xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Bloomberg-rygte: 16" MacBook Pro kommer imorgen d. 14.11.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2252

151
13. november 2019 @ 12:16
ASCII jonglør

Så er den vist ved at være der - rygtet ihvertfald   

Bloomberg: 16-inch MacBook Pro coming as soon as tomorrow, starting at $2,400

Citat fra artiklen:

In terms of price, the report says the 16-inch MacBook Pro will cost “about the same” as the 15-inch model, which starts at $2,399. The 16-inch MacBook Pro will “replace the current 15-inch model,” the report says.

In addition to supply chain reports, recent macOS releases have provided glimpses at what to expect from the 16-inch MacBook Pro.

macOS Catalina contained a hardware icon showing a MacBook Pro with slightly smaller bezels, which corroborates reports that the 16-inch MacBook Pro will be close to the same physical size as the 15–inch MacBook Pro.

Furthermore, 9to5Mac discovered an image in macOS Catalina that shows a revised Touch Bar and Touch Bar layout. As you can see here, the Touch ID button is separated from the rest of the Touch Bar. This also suggests that the 16-inch MacBook Pro will have a real escape key, rather than a software one.

Bloomberg also says the new Mac Pro will likely go on sale in December. Apple has promised a release during the fall, which runs until December 21.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  19
0
  802

2696

335
PallMei (Skribent)
13. november 2019 @ 14:49
Bit kongen

Alle nyhedssider har annonceret den idag, så lidt uApple ikke at have den til salg samtidigt.

edit: ok, det er den så kommet mens jeg skrev ovenstående kommentar.


2252

151
13. november 2019 @ 14:50
ASCII jonglør

Så skulle den være der:

Apple announces new 16-inch MacBook Pro: scissor switch ‘Magic Keyboard’, louder speakers, $2399

Det ser imidlertid ikke ud til, at artiklens link til Apples salgs-side virker, bliver sandsynligvis opdateret senere idag.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2252

151
13. november 2019 @ 14:52
ASCII jonglør
PallMei skrev:

Alle nyhedssider har annonceret den idag, så lidt uApple ikke at have den til salg samtidigt.

Eller omvendt: nu deler alle (som her) på alverdens websites Typical Apple Cliffhanger (ATAC)   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1638

45
13. november 2019 @ 14:53
Stormogul

Den er i apple store nu

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

2252

151
13. november 2019 @ 14:53
ASCII jonglør

Jep.

https://www.apple.com/macbook-pro-16/

- og 15"-modellen er nu åbenbart at betragte som uddød, idet den er væk fra Apple Store. Jeg sidder derfor nu og her med en antikvitet.....dét går squ ikke!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8581

198
13. november 2019 @ 15:30
Poseidon

512GB SSD i baseudgaven af 16" modellen... Overraskende!


Og nyt tastatur, op til 8TB SSD og 64GB RAM, ordentlig GPU, og markant større batteri... Udover prisen, så skal man da virkeligt være pessimist for at beklage sig over denne udgave.


2252

151
13. november 2019 @ 15:52
ASCII jonglør

Det er bare så fint, ja - især da de iflg. artiklen tilsyneladende også løst disse to problemer:

  • Tastatur-problemet: The new MacBook Pro heralds the return of scissor switch keyboard with a ‘Magic Keyboard’....The new keyboard brings back a physical Escape key and 1mm of key travel....The new Magic Keyboard offers a physical Escape key, an inverted T arrow key arrangement along with the Touch Bar. Apple says the new keyboard features an Apple-designed rubber dome, with 1mm of travel and a stable feel. Obviously, many customers are glad to say goodbye to the uncomfortable/unreliable butterfly keyboard design.
  • Problemet med tilstrækkelig køling: Apple says it has improved the thermal performance of the new laptop which helps sustain CPU and GPU running at full speed for longer.

- og oven i hatten 16" skærm på den tidligere 15"s plads. What's not to like?

Dansk link til den nye MacBook Pro 16": https://www.apple.com/dk/macbook-pro-16/

Jeg bestiller en på lørdag, så passer pengene. YIIIHAAAA!  

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

155

28
13. november 2019 @ 16:47
Novice

Så kom den nye MacBook Pro 16"

Skal du have den? Hvorfor?

Noget der skuffer dig?

Fortæl, fortæl...

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild

2252

151
13. november 2019 @ 16:54
ASCII jonglør
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8581

198
13. november 2019 @ 17:24
Poseidon

Hold nu op hvor er der megen varm gas i det Schiller interview...   


2252

151
13. november 2019 @ 17:34
ASCII jonglør

Enig, men det synes jeg nu altid har kendetegnet dels Schiller, dels den måde, som Apple-kommunikation "ser ud på". Når jeg fx oplevede Sir Ive, fik jeg nogle gange overvældende og billedrige associationer til en ældre britisk antikvitetshandler, som henført står og kæler for en enorm og dyr kinesisk vase fra Ming-dynastiet   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1139

12
13. november 2019 @ 18:04
Stormogul

Er det noget jeg har misset eller er der en fejl på apples side.
Trådløs opladning  Et batteri, der virkelig arbejder igennem.https://www.apple.com/dk/macbook-pro-16/




4586

390
13. november 2019 @ 18:11
FPU
cpohd skrev:

Så kom den nye MacBook Pro 16"

Skal du have den? Hvorfor?

