xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Søger en, der har erfaring med CKEditor (Rich Text Editor)
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


1891

183
PowerPalle (Administrator)
20. oktober 2019 @ 13:59
Stormogul

Jeg søger en, der har erfaring med CKEditor (Rich Text Editor) og gerne også erfaring med TinyMCE og kender forskellene (the good, the bad and the ugly)...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  21
1
  580

186

13
22. oktober 2019 @ 18:03
Novice

Håber du finder en, anyway du har sikkert selv læst dette -> https://www.g2.com/compare/ckeditor-4-vs-froala-editor


569

1
23. oktober 2019 @ 00:31
Kaptajn

Jeg har benyttet begge mange gange i div. CMS systemer og det er mit indtryk at CKEditor klart har føretrøjen pt.

Jeg har ikke umiddelbart overblik og forskel på funktionalitet dog.

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1891

183
PowerPalle (Administrator)
23. oktober 2019 @ 21:27
Stormogul

Det bekymrer mig, at man skal bygge en CKEditor for at kunne konfigurere sin egen editors værktøjer ud over de helt basale elementer. I andre kan man i HTML koden angive en JS Script konfigurering. Men ellers virke CKEditor skarp.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

569

1
23. oktober 2019 @ 22:16
Kaptajn

Jeg er usikker på hvad du mener med "bygge".. Er det noget i den her stil du tænker på?

https://ckeditor.com/latest/samples/old/toolbar/toolbar.html

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

569

1
23. oktober 2019 @ 22:38
Kaptajn

Her et link til en simpel CKEditor integration på codepen - Der er det mulighed for at tilføje og fjerne værktøjer i toolbaren:

https://codepen.io/quaderi/pen/okrjG

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1891

183
PowerPalle (Administrator)
24. oktober 2019 @ 19:54
Stormogul
Rasmus L. Knabe skrev:

Her et link til en simpel CKEditor integration på codepen - Der er det mulighed for at tilføje og fjerne værktøjer i toolbaren:

https://codepen.io/quaderi/pen/okrjG

Det er den gamle CKEditor. en princippet er det samme.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1891

183
PowerPalle (Administrator)
24. oktober 2019 @ 19:56
Stormogul
Rasmus L. Knabe skrev:

Jeg er usikker på hvad du mener med "bygge".. Er det noget i den her stil du tænker på?

https://ckeditor.com/latest/samples/old/toolbar/toolbar.html

Metoden herunder er den måde/løsning jeg søger, men det kan man ikke gøre (tilvælge/fravælge) med alle CKEditor komponenter. Hvis man ønsker den fleksibilitet skal man hente alle CKEditor kodefilerne og selv kopiere en CKEAditor version - som jeg forstår det.

Eksemplet herunder er taget fra den gamle CKEditor og ikke den nyeste produktplatform (point release). Og i den nye kan man ikke downloade en version der har alt (som efterfølgende, og ved hjælp af nedenstående metoden kan til og fra vælge i HTML/Script som nedenstående.

CKEDITOR.replace( 'textarea_id', {
toolbar: [
{ name: 'document', items: [ 'Source', '-', 'NewPage', 'Preview', '-', 'Templates' ] }, // Defines toolbar group with name (used to create voice label) and items in 3 subgroups.
[ 'Cut', 'Copy', 'Paste', 'PasteText', 'PasteFromWord', '-', 'Undo', 'Redo' ], // Defines toolbar group without name.
'/', // Line break - next group will be placed in new line.
{ name: 'basicstyles', items: [ 'Bold', 'Italic' ] }
]
});

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

569

1
25. oktober 2019 @ 02:28
Kaptajn

Og i den nye kan man ikke downloade en version der har alt (som efterfølgende, og ved hjælp af nedenstående metoden kan til og fra vælge i HTML/Script som nedenstående.

Det lader desværre til at være den konklusion jeg også kommer frem til efter at have google lidt. Der er tilsyneladende ikke andre muligheder end at benytte et af CKEditor 5's builds eller at bygge sit eget.

Jeg ville måske have foreventet at man så kunne finde nogle custom builds som andre har lavet rundt omkring men kan ikke rigtig finde noget.

Der er sikkert mange gode grunde til at den nye version er designet som den er men kan ikke helt forstå at det skal være så besværligt at lave en custom toolbar!?

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1891

183
PowerPalle (Administrator)
25. oktober 2019 @ 07:17
Stormogul

Ganske enig. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

127
25. oktober 2019 @ 08:13
Stormogul

det er vel devOps måde at gøre ting på nu til tiden. :D

det hele skal gøres indviklet mindst 5x, for at gøre det nemmere at ændre i på et senere tidspunkt.

hvis der ikke er behov for den nyeste version så har version 4 en builder, som kan benyttes. 

https://ckeditor.com/cke4/builder



1891

183
PowerPalle (Administrator)
25. oktober 2019 @ 08:42
Stormogul

Tja, jeg tager normalt hellere den nyere version. I dette tilfælde er der også alternative, så som TinyMCE s jeg også kigger på.

