xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Irriterende tastatur/pegefelt på min MB Pro
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


136

2
30. november 2019 @ 15:13
Novice

Tastatur og pegefelt på min MB Pro irriterer mig meget. Jeg skal blot holde en finger på tastatur eller pegefelt, så aktiveres funktionen, ikke noget med at klikke! I Word skal jeg holde øje med cursoren, som har det med at placere sig et sted i et foregående tekstafsnit, hvad jeg absolut ikke har bedt om. Hvad kan jeg gøre for selv at få herredømmet over de galoperende funktioner?

På forhånd tak for svar. Og god weekend i solskin!

Hans

  4
0
  309

4586

389
30. november 2019 @ 16:00
FPU

Noget kunne tyde på, at batteriet buler op imod pegefelt og tastatur, fordi det er ved at være færdigt.

Jeg siger ikke, at det ER det, som er ved at ske, men et hyperaktivt pegefelt plejer at være et tydeligt symptom på det.

Prøv at tage in info på batteriet i Systemprofil (eller hvad det nu hedder på dansk), Hentes oppe i Æble-menu -> Om denne Mac -> Klik på knappen "Mere Info" (eller hvad den nu hedder på dansk). Klik derefter på batterioplysningerne (de hedder "Power" på engelsk). Se hvad der står ud for Tilstand (Condition).


451

18
30. november 2019 @ 16:36
Seniormedlem

Jeg var ude for det samme med min gl. MBP 2008 - og det var batteriet der "bulede". Nyt batteri og alt OK igen.


136

2
30. november 2019 @ 17:08
Novice

Kære Tonny. Der er ikke noget at hente i "Om denne Mac". Ingen "Mere info" at trykke på. Min kones MB Pro, som er fra 2017 (min er fra 2018) opfører sig på samme måde, altså hyperaktive taster. Jeg savnede, at der i Opsætning/Tastatur var en mulighed, men det er ikke tilfældet. Jeg tror, det er Apples ide om, at alt skal være "trykbart" (touchscreen) a la iPhone. Men måske har andre en mening? Eller vi må leve med dette "fremskridt".

Hans


4586

389
30. november 2019 @ 17:43
FPU

OK. Systeminfo er åbentbart flyttet et andet sted hen i nyeste OS'er, men man KAN finde frem til batteriets tilstand et eller adet sted. Det burde dog være i orden, når MBP'en ikke er ældre end det. Prøv at kigge efter noget relevant i mappen Programmer -> Hjælpeprogrammer (på engelsk: Applications -> Utilities).

Når jeres MBP'ere er så nye, MÅ de være med Butterfly-keyboard, og det er jo berygtet for at lave alle mulige former for krumspring, dog mest at hænge eller slet ikke reagere. Det forklarer dog ikke, hvorfor pegefeltet skulle begynde at opføre sig overfølsomt (eller har det været hyper fra Dag 1?).

Måske kan du gøre pegefeltet lidt mindre følsomt i Systemindstillinger -> Pegefelt, og bl.a. også om der skal klikkes på det, før der registreres et mouse-down, eller om man kan nøjes med at "tappe", altså blot berøre feltet.