Noget der skuffer dig?

Fortæl, fortæl...

Nej, jeg skal ikke have den, men det er ikke, fordi der er noget i vejen med indholdet. Prisen er måske lidt hamper, men på den anden side, så holder de fleste Mac-produkter ret mange år, så "pris pr. dag" ryger jo ned i et fornuftigt leje på sigt.

Der er dog  to grunde til, at jeg ikke er specielt tiltrukket af den.

1. Skærmstørrelsen. Det lyder måske overraskende, men jeg synes at en 15'' MacBook Pro er meget stor i forhold til min 13'' MBP, som jeg synes har den perfekte størrelse; jeg kan se, hvad der foregår på skæremen, og den er sexy at flytte rundt på, også på to hjul (selvom det har været sjældent).

2. Det nye Scissor-tastatur. Det er uprøvet, og hvis der er børnesygdomme ved det, ligesom med Butterfly-tastaturet, kan det gå hen og blive et meget ærgerligt bekendtskab.

Så vidt jeg har forstået, har man kunnet mokke en 16'' skærm ind i et 15'' låg, så hvis Apple laver samme stunt og mokker en 14'' skærm ind i et 13'' låg, vil jeg begynde at blive begejstret og måske tage chancen med tastaturet.

Det er dog længe siden, at jeg har gidet være front-runner, så jeg ville nok vente på Scissor-tastatur Version 2.

Men jeg glæder mig da til at læse de første lovprisninger herinde.


1891

183
PowerPalle (Administrator)
13. november 2019 @ 19:00
Stormogul
Rolant skrev:

Er det noget jeg har misset eller er der en fejl på apples side.
Trådløs opladning  Et batteri, der virkelig arbejder igennem.https://www.apple.com/dk/macbook-pro-16/

Der enten tale om en dårlig oversættelse eller en funktionalitet, der blev fjernet i sidste øjeblik. Herunder er den danske (som du omtaler) og amerikanske side (som en god sammenligning/reference).

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4586

390
13. november 2019 @ 19:53
FPU

Det MÅ være en skrivefejl, for en MBP, som ville kunne lade trådløs, når nu Apple ikke engang er sådan RIGTIGT med på trådløs opladning af iPhones, ville være noget af en sensation og ville få sit eget kapitel under beskrivelsen af de nye features.

Nej, det MÅ være opladning via USB-C, næppe MagSafe. Desværre.


2252

151
13. november 2019 @ 20:07
ASCII jonglør

En rimelig kort og god anmeldelse af den nye MBP 16":

MacBook Pro 16-inch hands-on with the new keyboard

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2252

151
13. november 2019 @ 20:31
ASCII jonglør
cpohd skrev:

Skal du have den? Hvorfor?

  • Min MBP 15" fra Late 2013 kan efterhånden kun holde 1,5 time på batteriet.
  • Skærmen har 5-6 pixelfejl lige pt., men der kommer sikkert flere (er blevet brugt flittigt).
  • Ved loading af en PDF-fil på fx 60MB i Billedfremviser tager det maskinen over et minut at få hele billedet klart frem. Det går bare ikke.
  • Jeg har været imod at købe en MBP med Touch Bar, da jeg kan se, at mange utilsigtet kommer til at aktivere diverse knapper der, mens de skriver. Apple har åbenbart lyttet, for på den nye 16" er der nu lavet en lidt større afstand mellem tastatur og Touch Bar. Så jeg håber bare det bedste - for man kan pt. ikke få en stor MBP uden Touch Bar.
  • Apple har lyttet: nyt tastatur på 16"-eren.
  • Større skærm.


Noget der skuffer dig?

Vi får se   


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

740

38
13. november 2019 @ 22:29
Factory skrev:
cpohd skrev:

Skal du have den? Hvorfor?

  • Min MBP 15" fra Late 2013 kan efterhånden kun holde 1,5 time på batteriet.
  • Skærmen har 5-6 pixelfejl lige pt., men der kommer sikkert flere (er blevet brugt flittigt).
  • Ved loading af en PDF-fil på fx 60MB i Billedfremviser tager det maskinen over et minut at få hele billedet klart frem. Det går bare ikke.
  • Jeg har været imod at købe en MBP med Touch Bar, da jeg kan se, at mange utilsigtet kommer til at aktivere diverse knapper der, mens de skriver. Apple har åbenbart lyttet, for på den nye 16" er der nu lavet en lidt større afstand mellem tastatur og Touch Bar. Så jeg håber bare det bedste - for man kan pt. ikke få en stor MBP uden Touch Bar.
  • Apple har lyttet: nyt tastatur på 16"-eren.
  • Større skærm.


Noget der skuffer dig?

Vi får se   


Har du købt den?


740

38
13. november 2019 @ 22:51

Det er alligevel 21.499,00 kroner for indstigningsmodellen 💸💸💸