xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Stereo mikrofon til iPhone 11
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


3580

34
24. oktober 2019 @ 20:50
Virtual Machine

Hej

Vi skal snart afsted på ferie, og vi vil gerne prøve at lege lidt med en Smooth 4 Gimbal til vores iPhone 11 Series. Men vi tror selv, at vi kan pifte optagelserne lidt mere op, hvis vi bruger en ekstern stereo mikrofon i stedet for den der sidder inden i telefonen.

Jeg har så kikket på en lille stereo mikrofon, man bare propper direkte i telefonen. Den skulle egentlig lyde fint nok. Jeg kan ikke lige huske hvad den den hedder.

Jeg har også kikket på en Zoon H5 ekstern kvalitetsmikrofon, som optager lyden seperat, og så skal man smække lyd og billede sammen serene i f.eks. iMovie.

Hvad er jeres erfaringer på området? Hvad er jeres råd til et godt setup? 

Jeg regner også kraftig med, at jeg skal ud og investere i en død kat   


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  4
1
  566

75

10
24. oktober 2019 @ 22:41
Novice

Et bud på en af de bedste smartphone mikrofoner:

https://www.thomann.de/dk/shure_motiv_mv88_video_kit.htm

og lidt inspiration til montering på gimbal:

https://www.youtube.com/watch?v=HQ0PvkAgDbE

vh


221

0
26. oktober 2019 @ 13:27
Juniormedlem

Jeg ville kigge på rode.com, de laver nogle rigtigt fine produkter til en fornuftig penge !
Du skal tænke over om det skal være en retningsbestemt mikrofon eller en omni !

Jeg har været i audio (Mics) branchen nogle år og Rode har være en konstant faktor i den branche, du finder ikke bedre lyd til de penge !

Et bud på en retningsbetsemt kunne være:

Rode Mic

Her på Thomann

Og så få downloaded FilmicPro, det kan nogle fede ting ! 

IT løsninger, Photography, Digital Marketing & Strategti

3580

34
28. oktober 2019 @ 18:58
Virtual Machine

Jeg vil egentlig gerne starte med en omni mikrofon, så jeg ikke skal spekulere for meget i at pege i den rigtig retning når jeg optager. Jeg vil egentlig også gerne have ambient sound med også. 

Jeg har allerede en billig men fin nok condenser-mic fra Auna, men den er jo beregnet til "skrivebordet". Og den er fin nok til en begynder, som mig.

Hvis det er noget der der fanger mig, så kunne en retningsbestem mic godt fange mig. Men det er jo mere til dialoger, så vidt jeg ved. 

Kan man får hybrid udgave, som er semi-omni og retningsbestemt på samme tid?

Nu er jeg slet ikke så prof som du er, så jeg lukker bare ud hvad jeg lige har opsnappet. Og det er selvfølgelig så det jeg forholder mig til.

Nu har jeg læst og set meget om Røde og Shure. Og de ser ud til at være ret lækre. Jeg er brændt varm på Rødes clip-on shirt mic, eller hvad den nu hedder.


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

221

0
29. oktober 2019 @ 08:23
Juniormedlem

Jeg vil anbefale dig at købe en retningsbestemt mic til din video... Med mindre du skal ud og optage store natur scener Du skal huske på at du jo allerede er retningsbestemt i din video og at det kan virke forvirrende at høre lyde som man ikke kan se :)

Hvis du MEGET gerne vil have en OMNI og den ikke nødvendigvis skal være wireless :) Så kan du også kigge på Sennheiser ClipMic Digital ! Det er lige et skridt op på lydkvaliteten, men også på prisen ! Hvis du er interesseret har jeg en liggende du kan låne og teste inden evt. køb :)

Hvis den skal være trådløs kunne en løsning også være denne lille boks :)
https://da-dk.sennheiser.com/memory-mic

Den optager i omni kan gemmes under skjorte/jakken og så kan den optage lyd flere hundre meter væk fra din iphone !

IT løsninger, Photography, Digital Marketing & Strategti