xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Kan man sende en besked via IP adresse fra Mac til Windows?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


362

18
19. november 2019 @ 17:00
Lærling

Da jeg i tidernes morgen sad på en tegnestue, morede jeg mig sommetider med at sende beskeder til mine kolleger via DOS. Altså Windows til Windows. Den kom så op på skærmen som en pop-up man blot klikkede OK til.
Nu kunne jeg godt bruge en lignende funktion, men fra en Mac til Windows?
Det er på lokalnetværk.

Samson

  4
0
  418

4593

394
19. november 2019 @ 18:25
FPU

He. Det midner mig om en pre-X systemudvidelse til Mac, som bestod af to dele; en systemudvidelse, som man via Apple-Talk netværket kopierede over i Systemmappe og ventede på en genstart, og så et lille program, som man så kunne sende korte tekstbeskeder med.

Jeg tror dog, at den slags (software) er blevet politisk ukorrekt, og at der derfor ikke findes sådan nogle moderne programmer, og da slet ikke cross-platform.

Man er nok nødt til at bruge et eller andet Messenger-system, f.eks. Yahoo Messenger eller Facebook Messenger, som kræver konsensus i modtagerenden, og så går det sjove jo af det hele, á la

Advarsel! Din skærm er overophedet. Pust omgående på den i 30 sekunder! Forlad IKKE skærmen, før den er kølet ned igen!

De dage, hvor man så kunne se ud over et kontorlandskab, hvor folk sad og pustede på deres skærme, er desværre nok forbi.

Men prøv da lige at slå dig sammen med din IT-ansvarlige og se. om I ikke kande finde på noget. Du er jo nok nødt til under alle omstændigheder at alliere dig med vedkommende for at undgå bekymringer om eventuel hacking.

Glædelig joking!


1129

129
19. november 2019 @ 19:47
Stormogul

når man taler om netværk, så handler det altid om at der skal være aftalt kommunikation. dvs. at både afsender og modtager skal forvente kommunikation og være med på det.

her taler jeg ikke om brugere men om maskiner.

alt trafik der ikke er forventet bliver afvist.

windows maskiner har haft denne service aktiveret som standard, og derfor var det muligt at sende disse beskeder. men tror windows har også fjernet dette som standard service. eller i hvertfald gjort det mere besværligt.

unix har aldrig haft dette som sådan i samme form. derfor tror jeg ikke du kan forvente du kan sende dem på samme måde.

som tonny siger, skal du nok have klient der har denne funktionalitet på begge maskiner, før du kan sende beskeder.


362

18
19. november 2019 @ 20:14
Lærling

Hej Tonny og Nihad

Tak for jeres svar.
Det er mig der er den "systemansvarlige"  
"Ofret" er min søn, som er meget svær at få hevet op af gamerstolen når han f.eks skal tømme opvaskemaskinen.
I dag var jeg inde og hente ham 3-4 gange, før der var hul igennem.
Så kom jeg tanke om at sådan en pop-up er svær at ignorere og slippe af med, hvis far ikke syntes det går tjep nok 

Nå men, det var ærgerligt, man kunne ellers få meget sjov ud af det
Alternativt har jeg sat en Eve Energy foran alt hans gamergrej, så han kan slukke det hele et centralt sted - Den er kompatibelt med Homekit. Så næste gang, så er det "Hej Siri, sluk Jacobs Computer" he he

Samson





4593

394
19. november 2019 @ 21:04
FPU

Du kan da bare ændre password på WiFI-nettet, genstarte routeren, og så fortælle junior, at han først får det nye password udleveret, når dagens dont er overstået.

En amerikansk far eller mor gjorde cirka sådan her:

Der blev hængt en seddel op med et billede af Liam Neeson med en mobil ved øret med en tekst under á la

I am the IT administrator of this building.

I have a very special set of IT skills.

And I WILL disconnect you if you don't do the laundry and empty the dishwasher.

Det er naturligvis et problem, hvis han spiller over sit mobilabonnement, men det er mit indtryk, at han bruger en stationær, og så er det jo oplagt, at man skal huske at teste sit HFI-relæ mindst een gang om året, og gerne oftere. :o)