xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Safari extentions
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


3580

34
15. november 2019 @ 07:20
Virtual Machine

Hvilken Adblocker bruger i som er effektiv og er gratis/billig? Jeg vil gerne give en lille skilling, hvis den sparker røv. Men jeg gider bare ikke til at købe måske fire AdBlockers inden jeg rammer den bedste.

Jeg bruger en der bare hedder AdBlock. Men den bruger som 70% CPU resurser via noget der hedder Safari Extention Helper. Og det selvom Safari er lukket ned, så ligger den proces og brøler i baggrunden. Jeg kunne kun stoppe for den proces, hvis jeg afinstallerede AdBlock. Jeg ved ikke lige hvorfor den proces ligger og buldrer i baggrunden, men helt godt for en laptop vil jeg ikke mene det er. 

Og et andet spørgsmål der har undret mig lidt. Hvad er egentlig grunden til at Mojave og Catalina viser Safari plugins som almindelige apps i LaunchPad og i Docken, når nu det blot er et "underprogram til et andet program"? Normalt plejer den slags ikke at optræde der, men kun i værtsprogrammet.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  8
0
  572

285

6
15. november 2019 @ 07:35
Juniormedlem

Jeg bruger Ghostery Lite.


825

10
15. november 2019 @ 08:44
Veteran

Kører også AdBlock, har lige tjekker CPU forbrug, men min kører overhovedet ikke i baggrunden, må være en udvidelse af programmet du har installeret - eller ?


4586

389
15. november 2019 @ 11:13
FPU

Der er en lidt ældre tråd om emnet, måske et års tid gammel, eller deromkring, hvor der skelnes mellem plugins, som blokerer for selve reklamen, men hvor reklamen bliver downloadet under alle omstændigheder, og så plugins, som helt forhindrer reklamen i at blive downloadet, noget i den stil.

Prøv at lede efter den tråd og læs om de forskellige produkter og procedurer. Hvis jeg husker korrekt, var den dér anti-download løsning en lettere kompliceret løsning, som vist nok også kostede lidt penge, men hvis trådstarter alligevel skal ud og investere, kan han jo lige så godt betale for noget, som forhindrer reklamen i overhovedet at blive downloadet, ikke blot blokeret.

Jeg prøvede at finde tråden, men jeg er rendt ind i et problem, som enten er Macnyt-specifikt, eller som skyldes mine gamle browsere: Jeg søgte på "adblock" og fik 253 hits. Så vidt, så godt, men eftersom det er en gammel tråd, ligger den ikke på side 1. Imidlertid er der ikke nogen knap til at bladre til side 2, hverken i min gamle Safari, Opera eller Firefox.

Hvis I andre på helt nye systemer heller ikke kan bladre videre til side 2, må vi lige slå PP oven i hovedet. Hvis det kun er mig, må PP lige overveje om det er besværet værd at servicere undertegnede.

Go' tråd-jagt!

P.S. Visse reklamer er jo baseret på Flash, så man kan slippe for meget skrammel ved at hente en plugin, som hedder Click-to-Flash (hvis den stadig eksisterer); så er der blot et gråt felt, som man skal klikke på, hvis Flash-animationerne ønskes loadet.


8581

198
15. november 2019 @ 12:07
Poseidon

Jeg bruger Wipr, som er ganske fin. 

Tonny Freimanis skrev:

P.S. Visse reklamer er jo baseret på Flash, så man kan slippe for meget skrammel ved at hente en plugin, som hedder Click-to-Flash (hvis den stadig eksisterer); så er der blot et gråt felt, som man skal klikke på, hvis Flash-animationerne ønskes loadet.

Findes de virkeligt stadig? Kan ikke huske at have set en Flash reklame i laaaaaang tid. Og nutildags har man næsten ikke grund til at have Flash installeret, for det er jo stort set uddødt..


1708

43
15. november 2019 @ 12:13
Stormogul

Wipr er super god, fjerner også reklamerne på YouTube vidioerne


4586

389
15. november 2019 @ 13:27
FPU
David Munch skrev:

Jeg bruger Wipr, som er ganske fin. 

Tonny Freimanis skrev:

P.S. Visse reklamer er jo baseret på Flash, så man kan slippe for meget skrammel ved at hente en plugin, som hedder Click-to-Flash (hvis den stadig eksisterer); så er der blot et gråt felt, som man skal klikke på, hvis Flash-animationerne ønskes loadet.

Findes de virkeligt stadig? Kan ikke huske at have set en Flash reklame i laaaaaang tid. Og nutildags har man næsten ikke grund til at have Flash installeret, for det er jo stort set uddødt..

Har ikke fulgt særligt meget med på den front, så du har sikkert ret. Har selv Click-to-Flash og jeg må godt nok tilstå, at det er et stykke tid siden, at jeg har set en grå firkant, men på den anden side bruger jeg ikke den aldrende Safari til så meget mere, fordi den ikke er særlig god til https.


3580

34
16. november 2019 @ 20:35
Virtual Machine
Stig Bindner skrev:

Kører også AdBlock, har lige tjekker CPU forbrug, men min kører overhovedet ikke i baggrunden, må være en udvidelse af programmet du har installeret - eller ?

Næh. Jeg havde bare installeret den som den kom fra "Safari udvidelser". Og jeg havde ikke lavet noget ved den.

Jeg prøver at installere den igen.


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

4586

389
16. november 2019 @ 21:34
FPU
Lars Sejerup skrev:
Stig Bindner skrev:

Kører også AdBlock, har lige tjekker CPU forbrug, men min kører overhovedet ikke i baggrunden, må være en udvidelse af programmet du har installeret - eller ?

Næh. Jeg havde bare installeret den som den kom fra "Safari udvidelser". Og jeg havde ikke lavet noget ved den.

Jeg prøver at installere den igen.


Jeg har lige slået min AdBlock til for eksperimentets skyld. Når Safari er inde på BT, kommer der kortvarigt badebold, lige efter en given side er loadet, men derefter kan jeg fint scrolle ned igennem den, uden at det hakker.

Har desuden en enkelt gang i denne omgang fået en advarsel om, at AdBlocker har en langsomt, uresponsivt script kørende. Det script stopper jeg så med Stop-knappen i advarslen, og så er alt ved det gamle.

Det skal lige siges, at min Safari er så gammel, at jeg faktisk kun bruger den til fem ting (og derfor som regel uden AdBlocker), nemlig BT, Macnyt, Wikipedia, Google Translate og Google-søgninger. Derfor kan din AdBlock plugin sagtens være en nyere version end din, fordi den måske ikke er blevet udviklet til min gamle Safari i lang tid, og derfor kan du opleve en anderledes adfærd.

Prøv i øvrigt at lede efter uBlock; måske eksisterer den stadigvæk. Den kan det samme som AdBlock men påstår, at den er slank og ikke bruger ret meget CPU og RAM.