xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)
macnyt  /  forum  /  emne
Macnyt re.-loader hele tidein i (gammel Safari).
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)


4593

394
08. november 2019 @ 00:15
FPU

Hej PP, det her er lige en meddelelse til dig:

Her til aften er min go'e gamle Safari begyndt på en "continous re-load" af Macnyt, både hovedsiden og enkelte forum-tråde.

Jeg var nødt til at bruge Firefox for at kunne læse ny indlæg i de enkelte tråd, og for at kunne skrive denne besked.

Lige i øjeblikket viser mit banner oppe for oven i Safari ingen reklamer, kun en hvid-gul firkant. Det har ikke hjulpet at klikke på den for at laode reklamen (der sker ikke noget).

Hvis jeg klikker Stop, så siden ikke længere loader, kan jeg til gengæld ikke scrolle ned på siden eller noget som helst andet end at lukke vinduet.

Det har ikke hjulpet at genstarte Safari. Jeg har dog ikke prøvet at genstarte Mac for at teste igennem.

Jeg lader lige tingene gå sin egen skæve gang natten over og melder så tilbage i løbet af fredag.



  5
0
  846

1900

184
PowerPalle (Administrator)
08. november 2019 @ 08:08
Stormogul

Lyder spændende. Pas på med hvad du fodrer din Mac med. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
08. november 2019 @ 09:19
FPU
PowerPalle skrev:

Lyder spændende. Pas på med hvad du fodrer din Mac med. 

Mac'en var på slankekur i går, fordi jeg var i køkkenet hele aftenen og lave 10 liter solyanka (kød-suppe). Namme-nam!

Problemet er forsvundet igen her til morgen, så jeg TROR, at det var en grumset banner-reklame, som ikke ville loade ordentligt og som derfor fik Safari til at prøve igen og igen. Og igen.

Som du tidligere har påpreget, har du Macnyt jo ingen direkte indflydelse på, hvilke reklamer banneret loader, men det KUNNE jo være, at det var en uheldig HTML-kodning involveret, som tillod det re-load loop, og derfor ville jeg lige gøre dig opmærksom på det. Måske er det endda en sårbarhed, som kan resultere i en exploit.

Det er så en helt anden sag, at Macnyt ukritisk tillader hvilken som helst slags banner-reklamer. Ganske vist er de tilsyneladende baseret på den enkelte brugers Google-historik, men altså: selvom jeg ikke har været så meget som i nærheden af søge efter vedligeholdelsessoftware til Macintosh, har jeg alligevel set reklamer for MacKeeper her på Macnyt, og det er jo trods alt et produkt, som ikke kun jeg direkte advarer nybegyndere mod at installere, fordi det det decideret fucker Mac'en op.

Jeg anerkender, at det ikke er gratis at holde Macnyt kørende, og at der derfor som sådan er nødt til at være en eller anden form for indkomst, endda i form at reklameindtægter. Personligt ville jeg dog foretrække et banner, som f.eks. kun tillod reklamer for økologiske produkter; så kunne det endda være, at jeg også ville klikke på dem fra tid til anden, for som det er nu, scroller jeg blot forbi reklamerne, som regel endda allerede inden de er loadet. ;-)


1900

184
PowerPalle (Administrator)
08. november 2019 @ 10:49
Stormogul

Forslag til et forsøg: besøg kun økologiske hjemmesider de næste 3 dage og se om der vises økologiske bannerreklamer på MN efterfølgende.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
08. november 2019 @ 17:55
FPU
PowerPalle skrev:

Forslag til et forsøg: besøg kun økologiske hjemmesider de næste 3 dage og se om der vises økologiske bannerreklamer på MN efterfølgende.

Good one!


4593

394
11. november 2019 @ 17:38
FPU

Update: nu med hverdags-kjoler!

De Google-algoritmer går godt nok til julebryggen for tiden, for jeg har bestemt ikke søgt på noget, der bare ligner (heller ikke mande-tøj). Det er ellers en sød lille, sort sag, men altså ikke lige noget, som jeg har behov for at gå i.

OK, når jeg bliver træt af bannere med cykelsko eller bremseskiver, plejer jeg lige at lave en hurtig lingerie-søgning for at få noget blødere at kigge på, men det er længe siden (p.t. er det mest Lambo'er og Ferrari'er). Men KJOLER? ;-D