xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvid skærm - hjælp?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


5

0
28. oktober 2019 @ 16:02
Nyt medlem

Hej. 

Min Macbook Pro 2012 har fået formateret harddisken og startet i recovery mode. Her ses fin skærm og den er klar til det. Jeg slukker så pc’en og skifter hdd ud med en ssd og starter op. 

Her ses en hvid skærm uden logo eller mappe der blinker osv, og jeg undrer mig. Jeg prøver at skifte over til den gamle disk, men samme hvide skærm.

Jeg troubleshooter på nettet og kan se der er det her White screen of death, men om det er det ved jeg ikke.

Jeg forsøger at gøre:

- nulstille PVRAM og smc 

- opstarte i recovery mode 

- opstart i safe mode 

- opstart i (dos) tilstand 

- prøver at bytte ram ud

- prøvet at bytte skærmen ud (hvis der nu var fejl der) 

- prøvet at putte cd i og opstarte fra det.

- forsøgt andet harddisk kabel uden effekt

- prøvet med Thunderbolt til VGA i ekstern - virker heller ikke - samme hvide skærm.

Og det sker ikke en en skid ved noget af det. Intet billede og samme hvide skærm. Den reagerer ikke på noget som helst. 

Efter lidt tid tændt, begynder den at fortælle om  voiceover på engelsk, men kan intet se på skærmen.

Så hvad er næste skridt - nogen hjælp? 

  7
1
  473

2709

341
PallMei (Skribent)
28. oktober 2019 @ 16:51
Bit kongen

Syntes du har prøvet en del og jeg kan kun komme med en nylig erfaring af en 2010 macbook pro 13", hvor blæseren var begyndt at larme og efter at støvsuget den og samlet den igen, havde den tilsvarende symptom. Det jeg tror løste mit problem var at frakoble strøm og batteri og holde power-knappen nede i 10+ sekunder (hvilket jeg antog ville udføre en smc reset). Så jeg vil anbefale at sikre, at du har udført smc-resetten korrekt. 


5

0
28. oktober 2019 @ 17:00
Nyt medlem

Giver det et forsøg.


456

8
28. oktober 2019 @ 18:02
Seniormedlem

Jeg tror det er harddisk-kablet der driller. Prøv at se om den ikke starter op normalt fra ekstern disk. Evt med harddiskkablet frakoblet. 


8581

198
28. oktober 2019 @ 19:08
Poseidon

Jeg tror også det er harddisk kablet.


5

0
28. oktober 2019 @ 22:01
Nyt medlem

Så bare prøv og tage kablet af bundkort og start op med Cdrom eller command + R? 


Eller skal jeg prøve og tage min timemachine version i en ekstern disk og tilslutte ? (Fra en anden disk).


2581

84
29. oktober 2019 @ 09:58
Bit kongen

Som andre skriver det er data kablet til HD. Årgang 2012 har et eller andet med det kabel der er monteret standart i maskinen. Du kan få et nyt for små penge på eBay.




456

8
30. oktober 2019 @ 15:48
Seniormedlem

Du skriver at du har prøvet med et andet harddisk-kabel. Er du stensikker på at det andet kabel var i orden??? 

Jeg fik for en uge siden en ældre Macbook Pro gratis fra et medlem herinde (vil ikke skrive navnet, dersom han ikke synes det er aktuelt). 

Den havde PRÆCIS samme problem. 

Nu har jeg idag modtaget et harddiskkabel til den - kostede 51,- ialt på ebay med forsendelse fra Belgien. 

Efter installation af kabel og harddisk virker den perfekt igen. Og er klar til en ny tur i "møllen". Ikke hos mig selv, men sikkert hos nogen der synes den stadig er en SKAT - hvilket den jo nok vil være for en skoleelev i de større klasser.