xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Opladning af MBP med iPhone-lader?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2252

151
04. november 2019 @ 13:26
ASCII jonglør

Netop - opladning af MBP med ens iPhone-lader, det er der vel intet til hinder for? Bortset fra at det vel kommer til at gå lidt langsomt...

Jeg spørger, fordi jeg er lidt træt af at tage den forholdsvis tunge MacSafe-oplader med på de mange togrejser, som jeg har ift. mit arbejde. Dels er denne oplader som sagt tung, dels skal den til & fra hjem & taske - og iPhoneopladeren har jeg alligevel altid med i tasken.

Jeg forestiller mig, at lade via USB-stikket på MBP, men er ikke sikker på, om dette i det hele taget kan lade sig gøre?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  7
1
  390

2252

151
04. november 2019 @ 13:39
ASCII jonglør

Måske kan man istedet lade fra en iPhone-oplader via et USB/Lightning-kabel og ind i MBPs Lightning-port?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4586

390
04. november 2019 @ 13:50
FPU

Det tror jeg ikke, at du skal regne med. USB- og ThunderBolt-portene på din MBP kan levere men ikke modtage strøm, eller i hvert fald ikke sende strømmen videre til batteriet. Her SKAL du igennem MagSafe-stikket.

Den eneste måde er, hvis du får lavet dig et USB-til-MagSafe stik og så sender de 5 Watt fra iPhone-laderen den vej ind i din MBP i stedet for de 60 eller 85 Watt, som MBP-ladere præsterer.


2581

84
04. november 2019 @ 13:51
Bit kongen

Du brænder dit bundkort af hvis du sætter strøm på de porte. 


2252

151
04. november 2019 @ 13:52
ASCII jonglør

Så enkelt kan det åbenbart siges   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2696

335
PallMei (Skribent)
04. november 2019 @ 14:18
Bit kongen
Factory skrev:

Måske kan man istedet lade fra en iPhone-oplader via et USB/Lightning-kabel og ind i MBPs Lightning-port?

Hvor gammel er den mbp? I bedste fald har den usb-c porte, hvis det er en nyere årgang og kan modtage strøm. Men der er ingen lightning porte på nogen Mac. 

Hvis det er en iPhone 11 pro/iPad pro 18W lader, kan det sikkert til nød gå, men den vil nok aflade under brug. En standard 5W iPhone lader vil i bedste fald være meget meget meget længe om at lade selv i slukket tilstand. Det ville være bedre at gøre det omvendte, lade iPhone med mbp lader, hvis altså det er en nyere usb lader type, som dagens Mac benytter.


2252

151
04. november 2019 @ 14:39
ASCII jonglør
Hvor gammel er den mbp? I bedste fald har den usb-c porte, hvis det er en nyere årgang og kan modtage strøm. Men der er ingen lightning porte på nogen Mac.

Den er fra Late 2013 - og du har ret, det var heller ikke et Lightning-stil, men et Thunderbolt-stik jeg tænkte på, undskyld forvirringen.

Hvis det er en iPhone 11 pro/iPad pro 18W lader, kan det sikkert til nød gå, men den vil nok aflade under brug. En standard 5W iPhone lader vil i bedste fald være meget meget meget længe om at lade selv i slukket tilstand.

Klart nok, det vil sandsynligvis ikke kunne blive take om en egentlig opladning, det forestiller jeg mig heller ikke. Idéen var blot at kunne udsætte øjeblikket, hvor MBP går helt flad. Blot 30 min. forlængelse vil være tilstrækkeligt i dette tilfælde.

Det ville være bedre at gøre det omvendte, lade iPhone med mbp lader, hvis altså det er en nyere usb lader type, som dagens Mac benytter.

Det er som sagt MBP, der skal lades, ikke iPhone

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2696

335
PallMei (Skribent)
04. november 2019 @ 15:46
Bit kongen
Factory skrev:
Hvor gammel er den mbp? I bedste fald har den usb-c porte, hvis det er en nyere årgang og kan modtage strøm. Men der er ingen lightning porte på nogen Mac.

Den er fra Late 2013 - og du har ret, det var heller ikke et Lightning-stil, men et Thunderbolt-stik jeg tænkte på, undskyld forvirringen.

Ok, så lader den ikke via usb-c port men mac-safe.


Hvis det er en iPhone 11 pro/iPad pro 18W lader, kan det sikkert til nød gå, men den vil nok aflade under brug. En standard 5W iPhone lader vil i bedste fald være meget meget meget længe om at lade selv i slukket tilstand.

Klart nok, det vil sandsynligvis ikke kunne blive take om en egentlig opladning, det forestiller jeg mig heller ikke. Idéen var blot at kunne udsætte øjeblikket, hvor MBP går helt flad. Blot 30 min. forlængelse vil være tilstrækkeligt i dette tilfælde.


Det ville være bedre at gøre det omvendte, lade iPhone med mbp lader, hvis altså det er en nyere usb lader type, som dagens Mac benytter.

Det er som sagt MBP, der skal lades, ikke iPhone

Jo, men hvis du kun skulle have en strømforsyning med og det er vel også for at kunne lade din iPhone at du altid har iPhone lader med dig.