Hej Macnyt.
jeg har en MacBook Pro fra 2017 som giver lidt problemer siden jeg opdaterede til Catalina.
Jeg kan se der er mange andre på nettet med problemer, men har ikke kunne finde lige præcis mit problem.
I min mail app har jeg min iCloud mail og min arbejdsemail Exchange/O365.
Jeg kan sagtens se min iCloud email. Her er alt som det skal være. Desværre gælder det ikke min Exchange konto.
Her kan jeg ikke se emails hvis jeg vælger indbakke i toppen af menuen (Indbakke har undermapper for både iCloud og Exchange).
Men hvis jeg går længere ned i listen til min Exchange kan jeg her vælge Indbakke ved Sendt post, slettet mm og så kan jeg godt se alle mine emails.
Jeg har forsøgt at fjerne kontoen, tilføje igen mm. Men intet virker.
Nogle forslag til hvad jeg ellers kan prøve?
Hilsen Frederik
Nu er min Mail noget ældre end Catalina's ditto, men under "Mailbox"-menuen har min Mail punkter som "Synchronize all accounts" og "Rebuild". Det er da forsøget værd, hvis du ikke allerede har prøvet det.
Husk backup, inden du dimser løs jfr. problematikken beskrevet i tråden "PANIK PANIK PANIK".
Frederik M. Jacobsen skrev:Hej Macnyt.
jeg har en MacBook Pro fra 2017 som giver lidt problemer siden jeg opdaterede til Catalina.
Jeg kan se der er mange andre på nettet med problemer, men har ikke kunne finde lige præcis mit problem.
I min mail app har jeg min iCloud mail og min arbejdsemail Exchange/O365.
Jeg kan sagtens se min iCloud email. Her er alt som det skal være. Desværre gælder det ikke min Exchange konto.
Her kan jeg ikke se emails hvis jeg vælger indbakke i toppen af menuen (Indbakke har undermapper for både iCloud og Exchange).
Men hvis jeg går længere ned i listen til min Exchange kan jeg her vælge Indbakke ved Sendt post, slettet mm og så kan jeg godt se alle mine emails.
Det undre mig at du har en indbakke dernede. Jeg har kun iCloud og Gmail sat op og ingen af disse viser en indbakke længere nede.
Jeg har forsøgt at fjerne kontoen, tilføje igen mm. Men intet virker.
Nogle forslag til hvad jeg ellers kan prøve?
Hilsen Frederik
Mit forslag ville netop være at fjerne og tilføje din konto. I mangel af Exchange konto at teste, ved jeg ikke hvad muligheder du har i konto-indstillinger. Men mit gæt er, at måske er mulighed for at angive sti til indbakke.
Ok. Så efter at have undersøgt stolpe og stolpe ned omkring dette problem i en uges tid er det nu endelig løst.
Jeg forsøgte ellers med rigtig mange forskelige ting. Jeg var inde og redigere i PLIST filer, slette den ene og anden type cache. Intet virkede.
Indtil her til morgen. Jeg blev træt af Apple Mail der ikke ville vise min Exchange konto korrekt, så jeg slettede hele internet profilen i Systemindstillingerne.
Efter at have arbejdet det meste af dagen i webmail prøvedee jeg at tilføje profilen igen. Nu henter den alt mail ned igen og det bliver fremvist korrekt igen.
Jeg tænker at maskinen skal have lidt tid uden profilen for at kunne ryde op i cache fra det man har fjernet?
Uanset hvad har det løst mit problem :)
Indtil her til morgen. Jeg blev træt af Apple Mail der ikke ville vise min Exchange konto korrekt, så jeg slettede hele internet profilen i Systemindstillingerne.
Godt du fik det løst. Bare lige for at forstå det rigtig. Det er systemindstillinger->internet konti du snakker om?
Giver god mening, for exchange er mere jo mere end mail.
PallMei skrev:Indtil her til morgen. Jeg blev træt af Apple Mail der ikke ville vise min Exchange konto korrekt, så jeg slettede hele internet profilen i Systemindstillingerne.
Godt du fik det løst. Bare lige for at forstå det rigtig. Det er systemindstillinger->internet konti du snakker om?
Giver god mening, for exchange er mere jo mere end mail.
Korrekt. Det var hele Internet kontoen jeg fjernede, men det var også den jeg fjernede i mine første forsøg. 2 minuter fra man fjerner til man tilføjer igen er åbenbart ikke nok.
Jeg lod den stå uden min Outlook profil i et par timer og tilføjede den derefter igen. Det virkede.