  Noget billiger ind MS. Så får du download liink til MS same licens key.
mener Office til mac ligger mellem 400 og 700 kr for fuld pakke. men du bliver nød til at oprette konto ved ms. pga det er click to run installationer de bruger. 


167

5
16. oktober 2019 @ 18:14
Novice

På eBay kan man få office 365 for 11,17 kr. - Office 2019 findes i flere varianter fra 60,96 kr.
Min kører upåklageligt


46

11
17. oktober 2019 @ 09:58
Let øvet

Er det muligt at “rulle retur” til tidligere system (det der var før Cataline)?

Mac er bare en Pc med et æble