Froala som jeg bruger aktivt tager desværre måsen på deres kunder ved ikke at overholder købsbetingelser så dem vil jeg meget gerne væk fra selvom produktet et rigtigt godt.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

569

1
25. oktober 2019 @ 12:37
Kaptajn

Jeg kan i øvrigt se at der er et par udviklere der har snakket om at lave en online builder, så mon ikke det kommer på et tidspunkt?

https://github.com/ckeditor/ckeditor5/issues/1174

For nu ville jeg nok også bare køre med version 4.

Den der er her på siden nu virker i øvrigt også ganske cool.. Jeg oplevede dog i går at den ikke ville lade mig paste tekst.. Først når jeg valgte at paste in i source code mode virkede det... (den mulighed synes jeg i øvrigt ikke længer jeg kan finde?)

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1891

183
PowerPalle (Administrator)
25. oktober 2019 @ 12:51
Stormogul
Rasmus L. Knabe skrev:

Jeg kan i øvrigt se at der er et par udviklere der har snakket om at lave en online builder, så mon ikke det kommer på et tidspunkt?

https://github.com/ckeditor/ckeditor5/issues/1174

For nu ville jeg nok også bare køre med version 4.

Den der er her på siden nu virker i øvrigt også ganske cool.. Jeg oplevede dog i går at den ikke ville lade mig paste tekst.. Først når jeg valgte at paste in i source code mode virkede det... (den mulighed synes jeg i øvrigt ikke længer jeg kan finde?)

Den Editor som bruges på Macnyt er Froala men det lille firma der stod bag er solgt til en større US virksomhed som presser alle citronerne og således overholder de ikke købsaftalerne. Jeg skal have fundet noget andet. Nå ja - de er også levet kæmpe dyre...

Det der med at Paste tekst ind burde virke (har lige gjort det i dette svar.

Jeg vil tage et kig på den link du postede.


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

569

1
25. oktober 2019 @ 13:45
Kaptajn

Hmm.. Problemet med at paste oplever jeg stadig med den tekst jeg postede i går ( i en anden tråd ) - Det må være noget med at lige præcis den tekst indeholder noget formatering som ikke understøttes her tænker jeg!?

Mht. at redigere sit indlæg i kilde kode mode så var den mulighed der i går aftes.. Men synes ikke jeg kan finde den nu?

Linket er i øvrigt bare to dudes der snakker om en online builder.. Der er ikke noget konkret endnu.

Edit: Når jeg trykker rediger efter at have postet kan jeg se knappen "Kodevisning".

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1891

183
PowerPalle (Administrator)
25. oktober 2019 @ 13:58
Stormogul

Ah, nu forstår jeg hvad du mener med 'kildekodevisning'. Det er denne her knap/funktion (se herunder). Det var egentlig ikke meningen at den skulle være synlig. Well...


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

569

1
25. oktober 2019 @ 15:12
Kaptajn

Ok, men det var den eneste måde jeg kunne poste mit halvlange indlæg uden at skrive det manuelt 😊

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1891

183
PowerPalle (Administrator)
25. oktober 2019 @ 16:02
Stormogul
Rasmus L. Knabe skrev:

Ok, men det var den eneste måde jeg kunne poste mit halvlange indlæg uden at skrive det manuelt 😊

Man kan da godt poste (paste/klistre) tekster ind i macnyt's forummets normale skrivefejl (textarea). Misforstår jeg dig?

Det kan også godt være, at du har mødt den grænse på 2500 tegn for hvert indlæg.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

569

1
25. oktober 2019 @ 16:48
Kaptajn

Ja, det kan man selvfølgelig.. Jeg oplever blot at jeg ikke kan med lige præcis den specifikke tekst som jeg slog op i et andet indlæg i går...

Hvis jeg prøver med samme tekst, mens jeg skriver dette, kan jeg stadig ikke få lov at paste det ind!

Det kan jeg til gengæld hvis jeg gemmer indlægget som det ser ud nu, redigere det og så paster i kildekode-mode.

(Jeg kan sende dig den pågældende tekst hvis det er)

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1891

183
PowerPalle (Administrator)
25. oktober 2019 @ 17:22
Stormogul

Det behøver du ikke. Jeg kigger lidt på sagen senere.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

569

1
25. oktober 2019 @ 17:39
Kaptajn

Nu kiggede jeg lige efter og du har helt ret i at det er fordi teksten overskred 2500 tegn.. Havde bare ikke lige forstået at det tjek foregik i klienten :)

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1891

183
PowerPalle (Administrator)
25. oktober 2019 @ 17:51
Stormogul

 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger