xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Problemer med baggrundslys i tastatur - MacBookProUltimo2016
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


0

0
06. november 2019 @ 16:31
Nyt medlem

Hej, alle

Baggrundslyset i mit tastatur på min MacBook Pro Ultimo 2016 er fuldstændigt stoppet med at virke fra den ene dag til den anden. Jeg har prøvet at genstarte, opdatere og resette System Management Controller (SMC). Jeg har også været inde i systemindstillinger og tjekket i forhold til automatisk tænding af lyset. Når jeg trykker på F5 og F6 for at regulere lysstyrken i tastaturet vises ikonet på skærmen, som det ville gøre, hvis det rent faktisk virkede - altså, hvor man kan se, hvor højt man har sat lyset til at være.

Er der nogen, der har andre idéer til, hvordan jeg kan løse dette problem?

  2
2
  388

4593

394
06. november 2019 @ 17:50
FPU

Hej antonmedo.

Velkommen til Macnyt, selvom det er under lidt irriterende omstændigheder.

Du har gjort alle de rigtige ting for at prøve at få dit baggrundslys tilbage, så det KAN tyde på en fysisk defetkt.

Eftersom lyset er gået i hele tastaturet på een gang, KAN det være, at det er stikket, der er hoppet af bundkortet; det kan af og til ske, fordi bundkortet jo varmes op og køles ned hele tiden og dermed giver sig lidt.

Lyssensoren sidder lige ved siden af kameraet i kanten af skærmen, og hvis der er for meget direkte lys på den, kan man ikke skrue op eller ned for tastaturlyset, men så plejer der at være en cirkel med skråstreg hen over ikonet, og det skriver du jo ikke noget om. Prøv dog at holde hånden op mod kamera/sensor, mens du trykker på F6. Det hjælper sikkert ikke, men det skader jo ikke at prøve.

Du kan også prøve at logge ind som gæst eller oprette en ny bruger med admin-rettigheder og teste, om problemet stadig er der. Er det forsvundet, er der tale om en korrupt preference-fil, men er det der stadig, tyder det på et fysisk problem.

Hvis garantien er udløbet, og kommer det så vidt, at du er nødt til at indlevere din MacBook til reparation, kan jeg anbefale Supermacshop i Kastrup eller MacMenu i Kolding. Jeg har fået repareret min egen MBP begge steder og var absolut tilfreds med resultaterne.

Bare spørg løs; det bl.a. derfor vi hænger ud herinde, og her er nogle virkelig dygtige hardware-hajer, som nok har et par bud på, hvad der kan gøres.

Held og lykke og feed-back.


0

0
07. november 2019 @ 12:23
Nyt medlem

Hey, Tonny, mange tak for det hurtige og lange svar. Jeg tror, du har ret i, at det er en fysisk defekt, så jeg må hellere fp den til reparation. Igen, mange tak!